Lastige vader of lastige dochter?

Hoi iedereen :upside_down_face:

Ik heb al heel lang last met mijn vader. Als ik een fout maak (die ook wel een beetje dom is) begint hij meteen te schreeuwen en boos te doen. Ik raak er heel erg van in de war. Ik weet ook niet of het aan mij ligt (ik heb namelijk het syndroom van Asperger), of dat hij niet weet hoe hij om moet gaan met een dochter in de puberteit. Mijn moeder sust de boel af en toe een beetje, maar er hangt soms toch een ongezellige sweer. Om mijn vader nou een boek over puberteit en/of het syndroom van Asperger te geven, komt voor mij zo asociaal over. Hij doet wel echt z’n best en wilt mij helpen, maar hij ziet niet dat hij het verkeerd doet. om zo’n soort reden ben ik ook al 2x weggelopen.

Heeft iemand tips? :sob::muscle:
xxxxxxx

misschien kan je er met je moeder over praten? & eens vragen of zij met je vader wilt praten. Of eens met z’n 3tjes gaan praten, dat helpt vaak. Dan kunnen jullie allemaal vertellen wat je vervelend vind en hoe het op te lossen is, of uitleggen waarom je dat doet enzo. Het is natuurlijk wel vervelend als hij steeds boos wordt als je een fout maakt. Maar ik denk dat hij in dit geval niet weet hoe hij er mee om moet gaan.

Praat met je ouders erover en weglopen maakt het alleen maar erger… (vind ik)

Dank jullie allemaal voor de tips, maar ik heb weleens geprobeerd om met alle 3 te praten en dat gaat eerst wel goed, maar daarna gaat het weer verder zoals nu :rage:

Nee, ik zou idd met je moeder praten.
Het zijn jouw ouders en blijkbaar zitten zij ook niet op een lijn qua reacties op jou, dat blijkt dan maar weer.
Bij dat gesprek kun je aangeven dat je graag eens een gesprek met z’n drieen zou willen hebben, nadat je moeder met je vader heeft gepraat.
Als je het niet tegen hem kan zeggen, dan maar met een omweg. Want zo is het ook niet fijn!

Inderdaad, ik zou eens een gesprek aangaan. Ik heb zelf ook Asperger en merk ook vaak dat m’n ouders niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Ik zeg meestal later dat ik het vervelend vind, en dan houden ze er rekening mee en zeggen ze wat zij er van vinden.