laptop.

hee. ik echt 1 bigga trouble.
oke::

ik heb vanaf mijn 7e afdankertjes van laptps van me vader gehad. ik had tot anderhalve maand geleden een vervelende mini laptop. op een of andere wijze is die stuk gegaan. hopeloos gaf me vader een andere laptop. de grootste lelijkste afdanker laptop die er bestaat, maarja ik had er tenminste weer 1. en ja hoor mijn nachtmerrie het was de sloomste, meest vastlopende laptop die je maar kan bedenken. en toen zei mijn vader dat ie na mijn proefwerkweek een andere macbook zou kopen en dan zijn macbook pro (die nog in perfecte staat, op een sterretje in het toetsenbordna, was) dan zou mogen hebben. dus ik had echt de dage afgeteld totdat ik ein-de-lijk een mooie, chille laptop zou krijgen. dus mijn vader haalt vandaag zijn macbook air en zegt dat k de laptop alleen mag gebriken en dat ik hem moet delen met mijn stiefmoeder en mijn half-broertje & zusje.

HOE KAN IK MIJN VADER OVERHALEN DAT DE LAPTOP VAN MIJ WORDT?

ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik zit al de hele middag+avond boos op mijn kamer.

xx

Spaar en koop een eigen laptop?

Tja, je kan zeggen dat hij hem aan jou beloofd heeft. En je kan argumenteren denk aan:

• Ik heb hem nodig voor school
  • Ik heb graag wat privacy over wat ik doe op de computer

Je kan ook vragen of je stiefmoeder en half-broertje en zusje die laptop kunnen delen en dat jij dan bijvoorbeeld een nieuwe (goedkopere) laptop krijgt, een acer of een dell ofzo.

Kan je niet zelf een laptop kopen?

Koop er zelf 1? Dan heeft niemand er wat over te zeggen, is hij gewoon van jou en kan je zelf uitzoeken wat je wil dat hij kan.

Ik vind dat je best geluk hebt dat je überhaupt steeds laptops krijgt van je vader. Sowieso vanaf je 7e al een laptop? Wtf? :’) Ik heb vorig jaar gewoon een goede laptop gekocht samen met m’n ouders voor m’n 17e verjaardag en overgang naar HBO en ik heb 300 van de 700 meebetaald. Zolang je hem niet zelf koopt, heb je er gewoon niks over te zeggen, tenzij ze hem echt cadeau doen aan je.

sorry maar dit klinkt best wel verwaand, je had op je zevende al een eigen computer en je hebt steeds weer een andere gekregen omdat je de vorige niet meer wilde want hij was te sloom en weet ik het wat, misschien moet je of een beetje dankbaarder zijn met het feit dat je steeds een eigen laptop had en dat je vader heeft geprobeerd om er weer wat van te maken.
en ja anders spaar je zelf voor een eigen laptop.
(sorry als het niet zo is, maar zo kwam dit verhaal echt op me over)

haha. nee. ik ben niet verwaand. nee. het zijn absobuut niet de chillste laptops.
nee. ik heb een beetje een gat in mijn had en nee. mijn vader zet toch wel een internet slot op mijn laptop.

en een zwerver wil nog echt niet dood gevonden worden met dat slome koelkast ding.

Ben het helemaal met jou eens. Als je krijgt en dan verwacht dat je er weer 1 krijgt dan vind ik dat best wel verwaand. Je moet blij zijn dat je de laptop überhaupt mag gebruiken. (Ik snap het probleem van het delen met je stiefmoeder ook niet echt?) Maar goed als je een laptop wil die helemaal van jou is dan moet je toch echt gaan sparen voor 1.

ik weet niet hoeveel zakgeld oid. je krijgt, maar zorg voor 2 ‘spaarpotjes’. spreek dan met jezelf af als je bijvoorbeeld 10 euro krijgt, dat je 5 euro in het potje “sparen” doet en 5 euro in het potje “uitgeven”.
en ja haal dan dus geen geld uit het potje “sparen” omdat je geen geld meer hebt, als het uitgeefpotje leeg is, dan heb je geen geld meer klaar:)
en misschien als je een goed gesprek met je vader hebt dat je graag een eigen laptop wilt ivm school e.d. dat je kunt afspreken dat je zelf een bepaald deel van de aanschaf betaald en hij de rest?

Ik zal mijn mond maar houden want ik krijg ook altijd computers XD
Had ook op mijn 10e ofzo al een computer. Zo’n giga doos met een gigantische monitor haha Kon er alleen maar spelletjes op doen en steeds als me pa een nieuwe computer kocht kreeg ik zijn oude.

en toen we gingen verhuizen was ik 12 heeft ie al de oude we gedaan en 2 nieuwe gekocht 1 voor mij en 1 voor hem. Toen kreeg ik ook internet. Die computer gebruik ik nu nog. Ik heb anderhalf jaar geleden wel nog een laptop gekregen voor school (ook al had ik die niet echt nodig) Die gebruik ik nu altijd en die andere is voor games.

Van af nu moet ik mijn eigen computers betalen XD

Okay hier heb je niks aan haha. Maar wees blij dat je al die laptops hebt gekregen joh ook al waren ze niet zo geweldig.

Toen je 7 was al een laptop? :open_mouth: Wij hadden toen volgens mij nog niet eens een computer, toen was ik 8 of 9 volgens mij. XD
Ik snap op zich wel dat je het vervelend vindt om een laptop te delen, mijn oude laptop is in de zomer kapot gegaan en toen heb ik tot een maand geleden een laptop gedeeld met mijn moeder. Niet dat ik vreemde dingen doe, maar ik vond het gewoon geen fijn idee dat ze alles kon zien wat ik deed enzo.
Ik heb een maand geleden eindelijk weer een nieuwe laptop gekocht, dat is wel echt weer heel fijn. Maar goed, ik ben wel dankbaar dat is die laptop mocht gebruiken, ze had ook kunnen zeggen dat ik maar moest wachten tot ik geld had om een nieuwe te kopen. Wel lastig omdat ik echt elke dag een computer nodig heb voor school, maar toch.
Ik denk dat je hooguit nog een keer kunt zeggen dat hij je de laptop beloofd had en verder zul je het er mee moeten doen of een nieuwe kopen. Op zich mag je nog blij zijn dat je tot nu toe altijd een laptop gekregen heb, al waren het misschien niet echt topdingen. Ik heb nog elke laptop die ik gehad heb helemaal zelf betaald, en helaas gingen allebei de laptops die ik voor deze had binnen 2 jaar kapot. Hopelijk houdt deze het langer vol, haha!

Misschien moet je gewoon eens dankbaar zijn dat je vanaf je 7e (wtf, bij mij kenden ze toen nog helemaal geen laptops, laat staan een laptop voor jezelf!) al laptops krijgt en dat je ze iig niet zélf hoeft te kopen. Er zijn namelijk ook zoveel mensen die ze wél altijd zelf moeten kopen.
Als je niet tevreden bent, dan koop je er zelf maar 1. Probleem opgelost.

Ik hoor het mezelf al vragen: Mama, mag ik een nieuwe laptop. Hij doet sloom.
Idd wat hier allemaal boven staat. Je mag blij zijn en anders koop jezelf 1.
En oke…ik snap dat het heel irritant is een pc met anderen te delen. Je kunt op zoek gaan naar een baantje? Je kunt ook een eigen account aanmaken.

ja waarschijnlijk ga ik ook sparen. maar hey, ik kan er ook niks aan doen dat ik die al vanaf me 7e kreeg en dat mijn vader van zijn werk laptops krijgt om ze te testen en alles.

Ja dat snap ik ook wel dat je daar niks aan kunt doen. Maar nu klink je wel erg ondankbaar. Je krijgt weer een nieuwe laptop en die is tenminste eens supersnel, en dan is het niet goed omdat je moet delen met je zusje & moeder. Tja, deal it with it. Het is of het een of het ander.

wees blij dat je een laptop hebt. doe niet zo uit de hoogte, zo komt je post op me over en dat vind ik vervelend. dicht het gat in je hand. ga sparen.

Inderdaad, wees dankbaar met wat je krijgt, ook al zijn ze langzaam en je ergste nachtmerrie. Kom op zeg, als je vader je geen laptops had gegeven zat je nog steeds zonder.

Wees blij met wat je krijgt. Ben je niet blij, spaar wat geld op en koop er zelf eentje. Als je vader je niets had gegeven die hele tijd, had je nooit een laptop gehad, dus zou je nu ook niet zo zeuren.

sparen , en dan koop je gewoon een goedkope mini laptop ofzo x]
dan duurt dat sparen niet zo lang, en dan spaar je vanaf dan gewoon voor een hele goede laptop die je dan ooit kan kopen