Last van wondjes/korstjes op hoofd

Soms als ik in bed lig krijg ik ineens lichte jeuk op m’n hoofd, maar zodra ik ga krabben word de jeuk alleen maar erger en soms is het zo erg dat ik als een gek over me hele hoofd loop te krabben en er de volgende ochtend allemaal korstjes/wondjes op m’n hoofd zitten. Ik heb geen idee hoe ik aan die jeuk kom, en als ik eenmaal jeuk heb kom ik er pas van af als ik super hard/erg heb lopen krabben.

Waar ik de laatste tijd ook ineens last van heb is dat ik zomaar uit het niets in de ochtend wakker word en een grote wond/korst op m’n hoofdhuid heb zitten zonder de avond er voor jeuk te hebben gehad. Sinds vorige week heb ik er een precies waar mijn scheiding begint en je ziet het echt heel erg duidelijk zitten en wilt maar niet weg gaan. Net zat ik even met m’n handen door m’n haar heen en voelde ik achter op m’n hoofd ineens een korst, ik maakte er een foto van en ja hoor er was een grote rode plek te zien. Ik heb echt geen idee hoe ik aan die grote wondjes kom want ze komen iedere keer heel random zonder dat ik jeuk heb gehad of aan m’n hoofd heb lopen krabben.

Mijn vraag is dan ook 1; weet iemand hoe het komt dat ik soms zo’n enorme jeuk heb, en wat ik kan doen om het te stoppen? En 2; heeft iemand misschien enig idee hoe ik aan die random wonden op m’n hoofd kom?

Is je huid niet te droog? Daar zou het zeker door kunnen komen! Probeer eens goed te smeren met hydraterende crèmes.

Als dat niet helpt dan zou ik gewoon even langs de huisarts gaan, misschien is het een vorm van eczeem oid?

1: Geen idee, sorry
2: Misschien krab je ook wel in je slaap op je hoofd?

Heb je ook last van witte schilfertjes op je hoofd? Ik heb namelijk psoriasis en daardoor ook vaak wondjes en korstjes op m’n hoofdhuid wat ook heel erg jeukt. Ik heb hier een lotion voor van de dokter en als ik dit op mijn hoofdhuid doe, heb ik er bijna geen last meer van!

Ik heb er soms ook last van ja. Ik heb dan bijvoorbeeld (onbewust) last van stress of maak ik me druk om iets en dan krab ik me gezicht in mijn slaap kapot zonder dat ik iets door heb.

ooooomg ik heb dit ook! Schijt irritant en ik ben altijd bang dat mensen het zien…

Ja daar heb ik inderdaad last van, maar geen kleine schilfertjes wat op roos lijkt maar best wel grote schilfertjes …

Ik las ‘Last van worstjes op hoofd’ :’)

Anyway, ik denk inderdaad dat je 's nachts misschien wel krabt. Ik ken namelijk iemand die dit ook doet, alleen niet met haar hoofd…
En verder zou het ook door je shampoo/conditioner kunnen komen. Ben je onlangs veranderd van shampoo/conditioner? En neem je altijd genoeg tijd om je haar uit te spoelen? …

Ik zou ermee naar de huisarts gaan

Dan zou ik er een keertje mee naar de dokter gaan! Wie weet is het wel psoriasis en een lotion van de dokter kan dan best goed helpen! Dan is de jeuk tenminste weg.

Het kan ook zijn dat je krabt in je slaap, er zijn ook mensen die dit bijvoorbeeld in hun gezicht doen. Hiervoor weet de dokter vast wel iets. En dat kan ook de oorzaak zijn van de jeuk op je hoofd:

In je slaap krab je je hoofdhuid kapot. Als deze wondjes een beetje gaan genezen, gaat het jeuken, waardoor je gaat krabben. Hierdoor ontstaan meer korstjes, die ook weer gaan jeuken als ze genezen en ga je misschien meer krabben in je slaap, waardoor er nog meer korstjes enzo ontstaan en het nog erger gaat jeuken enzovoorts

Ik zou naar je dokter gaan. Er kunnen diverse verklaringen voor zijn en ook diverse middeltjes om van dat droge/geïrriteerde gevoel af te komen. Vooral veel zalfjes. Maar deze zijn alleen verkrijgbaar op doktersrecept. Ik heb iets in de familie zitten waardoor ik zomaar open plekken krijg op mijn huid (denk aan sigaret afdrukken). De cremetjes helpen bij mij erg goed.

Dan krab je waarschijnlijk in je slaap. Dat heb ik ook heel lang gehad!

Even een ander vraagje, ik heb laatst wat in mijn haar gedaan van de lijn van Andrelon care repair in een spuitflacon. Nu heb ik twee dagen erna hele erge korstjes op mijn hoofd. Ik snap dat dit dan aanzienlijk daarvan komt maar hoe kan ik het verwijderen?

Hoofdluis misschien? :slightly_smiling_face:

gewoon dat spul niet meet gebruiken, dan gaat t vanzelf wel weg

Hoi,ik kan je helpen :slightly_smiling_face: waar jij last van hebt klinkt namelijk precies als iets wat ik ook heb (gehad). Ik ging ermee naar de huisarts en die zag het gelijk, het is een vorm van eczeem. Ik wil je adviseren om naar je eigen huisarts te gaan, die kan dan kijken of dat bij jou ook het geval is en dan een recept uitschrijven. Zelf kreeg ik een shampoo en een lotion, wat enorm goed heeft geholpen en ik heb er nu eigenlijk geen last meer van!

Ja dat ben ik nu ook zeker van plan. Kan het ook zijn ivm met mijn flinterdunnne haar dat shampoo’s snel te heftig zijn (ik heb het dan over shampoo’s als Andreleon of Elvive)?

Omg, ik las dat je last had van wondjes en korstjes op je brood. Ik dacht al, korstjes die snap ik, maar wondjes?

Het kan zijn dat je last hebt van allergische reacties op bepaalde shampoos en conditioners. De meeste producten van bijvoorbeeld Andrelon zijn erg agressief voor je haar en hierdoor kun je ook veel jeuk en wondjes krijgen. Dit kun je verhelpen door mildere producten te gebruiken.

Het kan ook zijn dat je last hebt van eczeem, daarvan kan je ook dezelfde klachten krijgen. Hiervoor kun je het beste naar de huisarts gaan om die er even naar te laten kijken. Je krijgt dan waarschijnlijk een shampoo mee. Degene die ik mee kreeg maakte mijn haar in het begin heel stug en vies, maar uiteindelijk hielp het wel tegen de klachten.

Veel succes in ieder geval!

Psoreasis ontwikkeld zich voornamelijk langs je haarlijn , het kan ook ergens anders voorkomen hoor maar de oorzaak is meestal wel stress gr