Latijn

Latijn leren sucks. Maandag SE over de teksten van Cicero. Weet nooit hoe ik het moet leren, enig idee? Zit in mijn eindexamen jaar btw. Zeer veel stress :frowning:

Probeer de teksten stuk voor stuk te lezen en na elke tekst de hoofdlijn op te schrijven, welke belangrijke dingen je nog weet. Misschien helpt het.

Wat ik altijd deed was eerst vertalen met de vertaling erbij, vervolgens probeerde ik zonder te vertalen, en als het echt moest hield ik de vertaling er weer bij. Verder hielp het hardop vertalen ook best wel goed! En ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij was ongeveer 40% over cultuur, dus als je dat iig leert ben je al ergens.

Bij ons is ongeveer 40% een vertaling, 40% tekstvragen en overige 20% is toepassing van cultuur. Ulgh, helemaal geen zin in :frowning_face:. Maar thanks!

Ik leerde de vertaling vanbuiten. :’) Maar dat is waarschijnlijk niet de aangewezen manier.

Dat deed iedereen bij ons op school ook altijd, hielp prima! Of inderdaad met de vertaling de teksten nog eens nalopen zodat je de grote lijn kent. Woordenboek mag er als het goed is bij, dus dan kan je de benodigde zinnen altijd nog letterlijk vertalen :slightly_smiling_face:
Succes!

-