Laten zitten..

x thanks!

ja ik vind dat je met S moet praten dat je het niet leuk vind dat ze een afspraak niet nakomt en dat je je soms buitengesloten voelt

x thanks!

ik vind dat je het wel moet zeggen dat ze niet zo vaag moet doen. misschien niet meteen alles eruit gooien. maar wel zeggen dat je nu duidelijkheid wilt. het is erg vervelend als je niet meer weet wat je moet doen. ik denk dat veel meiden daar best mee zitten, ookal zie je het niet. ik heb het ook gehad. mijn vriendin wou geen vrienden meer zijn en wou niet dat ik populairder werd als zij (erg kinderachtig) dus ging ze maar roddels verspreiden over mij. nouja, eerst zat ik ermee maar nu heb ik dat achter me gelaten en leuke dingen gedaan wat ik leuk vond. ik vecht niet meer voor een vriendschap als de ander weigert, ik vecht voor de vriendschap die me accepteert. als je graag vriendinnen wilt zijn moet je alleen een ding zeker weten; wil ze iets van mij weten, wil ze wel vriendinnen zijn? soms heeft het geen nut om proberen vrienden te worden. als je echt graag wilt en ze is al best lang je vriendin zou ik het gewoon vertellen. vrienden moeten ook tegen kritiek kunnen en die opnemen. als dat niet zo is dan betwijfel ik of je nu wel echt vrienden met haar wil worden? het is niet leuk om voor niks te vechten.

ik zou niet zachtjes omgaanmet dit maar; ga je met mij mee of met je collega’s? ik zou meteen ‘back to the point’ komen. iemand die uitflipt is meestal zelf jaloers. -.-

problemen creeren?
het ligt aan het persoon, S kan niet goed met kritiek omgaan of is jaloers, wil niet dat je haar zo tegenspreekt. zij wil de baas zijn. laat je hier niet door lijden. wees niet bang om dingen te zeggen, kom voor jezelf op. jij bent net zoveel waard als zij.

niet gaan.
jullie hadden toch een afspraak.
als zij die niet na kan komen hoef jij je toch niet aan te passen?

x thanks!

Lullige meiden zeg.
Misschien kun je met je ouders gaan?
Broer(tje), zus(je)? of wie dan ook…
Nogal ongezellig als je dan met Koninginnedag alleen thuis zit.
Al doe ik zelf op die dag ook niks :3

Ja dat kan opzich ook wel, alleen die middag dan…

Ik vind S ook geen goede vriendin als ze zo doet.

x thanks!

Gewoon heel duidelijk maar ‘beleefd’ zeggen; “Ik vind het eerlijk gezegd nogal onaardig van je dat je mij laat zitten, zo kort voor koninginnendag.”

Misschien moet je je eens concentreren op andere dingen, hobby’s of sport. Meestal ontmoet je daar ook andere mensen, en misschien ziet die vriendin van je dan in dat het ook van haar kant moet komen. En zo niet, dan is ze het niet waard.

Ik zou eens met S goed gaan praten. de kans is groot dat K allemaal rare dingen over jou heeft lopen vertellen tegen S; zodat S nu ook een beetje vreemd doet tegen jou.

Vertel S gewoon hoe het zit, en dat je , ondanks de ruzie tussen K en jou, nog heel graag vriendinnen met haar wilt blijven!

^ Ik heb het verteld tegen haar en ze vond het raar van me en is nu boos op me. Ik ben er nu gewoon achter gekomen dat het geen goede vriendin van me is, maar dat doet wel pijn aangezien het 3 jaar mijn beste vriendin is geweest…

Ik heb het zo aardig mogelijk gezegd en het kwam neer dat ik het niet zo fijn vond dat het zo ging. Ze reageerde erop dat het onzin is omdat wij dan wel samen zouden gaan tijdens het uitgaan terwijl we de hele avond zouden gaan (oké, dat ze in de avond moet werken vind ik niet erg. dan wil ik best wel op haar wachten). maar ze had geen zin om naar mn huis te komen (dat is 5 minuten fietsen vanaf haar werk). Ik mag niet alleen erheen gaan van me ouders en dat begrijp ik wel. Ze wilt niet bij haar huis afspreken (2 minuten fietsen vanaf haar werk). Dus ik zou daar dus staan. Met mijn slaapspullen in mn handen te wachten op haar. Ik zou haar waarschijnlijk toch nooit vinden tussen al die drukte daar… Ze wilde persee met haar werknemers mee, omdat dat makkelijker voor haar is en houdt geen rekening met mij. Ik heb gezegd dat ik er zo geen zin in had en dat ze maar met haar werk moest gaan. (toen ik dit zei ontplofte ze al helemaal).

^ Ik vind het in ieder geval heel erg goed dat je het gewoon gezegd hebt.

Ik vind dat je vriendin echt belachelijk zielig doet zeg. pff, ze kan toch best even naar jouw huis komen…
Ze wil er echt geen enkele moeite voor doen, jammer hoor.
Toch een hele fijne koninginnendag! Kun je niet met een ander groepje mensen mee uitgaan? (ik weet dat je al hebt gezegd dat dat niet kan, maar vraag het toch nog maar eens aan wat mensen! Nee heb je , ja kun je krijgen).