Lauritaxx foto's.

```html
Haaaaii iedereen. :grin:
Ik wil heel graag mijn foto’s laten zien aan jullie. Foto’s maken is voor mij een hobby. Ik doe het heel graag in mij vrije tijd.
Camera: Canon EOS 500D Ik gebruik de standaardlens.
De foto’s:

Image and video hosting by TinyPic

ik wil graag van jullie weten wat jullie ervan vinden. ook graag uitleggen als je iets niet mooi vind.
bedankt!

xx
```

mooi! ;o

neem is een model mee naar dat bloemenveld, want dat mis ik!
ga zo door :slightly_smiling_face:!

Sommige zijn echt heel erg mooi :3

goed idee! :grin:

kitteehh :grinning:
nee leuke foto’s, vooral die eerste met die kat, superschattig :’)

die met dat blad en dat waterdruppel is mooi :grinning:

maar sommige foto’s zijn een beetje saai… wel mooi hoor maar niet echt persoonlijk, misschien kun je inderdaad een model of iets anders toevoegen om het wat persoonlijker te maken? xxx

Ok even wat kritiek, dus nee ik ga je niet afzeiken, maar als jij dat zo opvat, vooral doen. Hopelijk doe je er wat mee.

Sommige foto’s lijken bewerkt, maar er zit daar een rare waas over, ik zou het persoonlijk niet doen, het maakt de foto niet boeiend meer om naar te kijken, de niet bewerkte foto’s, daar is te weinig met licht gespeeld, het contrast is gewoon veel te laag waardoor er niets voor voren steekt en het dus ook niet echt boeiend word.

1. Deze foto bijvoorbeeld, heel leuk ook dat het karretje er nog bijstaat geeft een leuk effect, maar het zou leuker zijn als er meer contrast in zou zitten zodat de kleuren van de bloemen echt naar voren zouden komen.

2. Bij deze foto is het contrast imo bij deze foto juist weer een beetje te laag, de foto is te dichtbij genomen, als het van wat verder weg was genomen had je ook minder scherptediepte gezien, wat juist de bloem meer naar voren brengt, en waarschijnlijk zag je dan het onderbelichte niet meer op de foto, of minder (omdat je er denk ik met je eigen schaduw instaat) en krijgt de bloem gewoon 1 kleur/belichting.

3. Deze foto bedoelde ik dus met die waas die erover heen zit, wat ik erg storend vind om naar te kijken, misschien ook als je alleen de bloemen had gefotografeerd en daar wat met scherptediepte had gedaan, dat dat leuker was geweest.

4. Katten zijn leuk, mijn kat staat ook graag model, maar de bloemen zijn op deze foto echt storend. Je fotografeert nu namelijk tegen de licht in, en je kat is ook nog eens wit, dus hij word voor een deel waar geen licht valt onderbelicht en met de bloemen precies hetzelfde waardoor het allemaal een beetje onderbelicht met nog wat licht op bepaalde plekken van achter valt. Als je de foto van een andere hoek had genomen, was het waarschijnlijk een leukere foto geweest!

5. Er zit al niet zoveel scherptediepte in, wat de bloem naar voren brengt, maar hij is gewoon niet boeiend naar te kijken, ligt aan de compositie, ook staat hij er niet helemaal op, en het licht is een beetje te zacht, er zit nauwelijks contrast in, als er wat meer daglicht op was gekomen was hij wat leuker geweest.

6. Grappige foto, alleen het contrast is hier weer wat te hoog, je kat is zowat spierwit en de planten/bloemen rondom je kat zijn heel erg fel van kleur, terwijl aan de linkerkant het juist allemaal weer erg donker is omdat daar geen licht valt, als je je camera zo heb ingesteld dat het dus wat minder licht wordt, en de foto wat meer naar rechts had genomen waar het licht wel valt, was die waarschijnlijk hartstikke leuk geworden!

7. Het licht is hier weer heel raar, je had hier echt een hele leuke foto kunnen maken door te spelen met de scherptediepte en het licht, hier is het contrast juist weer te weinig, het voorste stukje komt wel naar voren, maar het had nog meer gekund.

8. Deze vind ik niet zo boeiend, door de kleuren, weer te ‘dof’ allemaal, maar die druppel vind ik wel heel leuk, dus misschien leuk als je je daarop had gefocused.

9. Hier heb je goed met de scherptediepte gespeeld, de voorgrond komt echt goed naar voren, maar het enige wat hier stoort is dat stukje boom aan de linkerkant, het was leuker geweest als hij van een andere hoek was geweest zodat je alleen de ring zou zien met een niet scherpe achtergrond.

Zoo, ik had even niets te doen, maar hopelijk heb je hier wat aan.

Bedankt! ik heb er heel veel aan!

die laatste foto vind ik echt heel mooi! Wat ik alleen jammer vind is dat het hoekje aan de linkerkant ook onscherp is! Dit had mooier geweest als het wel scherp was geweest of de boom weg!

En van de 3e boom vind ik de bewerking jammer! maar wel heel mooi, en je bent heel origineel! :slightly_smiling_face:

dankjewel! <33

Ik vind ze heel mooi, hou van bloemenfoto’s ^^
alleen bewerk je ze? want het lijkt net of er een soort waas over de foto zit waardoor ie minder scherp lijkt dan hij waarschijnlijk is…

ik heb er een paar bewerkt, idd.
jaa, ik ga daar wel even opletten!
bedankt! <33

```html
Foto’s:

```

Up. :flushed:

ik vind het echt mooie foto’s :slightly_smiling_face:
alleen die met de druppel op het blaadje, daar is iets raar mee?
heb je die bewerkt? want misschien is het mooier als je dat bij die foto anders/niet doe.

```html
ik snap het: ik heb hier de foto zondat dat waas. wat is mooier?

bedankt! <33
```

ik wil die camera ook :grin:
en leuke foto’s

Canon EOS 500D is een hele fijne camera!
bedankt! <33