Lastiggevallen worden

-

Lastige situatie…
Ik ben zelf ook iemand die niet snel nee durft te zeggen of afwijzend reageert op iemand wanneer er bijvoorbeeld om mijn nummer wordt gevraagd, ookal wil ik het niet weg geven…
Ik zou hem gewoon eerlijk vertellen via de app dat je geen behoefte hebt aan contact met hem omdat je het leeftijdsverschil te groot vindt? Dat moet hij dan maar gewoon accepteren, ookal vindt hij dat niet. Als je het echt heel moeilijk vindt om hem een reden te geven dat je geen contact met hem wil kun je ook altijd zeggen dat je een vriend hebt en daarom liever geen contact met hem wil… hopelijk laat hij je dan wel met rust.

JE zal toch op je strepen moeten staan en zeggen waar het op staat.
Vind je hem leuk dan?
Waarom gaf je dan je nummer?
Hoe ver wilde je het laten gaan als je geen nee durft te zeggen?

[b]Ik snap dat je niet durft om nee te zeggen, maar kijk waar je uiteindelijk bent belandt.

Hoe ver denk je dat dit nog moet gaan?
Blokkeer hem op je gsm en als je geconfronteerd wordt in de sportschool, zeg je vrij simpel dat dit allemaal een fout was en je gewoon niets met hem te maken wilt hebben.

[/b]Als ie je achtervolgd zoals een schoothondje in de sportschool,kan je iemand hierop aanspreken.Ik geloof dat er genoeg meiden zijn die ook zoiets hebben meegemaakt. Ze gaan naar de sportschool om fit te worden e.d. maar worden lastiggevallen en ongewild geflirt.Dus dat probleem is niet echt onbekend in een sportschool, helaas.Het kan ook goed zijn dat hij niet goed weet hoe hij met afwijzing moet omgaan, of helemaal hoe hij sociaal contact moet voeren met een meisje en dus niet de grenzen kent.
Neem eventueel een vriend/vriendin mee als ie er is, (ga zitten in de cafetaria ofz waar bezoekers nog mogen zijn en confronteer hem eventueel daar)

• Blokkeer hem.
  • Als hij tegen je praat, zeg dan dat je geen interesse hebt.
  • Dien een klacht in bij de sportschool als hij door blijft gaan, meestal hebben ze wel daar wel richtlijnen voor.
  • En anders neem je een vriend(in) mee die hem eens toespreekt als je dat zelf niet durft.

Het is ook niet heel slim om je nummer te geven aan iemand die je al soort van lastig valt. Je zult toch echt moeten zeggen waar het op staat en anders inderdaad melden bij de sportschool. En sowieso gewoon zijn nummer blokkeren.

Dankjee voor de reacties!
Ik weet dat het niet zo slim was om mijn telefoonnummer te geven, maar ik durf niet af te wijzen. Ik kan inderdaad wel zeggen dat ik geen interesse heb, maar het enige probleem is dat hij buitenlands is en echt amper Nederlands kan. Hij zou me compleet negeren als ik zeg ‘sorry heb geen interesse’ en dan zou hij gewoon helemaal verder praten (in het Frans, wat ik al helemaal niet vloeiend kan). Dus ik weet niet echt hoe ik het hem duidelijk moet maken. Hij zou gewoon negeren wat ik zei, net zoals hij deed toen ik zei dat ik minderjarig ben.

Dan negeer jij het toch ook? Ik vind trouwens het best zorgwekkend dat hij je steeds aanspreekt. Ik zou vanwege jouw leeftijd het zeker jouw ouders vertellen en het ook aangeven bij de sportschool. Dan gaat er zeker op gelet worden. Maar je mag je ook wel wat sterker in je schoenen staan want het feit dat iemand blijft doorpraten betekend toch niet dat jij hier niks tegen kunt doen? Jij bepaald met wie je praat

Je kent toch het woordje Nee in het frans niet??

Tu me n’intresse pas?

ofzoiets… ik ben frans ook niet meer gewoon, maar je kan toch iets fixen in het frans wat je tegen hem kan zeggen?

nou, zeg dat gewoon kordaat tegen hem.

ZOals heartattack zegt: Je kan hem ook gewoon negeren want dit is niet meer normaal.
laat de sportschool dit weten!!

Kun je niet iemand in die sportschool inlichten?

Als je nu niet ingrijpt, geef je hem mogelijk een verkeerde indruk.

Er lopen toch wel mensen in de sportschool rond? Trainers? Mensen achter de balie? Ik zou het daar even aangeven.

Zeg dat je niet geinteresseerd bent, wacht niet op zijn antwoord en blokkeer hem, licht iemand van je sportschool in.

!!! en je ouders. Desnoods neem je gewoon je vader mee de sportschool in om even een woordje met meneer te wisselen. Dan is die knul snel gekapt denk ik.

Nou, dan verstaat hij met z’n kop toch alsnog wel not interested, je ne suis pas interéssé. Ofzo. Dan negeer jij hem toch lekker?

Je zit echt excuusjes te verzinnen, nou meid, daar kom je geen meter mee verder. Sta eens op voor jezelf. Iedereen verstaat nee, no, non. Whatever.

Dit!

+ ik denk dat ie je lastigvalt EXACT omdat je geen nee zegt en dus makkelijk bent.
Ookal kan ie je verstaan, als je niet kordaat bent en je NUMMER geeft, denkt ie nog dat ie een kans maakt.
Zolang je hem de aandacht geeft, laat ie het niet los.

Ik ben het eens met de rest hier, laten merken dat je geen interesse hebt!

Zoals gezegd, je moet hem echt duidelijk maken dat je dit niet wil. En taal barriere of niet, geblokkeerd + genegeerd worden verstaat iedereen :’)

wat vervelend voor je, wat ik zou doen is hem blokkeren op app. En als je weer naar de sportschool gaat vragen aan de balie of iemand die daar werkt, te zeggen als je een man ziet van 21 en hij ziet er zo en zo uit. Of die gene hem in de gaten kan houden en als hij tegen je praat dat iemand er bij komt staan om jou te helpen, zodat hij weggaat.

Ik snap niet dat je je telefoonnummer hebt gegeven. Je geeft hem het idee dat jij dit wilt op deze manier… Maak het jezelf niet zo moeilijk en negeer deze meneer.