Laptop voor school

Ik heb voor volgend jaar een laptop nodig voor school en de laptop die ik nu heb is niet zo goed meer dus wil ik graag een nieuwe. Dus vroeg me af wat voor laptop hebben jullie voor school. Welke is fijn, het liefst niet heel duur en handig om mee te nemen?
Bedankt!

Als je hem echt alleen voor school gaat gebruiken zou ik een mini laptop overwegen omdat die ook makkelijk mee te nemen. Qua merk zit je meestal wel goed als je een asus, hp, samsung, toshiba, acer etc. koopt (gewoon even in krantjes kijken naar de merken). Verder zou ik vooral de aanbiedingen in de reclamefoldertjes in de gaten houden! Daar staan meestal wel goeie laptops tussen.

Ik zou geen mini laptop doen!
Heb ik ook gehad… en mijn ervaringen waren er niet zo goed mee.

Ik ga volgend jaar de lerarenopleiding doen (Nederlands) en heb ook een laptop gekocht (niet verplicht). Ik heb zelf gekozen voor een Toshiba van 17,3 inch. Hij is best groot, maar dit vind ik wel fijn omdat ik erg veel verslagen zal moeten maken + ik hoef hem toch niet dagelijks mee te nemen. Als je de laptop echt dagelijks in gebruik hebt + moet meenemen naar school, dan zou ik nooit iets kopen wat groter is dan 15 inch. Toshiba vind ik uit eigen ervaring een heel goed merk als het gaat om laptops.

Dank jullie!
Ben al beetje aan het rond kijken vind het wel moeilijk haha heb er niet zo veel verstand van, ga wel is even naar de winkel toe en ga zeker de folders in de gaten houden

Ik heb een toshiba satellite. Hij is 15,6 inch en ik vind dat echt perfect. Niet te klein en zeker niet te groot. De laptop zelf vind ik ook prima!

Ik zou sws niet meer een apple nemen heb hem nu 4 school jaren denk ik zo iets. En hij is al stuk geweest, kan niet mee zonder oplader en hij maakt een raar geluid haha dus geen apple meer voor mij al vind ik em wel fijn als je er aan gewend bent

Heb em even opgezocht zit er wel goed uit idd wel een mooie grote daar ga ik zeker nog even wat meer over opzoeken dankje!

Ik heb een samsung ultrabook, volgens mij 13 inch. Ik vind het ideaal: niet te klein om fijn te kunnen werken en ook niet te groot om mee te kunnen nemen naar school. Heb er nog geen problemen mee gehad maar heb m ook nog maar een half jaar. Maar ik raad je zeker een ultrabook aan!

Zal er is naar gaan kijken!

Mijn HP is echt een bikkel, beste aankoop ooit! Is een G62 :slightly_smiling_face:

Voor school zou ik een ultrabook nemen. Lichtgewicht, compact en makkelijk in gebruik. En dan rond de 13 a 14 inch. Groter kan als je elke dag een grote tas mee wilt nemen, maar een 13 bijvoorbeeld past in elke tas van redelijk formaat.

Ik heb een Sony Vaio, 13 inch denk ik.
Maar als ik jou was zou ik zeker zien dat je een laptop neemt dat niet zoveel weegt, want ik neem mijne elke dag mee + mijn boeken die ik die dag nodig heb, en ik vervloek elke dag dat ik niet een dun laptopje heb genomen haha. Veel succes met je aankoop :grinning:

Hahah bedankt iedereen, ga zeker zoeken naar een laptop die niet zo zwaar is me apple vond ik al een ramp om de elke dag mee te slepen haha. Beetje jammer dat die dingen zo duur zijn sparen dus en veel werken!

Een minilaptop zou ik idd niet doen (goedkope zijn vaak traag) en sowieso alles onder de 2 GHz qua processorsnelheid zou ik niet nemen want oh wat is dat gruwelijk langzaam.

Zelf heb ik een Sony Vaio, vind ik toch wel een superfijn ding :slightly_smiling_face:

Ik ga voor 13" macbook pro. Wel duur, maar de maat vind ik perfect. :slightly_smiling_face:

Ik heb een tweedehandse MacbookPro. Hij doet het nog perfect en ik merk amper dat hij tweedhands is

Ik zou gewoon een beetje om je heen kijken en voor jezelf bepalen wat je wilt. Wil je een grote? Wil je een kleine? Wil je er tussenin? Wil je een dunne/lichte?
Ik denk dat 13" of 12,5" wel een beetje de middenmoot is en zo’n laptop is voor de meeste mensen denk ik wel voldoende denk ik. Maar het ligt helemaal aan wat je zelf wilt en wat je ermee doen wilt.

Staar je ook niet teveel blind op specificaties. Meer Ghz is vaak inderdaad sneller, maar het draait ook om het totaalplaatje. Met weinig werkgeheugen gaat 'ie voor bepaalde dingen je (langzamere) hardeschijf gebruiken en dan maakt het niet meer uit hoeveel Ghz je hebt. Dan zal het toch langzaam worden.

Kijk eens een beetje om je heen of je wat leuks ziet en post hier de specificaties. Dan kunnen we er misschien iets zinnigs over zeggen. En als het even kan: bekijk 'm in de winkel en kijk of je er wat mee kunt friemelen om te zien of je het fijn vindt werken. En het zou helemaal mooi zijn als je 'm dan ook kunt optillen zodat je een beetje een gevoel hebt van hoe zwaar die is.

Ik heb afgelopen september een macbook pro gekocht van 13 inch. echt perfect. ben helemaal weg van het apple besturingssysteem en naar mijn idee zijn apple laptops gewoonweg krachtiger en letterlijk beter dan windows laptops. het is wat duurder maar over het algemeen gaan apples langer mee en kun je ze achteraf nog verkopen voor een relatief hoog bedrag op bijvoorbeeld marktplaats. een kleine investering kan geen kwaad als je er tot 6 jaar veel plezier van kan beleven. je kunt voor vergelijkingen ook kijken op: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Dan krijg je een eerlijke, ongezouten mening van mensen met echt verstand van zaken. Succes met je keuze!

ik zou gaan voor een 13" zelf een lenovo heel goed.