Last van mijn hart en linkerarm

Sinds ik wat meer sport heb ik last van mijn ‘hart’ en een beetje aan mijn linker arm, het is niet specifiek mijn hart maar ook het gebied er om heen. Kan dit zijn omdat mijn lichaam er aan moet wennen dat ik nu actiever ben ?

Ik krijg ook een naar gevoel tijdens het sporten, alleen in het begin als mijn hartslag omhoog gaat.

Gaat het daarna bij jou over? Je kunt een wat langere warming up proberen, misschien dat je hartslag dan geleidelijker stijgt en je er minder last van krijgt.

Het is niet echt aanwezig als ik aan het sporten ben. Of naja, voorbeeld: toen ik vorige week vrijdag uit school naar huis fietsde kreeg ik opeens dat gevoel bij me hart, nu heb ik er weer last van terwijl ik vandaag niks gedaan heb.

Klinkt niet heel gezond. Misschien even langs de huisarts?
Kan het zijn dat je een te hoge/lage bloeddruk hebt?

Ik dacht zelf dat het misschien kwam omdat ik van 0 conditie naar wat vaker bewegen ben gegaan. De laatste keer dat ik mijn bloeddruk moest opmeten (1,5 maand geleden) was het perfect.

Ik heb even je topictitel aangepast, die moet duidelijk zijn.

Bedankt!

Bij hardlopen gaat je volgens mij je bloeddruk erg omhoog zeker als je het niet gewend ben, daarom kan je beter eerst het hardlopen langzaam opbouwen. Iig dit heb ik eens gehoord, ik weet niet of het ook zo is. Je kan beter voor de zekerheid langs de dokter gaan.

als het een drukkend gevoel is op de borstkas met uitstraling naar de linkerarm kan dit erop wijzen dat je hart te weinig zuurstof krijgt… dit is gevaarlijk en je kan hiermee best naar de huisarts gaan om toch zeker te zijn dat je geen problemen hebt met de zuurstofvoorziening van je hart! Aangezien je nog jong bent lijkt dit me onwaarschijnlijk, maar je moet hiermee best wel naar de dokter gaan…

edit; soms als ik op een plek druk rondom me hart, doet het best pijn/gevoelig.

Heb je ook het idee dat als je ademt het pijn doet? En hoe lang heb je er last van?
Als je het vaak hebt, even langs de huisarts gaan. Ik bleek zelf last van ontstekingsreuma te hebben.

Als het ademt doet het niet echt pijn. Ik heb er sinds afgelopen vrijdag last van, gister niet echt volgens mij en dan nu weer sinds een 1,5 uur ongeveer.

dan is het in ieder geval al niets met je hart, normaal zou ik dan denken aan gewoon een gekneusde spier ofzo in de buurt van je hart, maar dan zou je arm geen pijn doen… het kan ook altijd Tietze syndroom zijn, dit doet pijn enzo maar is ook weer niet gevaarlijk, maar het kan :slightly_smiling_face:

Ik heb even snel op internet gekeken maar ik zag dat het tietze syndroom voornamelijk bij je borstbeen was, en dat heb ik niet. Het is wel echt aan de linker kant, meer het gebied rondom mijn linker borst. Ik heb wel vaker dat ik er last van heb. Ik ben er wel eens een keer mee naar de dokter geweest en die zei dat het iets met een spier was ofzo ( was zo’n gekke inval dokter ). Raad je me aan om alsnog naar de dokter te gaan ?

Je hart zit niet echt links he, is alleen wat groter aan de linkerkant, maar ligt op zich precies in het midden. Maargoed dat terzijde.
Maar je zegt dat je al eens naar de dokter bent geweest, wanneer was dat dan? Want je bent pas net begonnen met sporten enzo?

Ja klopt ja. Euhmm, dat is misschien al wel 1,5 jaar geleden.
In januari was ik ook al begonnen met sporten maar toen hield het niet vol (later bleek dat ik bloedarmoede had) En sinds 1,5 week fiets ik weer naar school (36 km per dag) en sinds afgelopen donderdag doe ik weer aan hardlopen.

Voelt het hetzelfde als toen? Ik zou gewoon even afwachten, als de pijn niet afneemt dan alsnog naar de dokter gaan.

Ja volgens mij voelt het wel ongeveer net als toen, ik weet dat niet zeker.

Nee, maar je hartslag is ook niet constant aan het stijgen. In het begint stijgt die best snel en daarna blijft het constant een beetje hoog bij sporten. Dus dan voelt het minder naar. Tenminste, dat heb ik dan xD

Als je het niet vertrouwt, bezoekje aan huisarts.

Hee,
Kan het niet gewoon spierkramp zijn? Het verhaal komt mij namelijk erg bekend voor, een spier op mijn borst en in mijn oksel verkrampen vaak als ik bijv. hardloop (wat niet erg vaak voorkomt ; )), een rare beweging maak of die spieren gewoon veel inspan, bv. met zware boodschappentassen. … of zomaar uit het niks. Kan dat het niet zijn? Probeer je arm in dat geval eens tegen te strekken, arm naar achter en schouder naar achteren duwen. Of voelt het niet krampend?

Hoe dan ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat je echt wat aan je hart hebt, maar mocht je je er echt druk om maken kun je natuurlijk altijd naar de dokter gaan…