Leeftijd eerste keer drank

Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst dronken? Ik ben wel benieuwd naar de leeftijd dat de meeste mensen beginnen met drank.
Ikzelf was 15, gewoon een wijntje met mijn vriendinnen

Mijn oma kocht op mijn 12e/13e altijd breezers voor me als ik daar kwam :stuck_out_tongue:. Daarvoor was het alleen af en toe wat wijn of bier proeven van mijn ouders

Ik was 15 en dat was met een vriendin. Mijn zus was er ook bij, dus er was wel gewoon toezicht.

Volgens mij was ik 15…

Ik was 14, een glas baco met mijn vriendinnen.

13 jaar was ik ongeveer denk ik. Iig tussen de 13 en de 14.

7

Toen ik echt voor het eerst een avond had gedronken was ik 16 en nu drink ik niet meer.

15 tijdens gala

12/13 ofzo. ik mocht altijd ieder weekend een mixdrankje. breezer of passoa ofzo want mams had zoiets van dan weet je wat het is en dan zul je op je 16e zodra het mag niet doorslaan ofzo

15 volgens mij :stuck_out_tongue: Voor we naar een of ander dorpsfeestje gingen, zouden we eerst gaan ‘indrinken’ haha. Waren 2 mixdrankjes of zo.

15, met vrienden :stuck_out_tongue: daarvoor alleen kleine nipjes champagne bij oud & nieuw maar dat telt niet echt vind ik.

ik ben bijna 18, en heb nog nooit een druppel gedronken haha

Zo denk ik er ook over. Dan is het ‘spannende’ zeg maar weg. Aantal jaren geleden hadden wij het in de les op school over alcohol en toen waren een aantal klasgenoten al zo ontzettend geschokt dat ik op mijn 6e af en toen een heel klein slokje van mijn moeders bier nam. Maar ik vind juist dat je op die manier alcohol niet tot iets cools en spannends maakt.

vind sommige van jullie echt wel heel jong begonnen zeg! wow en dat je oma en moeder dat goed vinden… mijn oma kijkt nog op de achterkant van paaseitjes of er geen drank in zit

nog niet, alleen van die slokjes ens maar dat vind ik niet echt ‘drinken’

Wisten jullie ouders het eigenlijk, en wat vonden ze ervan?

kleine slokjes op mn 11e

Ik was 14 denk ik? Gewoon met mn ouders, dan kreeg ik een flesje Breezer oid. Sindsdien dronk ik ‘regelmatig’ een glas of een flesje, ook weleens met vriendinnen vanaf een jaar of 15, maar hoeveelheden waren bijna verwaarloosbaar haha. Toen we begonnen met meer drinken was ik denk ik 16/17, toen begonnen we met indrinken voordat we naar feestjes gingen ed.

Ik heb het nu wel over 14 jaar geleden :stuck_out_tongue:. Toen was er een stuk minder gedoe over dan nu :wink: