Lastig probleem met jongens :(

Hey meiden. Ik heb, vind ik zelf, nogal een rot probleem. Ik ben ontzettend onzeker en dat weerhoudt me er van om te daten of een relatie aan te gaan. Ik zal de situatie op dit moment even benoemen ; ik heb via internet een super leuke jongen leren kennen, we hebben gebeld, gecamd etc. dus ik weet 100 procent zeker dat hij geen faker is. Nu wil hij afspreken en ik wil dat ook dol graag, maar ik ben bang dat hij enorm op me afknapt als hij me in het echt ziet. Ik ben in vertrouwd gezelschap heel gezellig en open, maar het lijkt wel alsof wanneer iemand knap is (dit gaat achterlijk klinken …) ik dicht klap en onzeker word. Zo was er vorig jaar een jongen op mijn werk, hij was ontzettend leuk maar ik probeerde niet eens de stap te zetten naar hem toe omdat ik er van uit ging dat hij me toch lelijk vond. En diep in m’n hart weet ik dat ik echt niet lelijk ben,maar ik ga me gewoon onzeker voelen bij knappe jongens …

Is er iemand die dit herkend? Ik snap dat dit raar klinkt haha, nu ik het terug lees klinkt het echt achterlijk. Maar ik ben gewoon echt benieuwd of ik hier de enige in ben of niet.

Vertel het hem, waarschijnlijk kan hij je er best mee helpen :wink:

Probeer die negatieve gedachten te vermijden en denk positief. Zelfzeker wordt je naarmate je ervaring opdoet en ouder wordt. Misschien moet je denken aan positieve dingen. Complimentjes die jongens je gegeven hebben? Knappe jongens die je gezoend hebt? … Uiteindelijk willen er blijkbaar toch mooie jongens met je daten, dus dan zullen ze toch iets in je zien, aan jou om het eruit te laten komen. En uiterlijk is lang niet alles so what hij is mooi, dat is aangeboren, niet echt een prestatie ofzo…

Je kan hem gewoon vertellen waar je bang voor bent, right? Kunnen jullie er over praten en als jullie afspreken kan hij er ook rekening mee houden dat je je vanwege de ongemakkelijkheid iets anders gedraagt dan normaal.

Ik ben net als jij