Laxeermiddelen

Ja ik weet het een raar woord maar ik heb heel erg last van me maag en ken niet op de wc. ik wil laxeermiddelen halen maar ik heb gehoord dat dat niet echt goed voor je is . wie heeft hier ervaring met laxeermiddelen en heb je ooit last van gehad

ik zou ervoor naar de dokter gaan

Je moet even langs de dokter gaan.

Geloof me, lax is niet tof. Je kunt idd beter even naar de dokter! Er zijn ook zakjes verkrijgbaar met poeder om het poepen makkelijker te maken geloof ik. Maar misschien zijn die ook wel alleen op doktersadvies.

oke dankje meiden . ik ga naar de huisarts

Genoeg drinken, vezels eten (volkorenbrood, pruimen, lijnzaad) en beweging al geprobeerd?

Heb je last van je maag of van je darmen? Obstipatie heeft namelijk niet zo veel met je maag te maken haha. Ik zou niet gelijk naar de dokter gaan, aangezien de dokter je dan waarschijnlijk ook eerst laxeermiddelen laat gebruiken voordat je over gaat op medicijnen.

Ik heb zelf zo’n half jaar last gehad van obstipatie en heb van alles geprobeerd. Als je er net last van begint te krijgen zou ik beginnen met roosvicee laxo. Dit is gewoon normaal drinken, wat al kan helpen de stoelgang te bevorderen. Ook kun je lijnzaad kopen (bijvoorbeeld van zonnatura) dit is goed voor de werking van de darmen en kan je problemen ook al op lossen. Verder zou ik zeggen niet te veel bananen eten, en bruin brood eten in plaats van wit. Pruimen eten kan ook helpen, want dat is ook goed voor je stoelgang, en natuurlijk heel veel water drinken! Voeding is een goede eerste stap, als je voeding niet goed is heeft het weinig zin om over te stappen op medicijnen.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan zou je laxeerdrink of tabletjes kunnen proberen, dit is gewoon bij de kruidvat te koop en als je het niet te lang achter elkaar gebruikt en je houdt aan de gebruiksaanwijzing is het ook lang niet zo schadelijk als iedereen denkt.

Mocht het nou echt niet over gaan, krijg je er andere klachten bij zoals ernstige gewichtstoename en krampen, dan is het raadzaam om naar de dokter te gaan, maar eerst kun je ook al zelf veel proberen om het op te lossen.

thanks voor advies!!