lastige situatie

hoi,
ik zit de laatste tijd een beetje in een lastige situatie. ik en mijn beste vriendin die ik al heel erg lang ken gingen voorheen om met een ander meisje, dit meisje was erg jaloers en probeerde dan ook te stoken waar het maar kon. ik heb uit eindelijk ruzie gekregen met haar en daarna geen contact meer gehad, mijn beste vriendin bleef wel vriendinnen met haar en daardoor hebben we een tijdje geen contact meer gehad. nu hebben we wel weer contact en zijn we in no-time weer vriendinnen zoals het was… alleen nu heeft zij me dus verteld dat dat meisje waar ik ruzie mee heb mij iets heel erg achterbaks heeft geflikt toen we nog met elkaar om gingen en dat moest zij geheim houden van mij, dat vind ik nogal apart dat ze dat heeft gedaan aangezien onze vriendschap toch even wat hechter is dan die van hun. ik merk de laatste tijd ook dat ik het echt niet kan hebben dat hun nog met elkaar om gaan en ik betrap me erop dat ik er ook best boos om word en daardoor lullig ga doen tegen haar (geen behoefte meer aan praten, haar nergeren etc). wat vinden jullie hiervan? en hoe kan ik het beste met deze situatie om gaan?

Ik zou een gesprek met haar aangaan, zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze het heeft verzwegen.

Maar wanneer heeft ze dat verteld dan? Want ik vind het eigenlijk niet heel gek dat ze het niet meteen verteld heeft, aangezien jullie ook een tijdje geen contact hadden.

dit heeft ze een paar weken terug verteld toen we al langer weer contact hadden en dit wist zij ook al toen wij daarvoor nog contact hadden…

Dan blijf ik bij mijn eerste punt :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad ook met haar gaan praten. Ik heb het soms eerlijk gezegd ook hoor, dat ik jaloers word als ik mijn beste vriendin zie met andere mensen. Maar je moet gewoon beseffen dat jij niet haar enige vriendin kan zijn.

Wat ik wel vind is dat je beste vriendin voor je had kunnen opkomen toen dat andere meisje je iets flikte. Ik zou persoonlijk wel boos worden als iemand mijn beste vriendin iets zou flikken. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Ik zou dus gewoon even praten en mocht het zo door blijven gaan: sommige vriendschappen verwateren helaas en daar moet je mee leren omgaan.