laxerende thee

Mijn moeder drinkt altijd laxerende thee met senna, en ik heb eergisteren en gisteren dat ook gedronken. En ik moest gisteren echt 6 keer poepen, en gebruikte die thee vroeger ook welles maar toen had het niet zo heel veel effect. En nu lees ik reacties op internet dat het vergif is enzo word ik een beetje bang! Hebben jullie ervaring ermee?

Huh hoe kan dat nou weer :’)
Ik zou het gewoon neit meer drinken en voortaan vezelrijk eten. Als het goed is zit je dan ook goed.

Voor 1 a 2 keer is het echt geen ramp, het is een ramp als je het blijft gebruiken. Want
-Je kunt gemakkelijk een vocht te kort krijgen
-Laxeermiddelen kunnen de natuurlijke darmflora verstoren
-Laxeermiddelen veroorzaken soms flinke buikkrampen
-Sommige laxeermiddelen werken verslavend
-Laxeermiddelen kunnen leiden tot misselijkheid en braken

Laxeermiddelen kunnen een luie darm tot gevolg hebben en zijn daarnaast ook nog eens verslavend. Vooral bepaalde middelen als senna (vrucht van de Cassia acustifolia of angustifolia) zijn erg verslavend en schadelijk voor de darmen. Senna zorgt wel voor een snelle oplossing van de verstopping, maar de opname van vocht door de dikke darm wordt er door belemmerd, terwijl het ook nog eens vitaminegebrek kan veroorzaken.

Verder sluit ik me aan bij Queenrauhl, gewoon meer drinken en vezels eten zodat je gewoon ‘natuurlijk’ een goede stoelgang krijgt.

Op internet staat zogizo dat je thee met senna niet meer dan 3 dagen achter elkaar mag gebruiken, ik zou deze informatie dan wel doorspelen aan je moeder gezien je aangeeft dat ze dat altijd drinkt.

Je zal het wel overleven. Alleen ik zou het gewoon niet meer drinken als ik jou was vanwege bovenstaande redenen^ (en omdat het me helemaal niet lekker lijkt) heheh.

Ik wilde hetzelfde zeggen als Denna. Het lijkt me dat het toch redelijk algemeen bekend dat laxeermiddel niet goed voor je is. Senna is hierin een heel sterk middel.
Maargoed, het kan echt geen kwaad als je het een paar keer hebt gedronken, maar je kunt het beter laten staan voortaan.