Hoi!
Aankomend schooljaar was ik van plan om te beginnen aan een opleiding aan de Universiteit Leiden, maar ik heb er zo geen zin in. Ik heb nooit echt zin gehad in de uni maar ik had gehoopt dat ik deze vakantie er opeens naar uit zou kijken, maar dit is niet gebeurd. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen.
Ik zou samen met mijn beste vriendin daar gaan studeren en we zouden samen op kamers gaan. Helaas zijn er veel dingen gebeurd en hebben we nog steeds geen woning terwijl we ruim 2 uur reistijd hebben. Het is voor mij ook geen optie om nog langer thuis te wonen, aangezien mijn ouders gaan scheiden en ik wel echt zo snel mogelijk uit huis wil.
Het liefst neem ik een tussenjaar en ga ik werken, maar ik weet niet of ik daarna wel zin heb om naar de uni te gaan. Ik wou vroeger altijd hbo doen maar ik heb me eigenlijk alleen maar gefocust op uni opleidingen omdat het anders ‘zonde’ zou zijn van mijn vwo opleiding.
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen; moet ik gewoon aan de uni beginnen en alle boeken ervoor kopen terwijl ik er echt 0 motivatie voor heb en geen zin heb om er moeite voor te doen of plotseling een tussenjaar nemen en hierdoor mijn vriendin en familie tijdelijk teleurstellen. Maar ik ben bang dat ik spijt ga krijgen van mijn tussenjaar en zou willen dat ik ook was begonnen met mijn opleiding als ik zie hoe leuk mijn vrienden het hebben tijdens hun studie.
Een ander ding is ook dat ik uit huis wil en dit is voor mij veel makkelijker te doen met studiefinanciering. Ik heb net ontslag genomen bij mijn baan om me te gaan ‘focussen’ op de uni dus ik heb nu tijdelijk helemaal geen inkomen meer.
Ik zat er ook even aan te denken om ingeschreven te blijven bij de uni zodat ik studiefinanciering en studenten ov krijg, zodat ik uit huis kan en rustig een baan kan zoeken. Maar ik ben dan niet van plan om de lessen van de uni te volgen of er überhaupt een keer heen te gaan lol. Ik weet niet of dit mogelijk is maar het klinkt als een makkelijke oplossing?
Advies zou echt heel erg gewaardeerd worden want ik weet echt niet wat ik moet doen :’)