Lastige situatie met fwb

Ik heb sinds december ofzo al een fwb. We zijn altijd heel duidelijk tegen elkaar geweest dat we echt niks meer willen, dat we wel een heel vertrouwd gevoel met elkaar hebben maar dat het niet meer dan dat is. Ook zijn we heel eerlijk tegen elkaar over daten etc. en seks met anderen.
Nu heb ik dus zo’n 1,5 maand geleden een jongen ontmoet, heel gezellig, super leuke jongen. Maar die ging naar het buitenland in de vakantie om veel te werken enzo, een dikke maand, dus ik had daar niet te veel hoop bij. Maar we bleven contact houden en sinds 5 dagen is dat contact heel erg veel geworden. nu is het toch wel super gezellig enzo en hij was sinds gisteren weer even een dag in nederland en vandaag zou hij bijna langs mijn woonplaats rijden en hij is uiteindelijk ook echt langs gekomen. We hebben weer seks gehad en ook nog gesproken over dat we elkaar wel echt leuk vinden en elkaar echt nog beter willen leren kennen.
Oke dat was best lang, maar nu heb ik een beetje een probleem… Mijn fwb weet van deze jongen, dat heb ik hem na de eerste date vertelt, maar na het gesprek van vanochtend vind ik eigenlijk dat ik niet het recht heb om door de gaan met mijn fwb. Ik heb hier al eerder over nagedacht maar nu weet ik het echt zeker. So, the problem; ik wil het niet via whatsapp bespreken met mijn fwb, maar ik kan hem de komende drie weken sowieso ook niet zien want hij is niet dichtbij… En hij houdt af en toe wel van een beetje sexting, en dat gaat ie sowieso binnen die drie weken nog wel een keer proberen.
Wat moet ik doen?!

Bellen?

Dat kan ik nog proberen inderdaad, moet ik wel even een moment vinden dat hij vrij is van werk of in ieder geval niet bezig is! Thanks, nooit bij nagedacht…

Inderdaad bellen en mocht dat niet lukken dan zou ik het toch via WhatsApp bespreken.

Je kan toch gewoon appen ‘hoi! Ik wil niet meer met je afspreken want ik ben (serieus) aan het daten met een andere jongen. Het was gezellig, doei!’.

Ja dat is dus een beetje het punt. We hebben ook gewoon een hele goeie vriendschap en helpen elkaar met alles en ik ben totaal niet iemand die dan op die manier er een punt achter kan zetten.

Maar je zet dan alleen maar een punt achter de seks en niet de vriendschap. Ik doe het zo vaak op deze manier.

Ik vind dat je niet per se hoeft te kappen met je fwb, tenzij je monogamie hebt afgesproken, zolang je open en eerlijk bent over je fwb. Als je dit zelf wil, is dit natuurlijk geen issue :wink:.

^ helemaal mee eens hoor, ik hoef niet te stoppen totdat we echt hebben afgesproken dat we geen anderen willen, maar het is iets wat ik zelf wil. Ik kan niet serieus met iemand daten en in de tussentijd ook nog lekker met een ander het bed in duiken. Dan ga ik me gewoon kut voelen, ook al heb ik met die jongen waarmee ik date nog niks afgesproken over andere jongens zien enzo. Dat voelt gewoon niet goed in mijn beleving.

Korte update; ik heb mijn fwb gister toch maar wel een appje gestuurd over dat ik toch wel een beetje serieus aan het daten ben en daar toch wel heel erg graag voor wil gaan. We hebben hier super lang over gesproken en hij heeft me ook nog super goed geholpen met de hele situatie omdat die jongen nu ook een tijdje in het buitenland gaat studeren enzo. Hij begreep het heel goed en wilde mij ook niet tegenhouden in dit en hij gunt me dit, dus ik ben blij.

Gelukkig!

Fijn dat het zo goed ging!