Late afspraak bij huisarts

Ik heb net gebeld voor een afspraak bij mijn huisarts. Ik heb aan de assistent uitgelegd wat er aan de hand was, en zij gaf ook aan dat het beter was om even langs te komen. Ik gaf aan vrijdagmiddag niet te kunnen, maar verder wel. Nu kan ik pas maandagochtend langskomen. Zijn er bepaalde regels voor een huisartsenpraktijk hoe snel je langs moet kunnen komen? Vind bijna een week toch wel erg lang…

EDIT: Het gaat volgens de assistente waarschijnlijk om een schimmelinfectie daarbeneden.

Als er verder geen plek is kan het niet anders. Ze kunnen moeilijk andere afspraken af gaan zeggen.

Tja ze kunnen inderdaad moeilijk andere mensen afzeggen. Ik vind een week redelijk hoor, als jij aan het eind van de week niet kon dan kunnen ze daar bij de praktijk ook vrij weinig aan doen, natuurlijk. :slightly_smiling_face:

Ja dat is nou eenmaal zo. Ze gaan echt geen afspraken voor je afzeggen en als het echt belangrijk is dan zou je vrijdag hetgeen waardoor je niet kan wel afzeggen dus gewoon wachten.

Hm, vind ik best lang.
Ik kan bijna altijd dezelfde dag nog terecht.

je hebt hebt inloopspreekuur,dat is dan meestal vroeg in de ochtend dat dan weer wel.vraag of ze inloopspreekuur hebben voor als het echt belangrijk iets is.
anders moet je echt maandag ochtend als echt niet anders kan.

succes :sob::muscle:

Ik heb vrijdag examen, dus dat kan ik moeilijk afzeggen. Ik had ergens gelezen dat een huisarts minimaal binnen 2 dagen tijd moest hebben, vandaar. Ik heb altijd het idee gehad dat mijn huisarts pas heel laat tijd voor mij had, maar zo te horen is dat normaal.

kan je dan niet beter naar een andere huisarts toegaan?

Ik kan toch niet zomaar een andere huisartspraktijk opbellen om te vragen of ik langs kan komen?

Misschien moet je ook even melden wat je hebt of ongeveer uitleggen wat het is. Sommige dingen moet je niet mee wachten!

Ik heb haar laten weten wat het is, zij denkt aan een schimmelinfectie daarbeneden. Daar kunnen ze me toch geen week mee rond laten lopen? Heb ook aangegeven het al sinds zaterdag te hebben.

bij mijn huisarts kon dat wel, hij het het heel druk en toen stuurde hij me naar een andere huisarts door, je kan het toch gewoon proberen:)

Je kunt wel langs gaan bij een andere huisarts, maar er is mij geen enkele huisarts bekend die in het weekend de praktijk open heeft. Zij willen ook weekend.

Dan vind ik het wel echt belachelijk. Iedereen weet dat, dat soort gevallen om snelle behandeling vragen.

Dat snap ik wel, maar het kan toch ook vóór het weekend.

Als mijn huisarts echt vol zit dan kan ik er ook echt niet even tussendoor.
En het is jammer voor de patiënt als hij/zij niet op een bepaald moment kan, dan wordt het verschoven.
Alleen in echt acute gevallen mag je direct langskomen.

Ik denk eraan om morgenvroeg terug te bellen om te zeggen dat ik het echt langer niet volhoud. Sowieso ben ik a.s. maandag ongesteld, dus is ook niet echt frisjes als ze wil kijken.

Ik zou je gelijk uitschrijven hierna en ergens anders naar de dokter gaan. Wat een rare actie!

Binnen 2 dagen is niet verplicht…

Als het een schimmelinfectie is kan je zelf ook even naar de drogist lopen en er wat voor halen. En dan zie je maandag wel of het over is of niet.