Laser ontharen

Ik heb lange, donkere haren op heel mijn lichaam en ik vind het verschrikkelijk, ik voel me soms mannelijker als ik lees dat dat kan komen door meer mannelijke hormonen ofzo, maar ik heb ook bijna zwart haar en ik ben een beetje getint dus daar kan het misschien ook mee te maken hebben? En ik vind het heel lelijk. Ik voel me er onzeker door en durf niet te dragen wat ik wil, geen korte mouwen en ik voel me onzeker als de rug laag is want daar heb ik dus ook haren, ik schaam me voor mijn bakkebaarden enz. Ik onthaar alles meestal wel met ontharingscreme of scheren maar daar word ik echt helemaal gek van, en het is ook niet echt een optie want ik heb een hele lastige huid, vroeger was ik allergisch voor suiker dus krabte ik heel mijn huid open en nu al helemaal met de winterovergang krab ik weer veel. Als ik met scheren dus perongeluk over korstjes ga heb ik littekens.

Ik wil dus zo graag laser ontharen, maar daar heb ik een paar vragen over:

• Wanneer word dit vergoed?
  • Is het erg duur? (dus dat ik niet zomaar kan zeggen: benen, armen, bovenlip, bakkebaarden, rug enz, dat het te duur is voor alles)
  • Kan het wel als ik een paar korstjes heb op mijn benen en armen?
    Toevoeging:
  • Komen de haartjes snel terug nadat je ze een keer hebt laten weglaseren? Want ik las dat het 6 tot 8 behandelingen nodig heeft, en dan laat je bijv. bakkebaarden weglaseren en dan komen ze terug en dan weer weg, dat is wel erg opvallend zegmaar…

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik zou me zoveel zekerder voelen en het lijkt me heerlijk om altijd te kunnen dragen wat ik wil!

xxx

Je gezicht wordt wél vergoed, de rest niet. Je kan het best met iets beginnen waar je het meest mee zit. Dan aan de rest beginnen want het is best prijzig.

Bij de eerste afspraak kunnen hun aan je huid zien of het überhaupt er voor geschikt is, aangezien je zegt dat je veel korstjes hebt.

Ik wil dit ook laten doen, maar dan op mijn bovenlip. Omdat ik best donkere haren heb, zie je die best goed bij mij. Heel onzeker word ik er van.
Kun je dit wel doen als je nog niet uit ‘je groei’ bent? Heeft het dan wel zin.
Ik vraag me af of iemand het ook heeft laten doen?

@ Inperfections
Ik zou zelf denken, waarom niet? Maar ik weet het eigenlijk ook niet.

Ik ga het zo maar eens met mijn moeder bespreken, maar ik weet niet goed hoe ik erover moet beginnen…

Ik had gehoord dat het niet mogelijk is als je nog in de groei bent, maar zeker ben ik er niet van. Je kunt dat het best aan je huisarts vragen…