Lastige situatie, tips?

Hey!
Ik heb nog nooit echt iets op dit forum gezet maar ik wil toch even wat delen.

Ik ben net 17 jaar en zit in 5 vwo. Vorige maandag, dus bijna 2 weken geleden, kreeg ik via Facebook een appje van een jongen. Hij is de zoon van onze nieuwe buurman (sinds 4 jaar). Ik noem deze jongen even B. B woont niet meer thuis maar is wel paar x per week in de avond bij zijn vader. Hij heeft nu een eigen bedrijfje en mijn vader, die iets met geld doet als beroep, helpt hem met de geldzaken, die snapt hij nog niet zo haha. Maargoed ik zag B. Rond november voor het eerst. Ik had net gedouched, bril op, oud hempje aan: ik zag er niet uit. Hij kwam bij ons thuis voor mijn vader en stelde zich voor. En damn hij was knap!! Toen hij wegwas meteen opgezocht op Facebook enzo haha. Verder heb ik hem nooit meer echt persoonlijk gesproken. Wel eens klein beleefdheidspraatje maar verder dus niet. Iets meer dan twee weken geleden hadden wij buurtfeest. Hij was daar ook voor de eerste keer, voor ons was het een vaste prik. Ik heb me daar prima vermaakt met mijn vrienden/buren en gewoon gedaan zoals altijd. Hem heb ik die dag niet gesproken.

Toen kreeg ik die maandag erop, zoals ik aan het begin net al zei, een berichtje van hem. We hebben een beetje gepraat en op een gegeven moment stuurde hij zijn nummer dus gingen we verder via WhatsApp. Even een greep uit wat dingen die hij zei: ‘mijn vader is er nog niet, kan ik bij jou eten hahahah’ ‘ga je nog wat met de hond wandelen dan loop ik wel even mee’ ‘ik heb echt een zwak voor sproetjes’ (heb ik). Het was op een vrijdagmiddag dat hij zijn nummer stuurde en ook deze appjes. Op vrijdag avond wat later, vertelde hij mij dat hij mij wel interessant vond lijken. Hij wilde op het buurtfeest met mij praten maar dat vond hij toch wat spannend. Hij vroeg om af te spreken maar ik vond dat wel erg snel, en heb even de boot afgehouden. Wel goed aangegeven dat ik het wel een kans wil geven.

Nu zijn er dus wat dingen waar ik mee zit, ik zal ze op een rijtje zetten.

• Hij rookt (wel buiten). Ik vind dat vies en wil niet dat iemnd in mijn bijzijn rookt.
  • Zijn vader woont 1 huis van mij vandaan. Daardoor is het nu vaak lastig als B. Bij zijn vader is (we weten allebei niet echt wat we voor een houding moeten geven)
  • Ik heb helemaal niks met zijn vader. Heel aardige man begrijp me niet verkeerd, maar beetje apart. Zijn moeder ken ik verder niet.
  • we hebben een leeftijdsverschil van bijna 6 jaar. Zit ik zelf niet mee, maar daar gaan geheid heeeel veel voordelen over komen…
  • wat daardoor wel is: ik zit op de middelbare school en hij heeft eigen bedrijf. Daardoor leven we allebei met andere tijden (denk aan vakanties).
  • De hele buurt zou er wat van zeggen en een mening ovr hebben.
  • hij woont 40 min met auto van mij vandaan en ik kan natuurlijk niet rijden. Maar ik wil niet in het begin alles doen als B bij zijn vader is dus…

Dat neemt niet weg dat ik denk dat ik hem leuk vind. Hij is heel respectvol, beleefd, verstandig en hij trekt me heel erg aan door de manier waarop hij praat. Zijn uiterlijk mag er ook zijn hihi

Het verhaal is een beetje lang geworden… mocht je me evt herkennen, graag pb en niks hier insinueren haha :wink:

Zouden jullie het een kans geven? Waar moet ik rekening mee houden?
X

Ik weet niet echt of het zou werken omdat jullie allebei in een hele andere levensfase zitten. Hij heeft een eigen bedrijf, eigen huis en jij moet je middelbare nog afmaken. Misschien wilt hij in de komende jaren al trouwen en kinderen en wil jij nog eerst studeren en van je leven genieten. En dan vraag ik mij toch ook altijd een beetje af wat zo’n jongen in een meisje van de middelbare ziet. (niet lullig bedoelt!)
Als je hem echt leuk vind kan je het natuurlijk gewoon proberen maar ik zou hier wel over na denken

Het leeftijdsverschil is inderdaad best groot ja, jullie zijn waarschijnlijk allebei met hele andere dingen bezig en dat kan wel een struikelblok zijn. Als ik jou was zou ik me niet teveel aantrekken van wat de buurt erover te zeggen heeft, als die willen roddelen doen ze dat toch wel :wink: Ik zou het wel een kans geven, maar wacht niet te lang met een beslissing maken. Dat is eerlijker tegenover hem en voor jezelf.

Ik zou het een kans geven.

Dit. Het leeftijdsverschil is groot, vooral vanwege de verschillende fases. En qua vervoer zal het ook lastig worden, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik snap wat je bedoelt met: wat hij in mij moet zien. Moet misschien erbij vermelden:

• hij wist tot die dag van dat hij het vertelde (vrijdag)niet dat ik nog op de middelbare school zit
  • hij valt op jonger, ik op ouder
  • hij heeft mij in eerste instantie niet durven appen door het leeftijdsverschil
  • hij heeft zelf ook al aangegeven dat hij t wel lastig vind met mijn leeftijd op papier. (Dus vooroordelen maar ook met autorijden, alcohol o.a.)

Bedankt allemaal voor de eerlijke en fijne reacties!! Jullie hebben gelijk met de vooordelen: het gaat om ons en niet om wat de rest ervan vind.
Mijn ouders kennen hem, denk dat ze wel oke met hem zijn!

We willen elkaar eerst wat beter leren kennen en dan verder beslissen. Het is zo lastig haha

Ah als hij het niet wist snap ik het wel, als hij bewust achter middelbare schoolmeisjes zou gaan zou ik het een beetje creepy vinden. Gewoon doen wat je gevoel zegt en niets aantrekken van anderen!

Dat lijkt me wel een goede eerste stap :slightly_smiling_face:

Hey even een update in dit verhaal :slightly_smiling_face:

Deze dinsdag heb ik even met hem afgesproken. Omdat ik op dit moment met hem praat zonder dat mijn ouders het weten, konden we niet te lang weg. We hebben met de hond gewandeld, ongeveer een half uurtje. Het was heel gezellig, maar wel wat onwennig natuurlijk. Het was niet ongemakkelijk en we bleven ook wel aan de praat. Helaas kwamen we zijn vader, mijn buurman tegen en die weet nu dus wel dat we met elkaar bezig zijn.

Die avond zei hij via app dat hij graag mij wil leren kennen, dat ik een gevoel bij hem heb losgemaakt. We hebben die avond heel lang gepraat over wat we van elkaar verwachten etc. Gister, de dag erna, hebben we weer constant gepraat. Na het afspraakje praten we meer als daarvoor, veeeeel meer. We hadden heel veel gespreksstof. Beide avonden van ongeveer 11 tot 2 uur snachts non stop in elkaars gesprek met spraakmemo’s. We hebben dan andere hobbies enzo, maar qua katakter liggen we elkaar heel erg.
Hij laat steeds merken dat hij mij leuk vind, dat hij graag dingen met me wil doen (planning: efteling, spelletjesavond, zwemmen). Hij is daar heel respectvol in en geeft me alle tijd in alles.
Ik heb aangegeven dat ik hem leuk vind, maar dat ik nog niet weet op welke manier. Daar gaan we beiden nog achterkomen.

Ik heb nog nooit een relatie gehad en ben ook nog groen. Dat vind ik wel spannend, maar hij heeft aangegeven rustig aan te doen. ‘Ik heb een muurtje ter hoogte vd mount everest’ ‘ik ga er alles aan doen daar over heen te komen. Ik snap je heel goed, maar ook de mount everest is al beklommen dus ik ga dat ook proberen’ :innocent:

Beetje random einde haha.
We merken beide niet iets van het leeftijdsverschil in ons karakter, dus dat zit goed. We weten beiden dat we andere levens hebben en dat is prima.
Nu lekker elkaar ontdekken , spannend maar leuk!

Oja is dit intetessant om te lezen en zal ik blijven updaten? Of niet?

Geef het zeker een kans - al heb je dat als ik het zo lees al wel gedaan - hij klinkt lief :flushed: Ik stem voor updates!

Leuk, gewoon zo doorgaan! Op jouw tempo en dan komt het vast goed :slightly_smiling_face:

Meer met elkaar omgaan kan geen kwaad het leeftijd verschil is wat groot en hij rookt maar je hoeft niet meteen tetrouwen En roken daar kan die uiteindelijk mee stoppen ik hoor vaak genoeg dat mensen stoppen is vaak een beetje imago of echt verslaving maar rond me heen stoppen de meeste ,Ik ben 25

Update tijd!!
Bij deze een update aangezien er wel veel gebeurd is deze dagen.

Dinsdag hadden we dus afgesproken. Die avond en woensdag avond / nAcht non stop gepraat in de avond. Donderdag 2 uur met elkaar gebeld en dat was weer heel bijzonder. Er vielen geen stiltes enzo dus dat is een goed teken haha. Ik word aangestoken door de passie waarmee hij praat (vind ik) en dat maakt me heel warm.
Vrijdag nacht besloten om zaterdag weer wat af te spreken, dit keer wat langer. We zijn naar de stad gegaan en hebben daar op een soort festivalletje wat gedronken. Ook daar niet echt stiltes en vooral heeeeel veel wederzijdse interesse en respect. Helaas had ik een drukker programma dan hij en moesten we op een gegeven moment weer naar huis. Die avond ging ik met mijn ouders uit eten en toen heb ik verteld dat ik met B. Zit op dit moment. Mijn moeder is er niet zo vol van, mijn vader vind het prima. Ze gunnen het me wel. Mijn zusje weet het nog niet, laten we zeggen dat het gevoelig zal liggen bij haar : iets met knappe B. :slightly_smiling_face: maar ik wil het haar een dezer dagen wel zeggen.
Vandaag weer afgesproken, stukje met de hond weer. Non stop praten was dat weer. Als k hem aankijk wordt ik helemaal afgeleid!
We kunnen zo goed met elkaar overweg dat ik er steeds iets meer vertrouwen in ga krijgen. We hebben sowieso nu duidelijk dat we rustig aan willen doen (vooral vanuit mij maar ook vanuit hem)

Heeft iemand tips om het mijn zusje te vertellen? Als ‘grapje’, dus niet ‘ik moet trouwens wat zeggen’.
Oja kan ik de titel veranderen? Dekt de lading niet meer vind k haha en ik snap dit allemaal nog niet zo goed.

En ja het is 4 uur maar we houden elkaar elke nacht wakker oeps

Aah wat leuk! Ik zou tegen je zusje zeggen als hij een keer buiten loopt: Knappe jongen he? :slightly_smiling_face: en dan kijken wat ze zegt, daarna kun je zeggen dat jullie wel eens afspreken ofzo. Ik zou het wel luchtig houden en als grapje inderdaad!

Hoog tijd voor een update!
Goed, ik ben wel een beetje het overzicht kwijt maar ik ga mijn best doen.
Ik was geëindigd bij dat ik het mijn ouders op zaterdag had verteld. Op zondag zijn we nog weer met de hond wezen wandelen en weer gekletst. Toen hebben we maandag dinsdag gewoon via app gekletst en woensdag gebeld. Donderdag ging ik naar zijn huis om 2 uur. We hebben eerst veel gekletst, spelletjes gedaan etc. Toen zijn we naar de winkel gegaan en hebben we gekookt. Daarna kwam ons eerste kusje. :see_no_evil: toen weer spelletjes gedaan en gekletst en daarna nog samen netflix gekeken op de bank. Je kan je wel voorstellen hoe dat ging. We hebben wel oprecht de serie gekeken hoor, zo snel gaan we niet! Gewoon lekker knuffelen enzo. Toen de aflevering was afgelopen nog wat gekust en hij wilde mij zoenen, maar ik heb aangegeven dat ik dat nog niet wilde. Dat is ook prima voor hem.
Hij heeft mij thuis afgezet met een afscheidskusje om 10uur. Via app weer de hele nacht gepraat en we zijn er nu wel een beetje uit. Die relatie gaat er komen, fysiek gaan we niet te snel.

Hij is zo lief en respectvol en ik voel me echt veilig bij hem. Morgen komt hij misschien hier om mijn ouders te ontmoeten. En er is een kleine kans dat hij hier volgende week komt slapen maar ik denk niet dat mijn ouders dat leuk gaan vinden, dan doen we het gewoon niet.
We kunnen zo goed praten en ook al hebben we soms een andere mening, dat staat totaal niet in de weg. We proberen elkaar te begrijpen en eigenlijk gaat dat boven verwachting goed.
Whaa ik vind het zo spannend maar leuk allemaal. Elke keer als ik over die donderdag nadenk voel ik het helemaal in mijn lichaam.

Klinkt zo leuk allemaal! :grinning:

Ik heb hier nooit meer wat in geplaatst! Dat wordt nu dus hoogste tijd. Inmiddels hebben hij en ik al bijna een maand een relatie en het gaat zo goed! Ik ben 3x op vakantie geweest (4 dagen, 1 week en 1 week) en daartussen hebben we elkaar non-stop gezien en het voelt allemaal zo goed. Inmiddels ook zijn moeder ontmoet die heel lief is, en de rest van zijn familie een beetje. Hij ook mijn grootouders en mijn ouders natuurlijk maar die kende hij al wel.
We hebben ook al een keer samen geslapen, dat voelde geweldig! Voor dinsdag hebben we een hotelletje geboekt om lekker samen even weg te zijn.
Ik ben nu op vakantie, maar morgen kom ik thuis en overmorgen zijn we een maand samen! Dan gaan we ook wel wat leuks doen en eindelijk de laatste 2 afleveringen van onze serie afkijken waar we aan zijn begonnen.
We kennen ook elkaars minpunten en we kennen elkaar al beter dan ik ooit had verwacht in deze tijdsperiode. Hij is echt heel leuk en lief!!

ahhhh cute

Ik lees nu pas dit hele topic maar het is zo leuk om te lezen! Ben echt heel blij voor je :slightly_smiling_face: Ik heb nu bijna 2 jaar met mijn vriend en voelt al zo lang geleden; die eerste date periode. Heel leuk om te lezen!