Last van striae

Hallo allemaal,

Ik ben 16 en ik heb best wel veel last van Striae !
Het zit alleen op de achterkant van me benen en op me linkerbeen heb ik het veel meer.

Het ziet er heel lelijk uit en ik heb werkelijk geen idee waarom ik het heb en wat ik er tegen kan doen en natuurlijk hoe ik het kan voorkomen! Het irritante is dat er steeds nieuwe komen!

En nog een ding: Vandaag ging ik mijn benen waxen met veet strips. Normaal gesproken scheer ik me benen, maar dat kon deze keer niet omdat ik op vakantie ga en ik heb geen zin om mijn benen elke dag te moeten scheren want met waxen blijven ze langer weg, maar toen ik naar naar me benen keek zag ik dat ik rode vlekjes kreeg ( Niet bij me hele been alleen aan de binnenkant van mijn linkerbeen) Het leek net een mix van striae en bloeduitstorting ? zou dit door waxen gebeurd zijn ? Het ziet er namelijk heel heftig uit!

(eerste foto is van na het waxen en de 2e was er al.

Op de foto’s ziet het er minder uit, maar in het echt is het wel veel heftiger.
Ik zou het geweldig vinden als iemand me hier kon helpen!

Alvast heel erg bedankt x

heyhey!
Helaas heb ik ook erg veel last van striae. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg maar striae komt doordat je huid snel groeit en de onderste laag van je huid die snelle groei niet goed bij kan houden, hierdoor ‘scheurt’ die huid als het ware en krijg je die rode en paarse strepen (zwangere vrouwen hebben er ook vaak last van op hun buik, zelf heb ik het bij mijn bovenbenen). Ik heb al heel lang last van striae, maar uiteindelijk komt het goed, de rode en paarse strepen verdwijnen en worden hele dunne witte streepjes (littekens) waar je bijna niets meer van ziet. Ik heb als tip gekregen dat je de striae flink moet masseren zodat er veel bloed naartoe gaat waardoor het sneller geheeld kan worden zegmaar.
De vraag over het waxen kan ik helaas niet beantwoorden, sorry :frowning_face: Maar ik hoop dat ik je over de striae goed genoeg geholpen heb.
-Xxxx.

Misschien even je huid laten ‘rusten’ voor een paar dagen/weken en kijken of de bloeduitstorting dan verminderd?

Striae zijn gewoon littekens waar je eigk niet heel veel aan kan doen. Of je moet er echt elke dag mee bezig zijn. Een lichtpuntje: later worden de littekens huidskleurig/wit. Dit heb ik zelf nu en ik en de enige waarschijnlijk maar ik vind het wel vet ofzo. Lijken net tijgerstepen.

Ik heb dit op m’n heupen, alleen dan zijn ze een soort van wit. Achja, bijna iedereen heeft ze en het is niet iets om je voor te schamen! Zelfs mijn ex had ze, en hij was zo dun als een plank.

Kun je vrij weinig aan doen. Je kunt het hoogstens beperken en het “genezings” proces versnellen met slakkenslijm…
Succes er mee. :slightly_smiling_face:

Dit klinkt ZO raar, maar het werkt;
Tepelklovenzalf. Normaal krijg je dit mee als je een tattoo hebt laten zetten, (want dat is eigenlijk ook littekenweefsel,) maar het werkt voor mij ook bij striae en andere littekentjes.

Ik weet niet of het een vorm van striae is maar:

Ik had op mijn benen allemaal kleine blauwe/paarse adertjes zitten, en het werden er steeds meer.
Ik vond toen een venafleur beengelei (zoiets) in me moeders kast voor benen met ontsierende aderen, en die de doorbloeding van je benen verbeterd.
Ik gebruik het nu een week in combinatie met niet meer met je benen over elkaar zitten etc. en het is bijna helemaal weg!

De hele wereld heeft last van striae, geloof me.

En als je het maar op een paar plekken hebt… Lucky you!
Bij mij zit het op mijn heupen, borsten, knieën, bovenbenen, buik… Ruilen? :cold_sweat:

Je hoeft je er niet voor te schamen! Ik zou het raarder vinden als iemand tegen mij zei dat ze geen striae heeft.
Ik vind het, gebaseerd op je foto’s trouwens nog best meevallen!

Vind het ook wel meevallen hoor! En je hebt er nu niet veel aan, maar de verkleuring wordt nog minder. Wat wel een beetje helpt, is goed smeren en dan bedoel ik stevig masseren van de huid. Dit voor de circulatie van het bloed :slightly_smiling_face:

Ik heb het ook maar gebruik nu een fles van Palmer massagecreme volgens mij met cacao voor zwangerschaps striemen maar het is ook voor het vervagen en weg halen van striemen. Je moet het 3x per dag opsmeren en het trekt snel in.
Ik gebruik het voor mijn kont, benen, heupen en borsten waar ik het het meest heb. (Nee ik ben niet zwanger :stuck_out_tongue:) Ik gebruik het pas een paar dagen dus ik heb nog geen idee of het daadwerkelijk werkt. Ik heb ook heel lang bio-oil gebruikt maar dat hielp bij mij niet.

Trouwens, als je ouder word worden ze in plaats van paars/blauw, wit wat dus minder opvalt