Lastiggevallen worden bij uitgaan

Hee, ik vind dit eigenlijk een beetje genant om te vragen maar ik zit met een probleem
Als ik uitga met eenv riendin zitten we meestal gewoon in een kroegje. Maar als ik drink, wil ikg ewoon even soms een rondje lopen in de stad om even helder te blijven. Maar dat is dus het probleem. Mijn vriendin wilt niet meer rondlopen omdat elke keer als we dat doen, worden we echt nagestaard. En gisteravond kwamen we een groep jongens tegen en 1tje daarvan stak zijn hand echt naar me uit. Ik was nog net nuchter genoeg om nee te zeggen en zn hand weg te slaan, maar ik begrijp mijn vriendin wel. Maar ik vind het echt vervelend dat we dus niet rond kunnen lopen zonder lastiggevallen worden, wat doen jullie daartegen? xx

Niet zo veel drinken dat je buiten rondjes moet lopen?

Even buiten de kroeg staan en niet door de stad gaan slenteren ?

Risico dat je loopt. En kijken en een hand uitsteken is in mijn ogen geen lastig vallen.

Als je nog net nuchter genoeg bent om iemands hand weg te slaan dan moet je naar mijn mening eerst maar eens naar jezelf kijken… :cold_sweat:

Waarom ga je niet gewoon voor het café zelf even buiten staan, in plaats van rond te lopen? Dan kan je zo weer naar binnen als er iemand buiten is die je eng vindt, of de bewakers zijn er. Scheelt toch weer.

Nastaren en zijn hand uitsteken. Ok ik begrijp dat het even eng is. Maar echt gevaarlijk vind ik het nu niet. Zolang je op plekken in de stad blijft die druk genoeg zijn, kan je weinig overkomen.

En misschien is gewoon buiten voor het café staan ookwel voldoende? Daarbij geraak je sneller dronken als je daarvoor sport. Dus als je na dat ommetje lopen nog drinkt wordt het drinken sowieso erger.

Wil je dat drank minder snel naar je hoeft stijgt, dan moet je goed, stevig en vettig eten (een fondje leggen zoals wij dat hier noemen). Maar gewoon genoeg eten en nie te lang wachten tussen je maaltijd en het beginnen drinken helpt ook wel. Dan moet je ineens niet meer gaan lopen.

Jongens zijn gewoon zo, negeer het gewoon, kijk ze niet aan en doe alsof ze er niet zijn.

Als jij dat lastigvallen noemt, dan word ik dagelijks verkracht.

Ik zou inderdaad ook gewoon eventjes samen met je vriendin buiten de kroeg gaan staan, en niet door de stad gaan lopen 's nachts. Al vind ik staren ook weer niet zo’n ramp, zolang ze niet aan je zitten of je na gaan schreeuwen… In de kroeg zullen de jongens ook wel kijken toch?

Hahahahahha

hahaha idd!

Drink minder, of ga even buiten de kroeg staan inderdaad. Hoeft je vriendin niet mee en dan zijn er wel meer mensen die je kent.

Dat blijf je houden jongeren die s’avonds gewoon buiten zijn. Wat je er tegen kan doen, niks van aantrekken. En niet te dronken de straat op gaan.

Dit. Jongens willen nou eenmaal aandacht krijgen (en ik kan het weten zit op een jongensschool).
Dus: of je negeert ze óf je begint zelf een gesprek.

En volgende keer niet zeuren want zoveel aandacht is dat niet.

hihi :slightly_smiling_face: stiekem wel blij dat je het zegt, want ik dacht het.