last van vorige relatie

----------

Ik zou met hem praten, en dit bespreekbaar maken. Anders blijf je er ook mee lopen en dat is ook niet fijn.

Ik lees hier eigenlijk vooral veel onzekerheid en ik denk niet dat een gesprek met je ex dat veel op gaat lossen. Als je dat wil ter afsluiting en om te laten weten dat je niet waardeert hoe hij handelde kun je dat natuurlijk wel doen, maar ik denk niet dat je zelfvertrouwen daarmee omhoog gaat en ik weet niet of je nu nog in staat bent om een sorry van zijn kant te geloven.

Probeer in te zien dat wie jij bent, en hoe leuk jij bent, niet afhangt van hoe je ex met je omging. Dat zegt meer over hem dan over jou. En geef het tijd. Ik weet niet hoe lang het nu uit is, maar boosheid heeft tijd nodig om te zakken en wonden hebben tijd nodig om te helen.

Ik herken dit heel erg. (Niet per se uit één relatie, maar een combi). Praten met hem zal waarschijnlijk niks oplossen en zal je misschien alleen maar onzekerder maken. Zoals December ook al zegt, probeer in te zien dat hoe hij jou behandeld heeft meer zegt over hem dan over jou. Het kost tijd, ik ben nu 3 jaar verder en heb af en toe nog steeds last van die onzekerheid en moeite met vertrouwen, maar het wordt echt beter.

Misschien tijd om even op jezelf te focussen en hem uit je leven te “blokken” voor zover mogelijk.
En misschien meer te “scharrelen”/rebounden ipv iets serieus te beginnen (als je dat überhaupt wil hoor, als je daar niet van houdt ook niet doen).