Lastige situatie

Hallo!

Ik heb jullie hulp nodig, want ik weet zelf even niet meer wat ik moet doen.

Ik ben twee weken geleden aangenomen bij de bakker, dit is niet helemaal mijn ding aangezien ik het liefst echt in een grote winkel sta, maar het is iets! Ik heb een contract gekregen van 8 uur per week, maar kan er waarschijnlijk heel veel werken.

Afgelopen vrijdag ben ik gebeld door V&D en ik heb hier vanochtend een gesprek gehad. Dit is meer mijn ding, alleen zijn er wel wat minpuntjes.

Even op een rijtje de punten per werk;

Bakker;

• Contract van 8 uur, maar werk komende weken al 34 uur per week.
  • €10,22 per uur, all-in salaris, dus geen vakantiegeld.
  • Verschillende locaties, variërend tussen een kwartier en een uur reistijd.
  • Verplicht elke zaterdag werken.

V&D;

• Contract van 3 - 38 uur per week.
  • €7.25 per uur.
  • Vaste locatie, kwartiertje reizen.
  • Waarschijnlijk maar 20 uur werk.

Nu vroeg ik me af wat jullie zouden kiezen.
Alvast bedankt!

Tsja wat vind jij belangrijker? Meer geld verdienen, of echt plezier hebben in het werk?

Persoonlijk zou ik voor de bakker gaan → meer uren en hoger loon. Maar als jij liever in een grote winkel staat en het geld minder belangrijk vind, zou ik daarvoor gaan.

Ik zou sowieso voor V&D kiezen, hoewel het loon lager is. Dit omdat het makkelijker is met ruilen met collega’s omdat het er gewoon zoveel meer zijn. De bakker heeft er waarschijnlijk maar weinig, waardoor je minder vrij kan vragen.

Maar als dat voor jou geen probleem is, en ook het uur reistijd niet, dan zou ik voor het hoge loon gaan haha.

Ik werk in een bakkerij, en dit is absoluut waar. Wil je makkelijk vrij kunnen krijgen, dan lukt dat bijna niet. Ook moet ik minstens 4 weken van te voren aanvragen, dus impulsieve uitstapjes is er niet bij. Voordeel is wel dat je vaak vaste klanten hebt en altijd even gezellig kunt kletsen :slightly_smiling_face:

Ik zou doen wat je leuker lijkt zodat je het meeste plezier in je werk hebt.

Dit!
Maar ik zou persoonlijk gaan voor het werk waar jij (denkt) het meeste plezier in te hebben. De bakker verdient dan wel meer, maar als je op een gegeven moment met tegenzin naar je werk gaat is het ook niet meer leuk. Tenzij je echt ergens voor aan het sparen bent en het geld echt hard nodig hebt, dan zou ik voor de bakker gaan.