late pubertijd

heeey

wel zoals de titel het zegt; ik heb een late pubertijd, ben 14, niets van rondingen, ben plat, zelfs geen cup aaa (als dat bestaat), heb men regels nog steeds niet en ben ook nog eens super klein, dat klein heb ik geaccepteerd, maar dat van de borsten,… ik kan er niet meer tegen, elke dag zie ik kinderen van 11 die er al hebben, sommige mensen zagen als ze een a of aa cup hebben maar ze hebben er tenminste :confused:

ik vraag me af of er nog meisjes zijn die dit hebben, ik lijk wel de enige.
Ik voel me hier erg onzeker door.
Mijn mama heeft een c en op foto’s heeft ze ook pas laat borsten maar, ik kan echt niet meer wachten, het is frustrerend om er elke dag mee op te staan en te gaan slapen.

als je vind dat ik me aanstel, reageer dan gewoon niet, je weet niet hoe het voelt.

reageer aub

xxx

Ik had precies hetzelfde.
Alleen was ik wel rond mijn 12e ongesteld.
Nu ben ik 23 en groeien m’n borsten eindelijk eens mooi en ben ik inmiddels 1m62.
Geen zorgen dus.

dankje :slightly_smiling_face: nu weet ik dat ik niet de enige ben

Had ik ook, eind 14 begon het pas en toen zat ik al bijna in de vierde klas :’) Zo erg vond ik dat. Toen ging het eigenlijk best snel en al helemaal nadat ik de pil ging slikken (15 kilo eraan hoppa).
Nu ik me herinner had ik wel al cup a/b trouwens, dus dat is wel een verschil. Nu ik nog verder na denk herinner ik me ook dat het in vergelijking met de andere meiden best klein was.

zou dan eens aan de pil moete, want weeg ook veel te weinig (net geen 40 kilo) maar ja dat durf ik echt niet te vragen aan mijn mama en op eigen houtje ook niet :confused: ben nu 14,5 heb 2 ieniemienie bolletjes, hoop dat ze tegen de zomervakantie (dan wordt ik 15 ) groeien, zoals bij jou kan ik eindelijk in bikini verschijnen

Met 14 ben je niet laat.

Je moet wel eerst ongesteld zijn om aan de pil te kunnen :slightly_smiling_face:

Maar dat is niet laat hoor, bij mij begon het ook allemaal pas toen ik 14 was.

14 jaar valt nog mee hoor, ik zou pas met eind 15 als er dan nog noppes gebeurt is eens naar de huisarts gaan.
Bij mij begon alles juist veel te vroeg, 10 jaar schaamhaar, 11 ongesteld en op 12 jaar al volgroeide borsten… was ik ook niet altijd even blij mee, zeker in de brugklas met andere meiden die nog niets hadden :cold_sweat:

Ik ben 17 en heb dit gevoel ook een beetje. Ik ben wel ongesteld maar mijn borsten zijn nog steeds erg klein.):

Ehm ik wil je niet laten schrikken hoor, maar sommige meiden krijgen nooit echt borsten, dus het hoeft niet aan je puberteit te liggen.

Een vriendin had dit ook, die is eigenlijk pas halverwege haar 15e begonnen met zich te ‘ontwikkelen’.

bedankt voor de opbeurde reacties :slightly_smiling_face: en ik denk wel dat ik echt borsten ga krijgen want ik heb al 2 schijfjes/ bolachtige dingen die ongeveer 2 cm uitsteken maar dat is er, schaamhaar kreeg ik best wel vroeg, op mijn elf had ik wat, okselhaar wel nog niet, maar dat vind ik niet erg :grinning:

Ik werd pas net voor mijn 15e ongesteld, begon toen ook pas vormen (borsten e.d.) te krijgen… Ondertussen ben ik 19 jaar en is alles in een treinversnelling gegaan.

Er is dus niets vreemd aan en je hebt totaal geen late pubertijd. Het verschilt gewoon heel erg van persoon tot persoon en kan verscheidene jaren verschillen met andere meisjes.

Toch vind ik dat je je aanstelt want je zal vast wel niet de allerenigste zijn die nog niet ongesteld is/borsten heeft want geloof me, daar hoef je helemaal niet jaloers om te zijn, integendeel, erg veel voordelen heeft het niet.

Gewoon geduldig wachten, het komt allemaal in orde, of je je er nu elke dag druk om maakt of niet.

Op je elfde schaamhaar is trouwens niet vroeg, maar goed alles komt echt nog wel. Pas als je op je 16e nog niet ongesteld bent is het handig om naar de huisarts te gaan(las ik ergens) en die groeispurt komt ook nog wel. Zie het zo: mensen die een late pubertijd hebben en laat ongesteld worden raken ook later in de overgang en hebben dus ook later last van ouderdomskwaaltjes enzo

Je bent niet laat. Ik was ook 15 toen ik pas ongesteld werd en echt een beetje ‘vrouw’ werd. Toen zat ik zelfs al in 5 HAVO. Maar mij heeft het eigenlijk nooit geboeid. Je hebt nog de rest van je leven de tijd om ongesteld te zijn en bh’s te dragen en jezelf te scheren en dat is allemaal geen pretje. Het komt vanzelf!

bij mij kwam het vrouwelijke figuur pas rond mijn 16e. Heb nog steeds niet heel veel rondingen maar heb wel een C-cup waar ik tevreden over ben! Nu hoop ik stiekem nog wat meer heupen en billen te krijgen maar dat zit er denk ik niet meer in. Ben nu btw 20 jaar.

Geef het dus gewoon wat tijd het komt vanzelf allemaal goed en je zei al dat het bij je moeder ook pas heel laat kwam. Je moeder is wel vergelijkbaar met hoe het ongeveer bij jou zou gaan.

14 valt heel erg mee joh, komt allemaal vanzelf!
Maar ik zeg je een ding, mijn borsten / rondingen begonnen al vanaf mijn 9e/10e te groeien en dat was op die leeftijd niet echt fijn want al mijn vriendinnetjes hadden niks en ik wel ik schaamde me er zelfs voor, nu ben ik 16 en heb ik een redelijk grote bil en volle borsten, nu ben ik gelukkig niet de enige maar op die leeftijd was ik er absoluut niet blij mee!

jah, dankjewel, nu zie ik dat ik toch niet de enige heb die dit had, maar ben nog steeds niemand tegen gekomen die nu ook 14 is en hetzelfde heeft, zou leuk zijn, kunnen we ervaringen uitwisselen :slightly_smiling_face:

Ik snap heel goed dat je hier mee zit. Ik snap ook dat je het lastig vind dat je nog niet echt borsten hebt, maar voor de rest. Geniet er lekker van dat jij nog niet ongesteld bent! Straks kun je er lang genoeg van ‘genieten’ dat je iedere maand buikpijn en stemmingswisselingen hebt;).

jah das wel waar, mijn vriendinnen zijn daar soms jaloers op dat ze al hun maandstonden hebben en ik nog niet :flushed: