Last van eetbuien :(

x

Meer eten bij je ontbijt, lunch en avondeten. Ook (gezonde) tussendoortjes nemen. Als je voldoende eet zul je ook minder behoefte hebben aan veel zoetigheid.

Wat traveler zegt.

Daarnaast kan stress ook een grote factor zijn. Ga eens na op momenten dat je deze buien krijgt of je eigenlijk gestresst bent ergens door, of dat je bijvoorbeeld een drukke dag hebt gehad. En probeer vervolgens een andere oplossing te vinden (sporten, een leuke bezigheid zoals games of serie).

Succes!

Ik merk vaak dat ik eten als bezigheid zie. Als ik me verveel, dan zit ik daar van “hm wat zal ik nu gaan doen… oke ik pak wel even wat te eten”. Als jij dat ook hebt, kun je andere bezigheden zoeken om jezelf af te leiden, het ideaalste is als je ergens zo druk mee bezig bent dat de gedachte aan eten niet eens in je opkomt (dat gebeurt mij wel eens).

Probeer meerdere kleine maaltijden te eten op een dag. Eet vooral gezonde vetten als pindakaas, nootjes, brood met kaas of iets dergelijks. Met een gebalanceerd voedingsschema zal je die eetbuien niet hebben. De eetbuien komen door het Ghrelin hormoon (wordt ook wel het honger hormoon genoemd) die je eigenlijk zegt je hebt zin in suikers terwijl je geen honger hebt.

Koffie helpt ook haha, succes. Ik ben benieuwd of het helpt

Ohh dit heb ik zo erg! Probeer meestal dan noten of fruit te pakken ofzo, misschien dat eens proberen. Gedroogd fruit kan ook trouwens

Oooh zo herkenbaar.
Ik wil al zo lang afvallen maar het lukt niet…!
Misschien samen?

Slaap je genoeg?