laten we ECHT gaan leven.

Lekker met mijn rug tegen de verwarming, sloffen aan, laptopje op schoot, zit ik heerlijk te hyven, msnnen en ja, ondertussen ben ik ook nog op girlscene.nl te vinden. Ook ben ik nog supervals aan het meezingen met de muziek die ik heb opstaan. Toch word ik hier niet echt heel happy van ofzo. Waarom doe ik het dan, vraag ik me weleens af. Misschien omdat ik me verveel, misschien omdat ik denk dat het leuk is, dat het me blij maakt. Gelukkig ben ik niet de enigste die de hele dag op de computer zit. Want ik heb ondertussen ook wel door dat de halve wereld verslaaft is aan de computer. De meeste mensen kunnen er niet eens meer zonder de computer, want ze maken vrienden via de computer, geven complimentjes via de computer. Je hebt nu vast wel door dat ik het meest over hyves praat, maar ik kan me er echt aan ergeren. Veel mensen leren hun vrienden kennen door hyves, uit één krabbeltje waar instaat of je ze niet ergens van kent, komen hele gesprekken voort. Dan geven ze elkaar hun msn en praten over allemaal dingen, mensen worden zelfs verliefd op mensen door msn? Oke, ze hebben elkaar vast weleens in het echt gesproken, maar toch… Als er geen hyves was, had je dan ‘hoi’ tegen die persoon gezegd? Of had je dan gezegd dat ie er ‘lekker’ uitzag? Volgens mij niet! Had je hem dan echt leren kennen?
Mensen, laten we weer eens echt gaan leven, niet alleen maar achter de computer zitten, niet alleen maar complimentjes geven via de computer, maar gewoon in het echt zeggen dat ze er leuk uit zien en in het echt een gesprek beginnen. Ik weet het, dat in het echt praten veel moeilijker is voor de meeste mensen. Maar komt ook niet echt leuk over als je op msn gesprekken hebt over van alles en nog wat, en dan kom je elkaar tegen in real-life en dan is het stil, durf je niks te zeggen, weet je niks om over te beginnen.
Nu moet je echt niet denken dat ik wat tegen msn en hyves heb, ik doe het zelf ook echt heel veel, maar toch mis ik het contact in het echte leven wel. En echt niet alle mensen zijn zoals ik hierboven beschreven heb, ik ken er ook nog wel genoeg die gewoon in het echt vrienden maken. Maar ik erger me echt aan de mensen die dus alleen maar vrienden op hyves maken, flirten op hyves enzovoort.

mensen, wie doet er mee met echt leven? (en daarmee bedoel ik dus , in het echt complimentjes geven, i.p.v op hyves. In het echt gesprekken beginnen enzo. je snapt me hopelijk wel!)

Helemaal mee eens, ik doe mee!

Ik computer veel maar ik haat hyves echt uit de grond van mijn hart XD

ikga het probere!

Je hebt gelijk maar veel mensen zijn bang als je bijvoorbeeld zegt ow je ziet er leuk uit dat ze je uit gaan lachen ofzo. Stel je zegt het op hyves dan kunnen ze het gewoon negeren snap je? Ik denk dat dat het grootste probleem met dit is.

ik ook
maar ik ben bang dat ik raar word aangekeken

LOL same here n__n

Maar ik kan in real life eigenlijk nooit mensen vinden met dezelfde intresses :expressionless:
(niet dat ik ook mensen durf aan te spreken ofzo U__U)

Ik zeg op msn ook nooit dingen die ik niet in het echt zou zeggen

je hebt gelijk ik ben kei verlege en wl dt verandere
maar ik praa heeel veel met mensen achter de comp…
beetje makelijk denk ik nu of niet ??
word eens tijd dt ik ook met mense ga praten face-to-face

vind het wel een goed idee van je
ik doe Zeker me :slightly_smiling_face:

jah ik heb dat ook op i-net gaat het toch makkelijk vanaf mjaa…
kzou niet weten hoe je over je verlegenheid moet komen…

ik ook!
ik wil mensen van school etc ook eigenlijk vaker buiten school zien,
dus die droom moet ik ook maar is waar gaan maken haha

Ik doe mee, je hebt helemaal gelijk :stuck_out_tongue:
Misschien kunnen we in dit topic tips uitwisselen of voorbeelden?

Misschien lachen ze, maar waarschijnlijk alleen omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen :stuck_out_tongue: Van binnen zijn ze natuurlijk wel gevleid, want iedereen vind het leuk om complimentjes te krijgen!

AMEN!
ik vind dat dat stukje als column op girlscene moet verschijnen :stuck_out_tongue:

maar je hebt idd gelijk. vanaf nu ga ik gewoon eens IRL complimentjes aan vreemden uitdelen (wel gemeend, natuurlijk) xD verander de wereld begin bij jezelf^^.

[b]Ik doe mee !

Morgen: minstens 3 complimentjes geven, die ik ook echt meen![/b]

juuist! super goed stukje, ik vind dat je gelijk hebt
eerlijk gezegd doe ik het zelf ook, tis niet zo dat ik
in het echt dingen die ik op msn/hyves zeg niet zeg
maar ik praat wel eerder hele gesprekken op msn
dan dat ik die gene in het echt zie en heleee gesprekken
ga voeren dan is het meestal alleen hoi haaj, alles goed etc.
maar tis ookzo dat je heel veel mensen niet vaak ik het
echt kan zien ook. ( btw ik ben er wel heel erg tegen om
mensen toeteveogen die ik nog nooit van me leven heb
gezien en er dan helemaal soort van bevriend mee te
raken). ik moet denk ik ook wat meer in het echt tegen die
mensen waar k “aaltijd” mee praat op computer praten.
respect voor je stukje =)

ik deed het al :stuck_out_tongue:

Ik houd absoluut niet van Hyves.

Anyway, ik ben het er niet mee eens :slightly_smiling_face:
Ik zit in het buitenland en onderhoud mijn vriendschappen nu voornamelijk over MSN, alphen.nu en email (omdat bellen duur is, veel van mijn vriendinnen ook in een ander land zitten, etc).

Verder zit ik op LiveJournal, waar je mensen een stuk grondiger leert kennen dan alleen een krabbeltje. Mensen daar vertellen soms dingen die ze aan mensen IRL niet kwijt zouden kunnen, dus leer je echt kanten van hen kennen die anderen nog nooit gezien hebben.

Verder heb ik door LiveJournal een hele goede vriendin leren kennen, Kate, die ik nu veel op MSN spreek (praktisch elke avond een paar uur). Ik kan heel veel aan haar kwijt, niet alleen grappige dingen maar ook dingen waar ik echt mee zit en als het van haar ouders mag gaan we elkaar van de zomer zelfs ontmoeten (en nee, ik ben niet naief, ik heb zat mensen van het internet al ontmoet en weet welke veiligheidsmaatregelen ik moet nemen).

Bovendien heb ik door het internet mensen kennengeleerd die ik normaal nooit kennengeleerd zou hebben, omdat ik eenvoudig niet in dezelfde cirkels als hen omga. Mensen die een paar jaar ouder zijn dan ik, studenten aan de andere kant van de wereld, mensen in een heel andere subcultuur, van alle soorte gender en seksualiteit en afkomst, een scholiere in Togo, studenten in Finland…

Ik zeg niet dat het internet een vervanging is, maar ik vind het een hele goede aanvulling op real life contact.

Hahaha, dat had ik ook! Ik was op werk, en een man liep langs, en ik groette hem zoals ik altijd al deed, dus hij stond stil en zei: “Sie sind wunderschön.” en ik stond daar van “Uh, danke?” en pas een paar stappen later drong het door.

Het is meer omdat het zo onverwachts is :slightly_smiling_face: Maar ik wil ook meer complimentjes aan vreemden gaan geven omdat die man mijn hele dag maakte ^^