Leeftijd is maar een getal?

Heyhey,

Ik heb een leuke jongen ontmoet met het uitgaan, ik voel nog niks voor hem alleen hij vind mij wel leuk, alleen ik zit soms wel is te denken van als ik ooit wat voor hem zal gaan voelen is hij wel 8 jaar ouder als dat ik ben, ik ben zelf 18 en hij 26. Zelf vind ik het verschil best groot en bang dat mijn ouders het nooit zouden goedkeuren, wat vinden jullie? Is wel een hele lieve jongen en voelt erg goed als ik met hem praat marja. De leeftijd is gwn veel vind ik.

Ja. Lastige. Ik ben zelf 24 en het idee dat ik serieus iemand van 18 zou daten kan ik me niet voorstellen. Aan de andere kant zijn jullie beide volwassen

Tja, je moet echt je eigen gevoel volgen. Toen ik 18 was had ik iets met een man die in de 40 was. :see_no_evil: Een super leuke tijd en geen moment spijt van gehad.

Ok, mijn ouders wisten van niks. Haha :sweat_smile:

Voel je jezelf daar speciaal door? :see_no_evil:

Ik was zelf jong toen ik iets kreeg met een ouder iemand, en ik ben nog steeds heel gelukkig met hem. Maar nu ik zelf in de twintig ben, kan ik me niet voorstellen dat ik iets zou beginnen met iemand die net klaar is met de middelbare school.

Ik denk dat dit voor veel vrouwen geldt. En dat het bij mannen anders ligt, en dat dit ook wel te maken heeft met het schoonheidsideaal en dat veel mannen het een aantrekkelijk idee vinden om een jongere vrouw te daten (om evolutionaire en maatschappelijke redenen). Dat hoeft overigens niet aan de hand te zijn, want zo groot is het verschil nu ook weer niet en misschien zitten jullie juist samen op een lijn!

In jouw geval ligt het echt aan hoe jullie samen zijn. Het kan goed zitten of gewoon leuk zijn voor even, zolang jij je maar niet gedwongen voelt. Als je nog thuis woont is het wel fijn als je het aan je ouders kan vertellen, anders moet je vaak liegen of de waarheid achter houden. Dat werkt misschien voor even maar is op de lange termijn niet prettig.

Ik zou inderdaad je gevoel volgen. Als dit het niet wordt dan zijn er nog genoeg andere leuke mannen / jongens.

1 like

Je hebt het tegen mij?

Nee, ik voel me niet speciaal. Zo is het ook niet speciaal om met leeftijdsgenoten te daten. Als ik je antwoord zo lees heb je een oordeel. Helemaal prima hoor, we oordelen allemaal, maar realiseer je goed dat jouw referentiekader niet de mijne is. Projecteer deze dan ook niet op anderen.

Een ieder moet vooral doen wat die leuk vind. Als je een leuke tijd kunt hebben met een ouder iemand, is daar helemaal niks mee. Een ouder persoon hoeft niet slechter of beter te zijn. Een vriendin heeft een helse tijd gehad in een zeer kwalijke relatie met een jongen van haar eigen leeftijd.

Aan TS de oproep om je niet te veel te laten leiden door stigma’s die overal aanwezig zijn. Als je gelukkig bent, geniet er gewoon van.

1 like

Jij ook hoor. Jij geeft altijd advies vanuit jouw eigen, open ervaring, en benadrukt vaak met wie je allemaal zoent en hoeveel ouder die mensen zijn. Kijk, dat is prima. Maar het is niet gek dat iemand anders adviseert voorzichtiger te zijn als de ander veel ouder is, gewoon omdat er van alles bij komt kijken. Alleen dat lijkt bij jou verkeerd te vallen, want jongens van de eigen leeftijd kunnen ‘ook fout zijn’. No shit.

Ik heb het overigens nergens afgeraden, deze date / relatie.

Ook wel een interessant topic: Hij is 19 ik ben 29 - Relaties - Viva Forum

Gender wel omgekeerd

Janneke, lees mijn eerste antwoord even terug. @Blondjee vraagt om een persoonlijk advies. Dat is precies wat ik gaf. Jij vond het noodzakelijk om de daar over aan te spreken en te vragen ‘of ik me speciaal voel’ en je had ook nog eens de behoefde aan te geven wat je allemaal vind. Daar zit een duidelijk oordeel in. Jouw reactie was niet ok en haar vraag gaat ook niet over mij. Daar had je helemaal niet op hoeven reageren.