Last van vettig haar.

Ik heb altijd last van vettig haar. Dan douche ik 's avonds en de volgende ochtend is mijn haar al weer vet. Hebben jullie tips ofzo hiervoor? En als je er ook last van had, wat heb je gedaan om het te minderen?

Ik heb het niet zo extreem nee. Hoe vaak was je je haar? Het is misschien verstandig om niet elke dag je haar te wassen.

Ik zelf heb ook voor sommige dagen (als ik mij bijv. verslaap en geen tijd meer heb) droogshampoo, maar dan in spray-vorm.

's ochtends douchen?
Misschien vaker een schoon kussenovertrek en haar vast doen als je slaapt? :stuck_out_tongue: Geen flauw idee of dat werkt…

Andere shampoo proberen? Misschien eentje tegen vet haar. En ik weet niet of je conditioner, gel, mousse en dergelijke gebruikt, maar dat kun je beter niet doen als je snel vet haar hebt.

je borstels eens wassen anders borstel of kam je je haar altijd weer vettig

Als je iedere ochtend en avond je haar wast wórd het ook heel snel vet (ja, dat is raar, weet ik >.<)

Je moet je haar juist niet vast doen, dan breekt het heel snel.

Tsja, ik heb nooit last van brekend haar. Ik heb een véél te grote bos. Dus ik heb het altijd vast als ik slaap :slightly_smiling_face:

Maar gewoon elke ochtend douchen is geen oplossing?

Zal hier wel weer allemaal negatieve reacties op krijgen;
eenmaal wassen met afwasmiddel.

Dan trekt álle vette zooi en troep eruit en dan heb je er gelijk geen last meer van. Wel goed verzorgen met andere producten, zoals conditioner enzo. En dan om de 3 dagen je haren gaan wassen. (:

^ieewww

head & shoulders.

Dat zou best wel eens kunnen werken…

vooral niet elke dag wassen! oja, vaak maken conditioners het haar snel vet, dus misschien kan je dat wat minder gebruiken…? succes in ieder geval!

De groene shampoo van Guhl (luchtig en fris-voor normaal tot vet haar-citroenmelisse) werkt echt! En dan om de 2/3 dagen wassen.

Okee, bedankt voor alle goede tips. ik zal ze proberen :grinning:

ik heb guhl shampoo voor lang haar
werk took echt super goed!

Maar gaat je haar daar niet ontzettend dood van ofzo…?

Geen conditioner op je hoofd, alleen de puntjes
Niet slapen met nat haar
Je hoofdhuid niet masseren
Niet aan je haar zitten
Zo min mogelijk producten erin smeren (serum en dergelijke alleen op de puntjes)

En minder wassen, maar dat is best lastig omdat je dan met vet haar rond moet lopen. Misschien kun je droogshampoo kopen voor tussendoor?

je moet gewoon goed uitspoelen ;p.

ik heb hier ook last van, heel vervelend.
handig die tips. (: