Latin & Ballroom passie

Nog meer meiden die aan stijldansen doen & hun passie willen delen? :slightly_smiling_face:

Zelf dans ik nu bijna 5 jaar, bij dansschool van Opstal in Tilburg. Één van mijn trainers is Monique van Opstal (bekend van Dancing With the Stars). Ik dans nu A-klassie DMN (Regionaal) & volgend seizoen gaan we landelijk starten in de C-klasse NADB. Heb toevallig vorige week vrijdag mijn allereerste latin-jurk laten maken, die in mei klaar zal zijn!

Jaaaaazeker!
Wij dansen nog bij debutanten 4, maar een passie kan je het zeker noemen! :slightly_smiling_face:
Tips? 0:)

Oooh wat leuk!! Tips… poeeeh, VEEL trainen haha. Ikzelf volg techniekles om op niveau te blijven & natuurlijk te groeien, en de informatie die we daar krijgen verwerken en trainen we in onze eigen choreo’s :slightly_smiling_face: Dans je ballroom én latin, of één van de 2?

Ik meld me! Heb 4 jaar aan stijldansen gedaan, helaas kon ik niet meer goed overweg met mijn danspartner dus ben ik ermee gestopt. Zat in topklasse A en heb het altijd met veel plezier gedaan.

Aah ik voel me slecht hier, ben nog wel het groentje hier haha!
@xValleke we worden vooral getraind voor ballroom, mijn leraren hebben op heel hoog niveau gedanst, internationaal. Het hun tweëen maar ook met een formatieteam. Maar wij doen eigenlijk beide, ballroom en latin. Dansen minstens 3 keer in de week :slightly_smiling_face:

*springt het topic in*

Ik dans best lang sinsd dat k 10/11 ben. toen ben k van beginners-gevorderden1-gevorderden2-gevorderden5 gegaan, en toen heb k 2 jaar niks gedaan vanwege dat k geen partner had, en nu dans k al weer sinds maart, ben weer begonnen bij beginners 1, maar waarschijnlijk word ik overgeplaats naar een hogere groep omdat ze me te goed voor deze groep vinden, en over een jaar ofzo ga ik weer wedstrijden doen =D ben nu btw 14 :3

Ik ben dit jaar begonnen met stijldansen, heb het in 3havo ook een jaar gedaan, maar dat ben ik allemaal zo ongeveer vergeten dus ik moest wel opnieuw beginnen. Gelukkig ging ik mijn mijn vriend en hij danst al een jaar langer. (: We doen het gewoon als hobby, niet superserieus, gewoon één keer per week naar de les en af en toe vrijdansen. Ik vind het tof, alleen voel ik me soms wel onzeker omdat de dansleraar en de begeleiders je allemaal zo bekijken tijdens het dansen. xD Ik kan daar echt niet tegen, ben sowieso niet het type dat liever stil in een hoek staat en ik weet normaal ook niet wat ik mijn handen en benen moet laten.

Ik heb 3 jaar stijldansen gedaan, dus gewoon brons, zilver, goud. Niet zo heel erg gepassioneerd dus, maar vond het wel leuk! (: Er bestaat soms zo’n suf beeld over stijldansen, maar ik vond het best tof!

Oh wat gaaf! Wie zijn je trainers? :slightly_smiling_face: Flink blijven trainen!

Leuk om van een aantal te horen!! Niemand die wel actief is in de wedstrijdsport (Behalve Renske dan)?

@ xValleke, wil het best zeggen maar weet niet of dat kan via privacy-redenen en zo :wink: Maar… Heb jij nog tips voor het dansen zelf?

Oh haha, nou ik doe er niks mee! :slightly_smiling_face:
Tips op welk gebied? Trainingslocaties? Clublessen? Privélessen? Techniek?

Qua techniek is altijd handig! :slightly_smiling_face: Ga jij toevallig naar de wedstrijd in Zevenbergen 29 april?

Nope, wij starten volgend seizoen pas met NADB :slightly_smiling_face: Dit seizoen doen we alleen nog DMN wedstrijden! We hebben gisteren een thuiswedstrijd gedanst & zijn nu gepromoveerd naar de A-klasse DMN! :grinning: 1e plaats in Ballroom & 1e plaats in Latin!! Ben helemaal gelukkig hihi