Last van mijn nek...

Ugh
Hebben jullie dat ook wel eens dat jullie last van jullie nek hebben omdat…

• Je te lang achter de computer hebt gezeten
  • Je te lang aan het lezen bent
  • Je slecht geslapen hebt

Ik heb dit heel vaak, maar ik weet niet wat ik er tegen moet doen.
Hebben jullie ideetjes?

Alvast bedankt :sob::muscle:

-Niet zo lang achter de computer zitten, of een betere houding aannemen;
-Lezen in een andere positie waarin je je nek recht kan houden;
-Uitzoeken waardoor je slecht slaapt en daar iets aan doen.

Basically.

Schouders naar achter, hoofd rechtop, niet te krom lopen

Niet zo lang achter de computer zitten gaat een beetje lastig. Ik moet voor school heel veel doen op mijn computer. Zeker nu het proefwerkweek is.

Dan gaat het dus om de houding waarin je zit. Mensen zijn geneigd onderuit te zakken of juist naar voren te leunen, en dat is niet goed voor je nek. Zorg dus dat je zo recht mogelijk zit.

Je kan ook op internet zoeken naar oefeningen om je nekspieren wat soepeler te krijgen. Mijn moeder heeft die een tijd lang gedaan toen ze lang last had van haar nek en dat hielp haar heel goed.

Heb ik ook veel last van gehad, ben toen naar de cesar therapeut geweest.
Mijn probleem was dat ik mijn nek inspande op momenten dat je dat eigenlijk niet moet doen. Dus probeer op te letten of je dit doet, zorg vooral dat je je schouders laag laat hangen, ontspannen.

Ik het trouwens gemerkt dat het bij mij heel erg lag dat ik mijn bureaustoel te hoog stond waardoor ik automatisch naar voren ging leunen. Daardoor kreeg ik veel last van mijn nek en rug. Nu heb ik hem een stuk lager staan en ga ik automatisch rechter zitten.

Ik kreeg een jaar terug ook redelijk wat last van m’n nek, schouders en rug tijdens mijn examenperiode en ben toen naar een kinesist gegaan. Thuis moest ik dan oefeningetjes doen zoals handen op de schouders leggen en dan met je ellebogen rondjes draaien, 10x naar links en rechts draaien met het hoofd, 10x naar voor en achter bewegen met het hoofd, een handdoek/sjaal in je nek leggen en dan zo ver mogelijk naar achter met je hoofd, …

Zorg verder ook dat je een goede bureaustoel hebt en dat je laptop/computerscherm op een goede hoogte staat.

Oke ik zal het proberen