Leeftijd feestjes

Hi ik ben een meisje van 15 en ik ga vaak naar hockeyfeesten (die zijn trouwens echt geweldig).
En die feesten smaken naar meer haha. Maar als 15jarige kan je niet naar erg veel feestjes, het meeste is 16+. 12-15 feesten zijn niet het soort feestjes wat ik bedoel, er moet wel drank geschonken worden

Wat is een oplossing?
x

wachten totdat je oud genoeg bent om uit te gaan. Oh en wachten totdat je verstandig genoeg bent, want zo klink je niet. Je mag niet voor niks geen alcohol op die leeftijd.

Waarom moet er perse drank geschonken worden?

Je zult toch moeten wachten, want zolang je 15 bent, mag je nu eenmaal niet naar feesten waar drank geschonken wordt.

Dan betekent het dat er oudere mensen dan ikzelf zijn

ik weet dat ik moet wachten, maar ik baal zo als al mijn vriendinnen van 16 samen uitgaan en ik niet mee mag doen…

Je bent 15… Je hoeft wss nog minder dan een jaar te wachten. Dus get over it.

Boehoe. Wees blij dat je straks überhaupt als 16 jarige uit kan gaan, van mij mogen ze die leeftijd namelijk ook wel verhogen naar 18+.

Oh, dus mensen van je eigen leeftijd zijn te min voor je en als je bij oudere kinderen bent, ben je stoer. Oh ja. Ik snap je helemaal.

haha zo bedoel ik het niet. Ik vind jongere mensen prima, maar ik wil niet de oudste leeftijd hebben. Maar peace mensen jullie denken er blijkbaar anders over dan ik :wink:

ugh laat het uitgaan+drank alsjeblieft 18+ worden

Je hoeft nog niet eens een jaar te wachten, is dat nou echt zo moeilijk? In de tussentijd kan je gewoon andere leuke dingen gaan doen (een avondje gewoon thuis gezellig doen met je vriendinnen is ook heel leuk, het hoeft niet per se uitgaan of een feestje te zijn!) en dan kan je er dubbel van genieten als je er echt oud genoeg voor bent :slightly_smiling_face:

(waar ik op school heb gezeten werd er volgens mij bij zulke feestjes niet echt moeilijk gedaan over 15-jarigen, maar dat is inmiddels ook wel een paar jaar terug en kan me voorstellen dat dat per omgeving verschilt)

first world problems.

Zou willen dat dat het enige was waar ik me druk om zou moeten maken, wás ik nog maar 15. Gewoon wachten en niet zo zeuren.