last van knakkende kaak

ik heb al een week of drie last van een knakkende kaak. ik ben hiermee gisteren naar de dokter geweest en die zei dat mijn kaakgewricht uit de kom was gegaan en dat daardoor nu mijn weefsel daar is geïrriteerd, maar mijn kaakgewricht zit nu wel weer goed. dit knakken kan nog zes weken doorgaan.
nu mijn vraag: heeft iemand anders dit wel eens gehad en/of heeft iemand tips? het is namelijk heel vervelend want bij elke kauwbeweging knakt ie en soms zit ie ook op slot.

Oh dit heb ik ook, maar al super lang :’)

Daar heb ik ook wel eens last van

Mijn moeder heeft dit ook, al echt jaaaaaaren. Ik geloof niet dat het echt kwaad kan maar ik weet natuurlijk niet of het bij jou hetzelfde is. Kijk gewoon even die 6 weken aan zou ik zeggen. (hoe irritant het ook is)

Ik heb ook heel lang last gehad van mijn kaak en de dokter zei dat hij waarschijnlijk ‘overbelast’ was. Dat kan komen door bijv nagelbijten en tandenknarsen… Het deed ook erg pijn bij mij en ik had ook last van ‘knakken’ zeg maar. Ik weet niet of jij ook nagelbijt ofzo? Maar het hielp bij mij heel erg om mijn kaak zo min mogelijk te gebruiken :slightly_smiling_face:

Tandarts kan een antiknars beugel voor je maken voor snachts
Het kan bestdat je het in je slaap ook doet maar dan erger en dan merk je dat overdag metzon knarsbeugel zorg je datje kaak rust krijgt.
Het kan geen kwaad maar is heel vervelend maar je kan wel eens hebben dat je kaak vast blijftstaan en veel kracht moet zetten om hem weer in positie te krijgen en dan beschadig je ook weer weefsel.
Als je langer last hebt zou ik voor zo,n beugel gaan.
Google er eens op.

Jaa heb ik ook gehad. Deed soms zelfs pijn en kon ik hem niet meer bewegen. Ik moest naar de kaakchirurg en die zei dat mijn kaak dus scheef zat. Ik kreeg een beugel en die heeft het gecorrigeerd.

Jaa denk ook niet dat het komt door de ortho lijkt me sterk. Heb je overbeet gehad?

Doordat ik hele erge overbeet had, zat mijn kaak scheef. Nu mijn overbeet weg is knakt mijn kaak niet meer.

Ik had/heb het ook, ik stimuleer het echt zelf. Ik beweeg dan gewoon mijn kaken zo dat er een knak komt. Doe het nu nooit meer maar deed het vroeger heel vaak haha. Ik merkte dat ik het meer deed als ik stress had of eraan dacht! Bij mij kon het in ieder geval geen kwaad, was vooral vervelend voor mezelf maar ben er gelukkig overheen gegroeid. Ik was wel naar een soort kaak fysio geweest (orofacale fysotherapie dacht ik?) en die had me een aantal oefeningen gegeven waardoor het verlicht werd. Maar het deed mij ook niet echt pijn, de knak was gewoon vervelend.

EDIT: Ik kan het natuurlijk niet precies beoordelen maar zoals je het beschrijft is het precies hetzelfde als wat ik had. Hoeft trouwens niet aan de overbeet te liggen want ik had vroeger ook een overbeet en buitenboordbeugel en volgens mij had dat er niks mee te maken!