Laptop voor school

Na de zomervakantie ga ik aan een opleiding beginnen. Ik wil graag een laptop voor school halen. Mijn eisen zijn:

• makkelijk mee te nemen, dus niet te zwaar
  • makkelijk verslagen etc maken
  • (aardig) lange batterijduur
  • de mogelijkheid om meer tabbladen open te laten staan zonder dat ie traag word
  • veel opslagruimte
  • niet duurder als €335,-

Het leek mij het handigst qua gewicht om een mini-laptop te halen. Heeft iemand misschien ideeën en/of ervaringen met bepaalde laptops?

Ik heb onlangs een nieuwe laptop (notebook) gekocht voor school en ben er ontzettend blij mee. Hij is licht, maar heeft toch een numeriek toetsenbord zodat hij makkelijk werkt. Maar hij is boven jouw budget dus daar kan je eigenlijk niets mee :’)

Ik heb mijn laptop alweer meer dan 2 jaar.
Het is een MSI cx623 die ik eigenlijk voor alles gebruik.
Hij is snel en kan makkelijk 2 tot 3 uur zonder oplader…
Ik denk dat hij momenteel spotgoedkoop is aangezien het al een wat oudere laptop is, maar dat weet ik niet…
Je zou ook op van die sites op laptops kunnen zoeken en dan je maximale budget in kunnen typen?

Ik ben ook opzoek naar een laptop voor volgend jaar!
Ik ga wss voor de Google Chromebook, die is 299euro.
Is heel licht en heeft lange batterijduur (ongeveer zes uur).
Enige is dat er niet veel opslagruimte op zit, maar dat maakt voor mij niet uit omdat ik thuis ook nog een (grote) laptop heb en daar bestanden op kwijt kan. Bovendien kan ik altijd nog met USB sticks / SD kaartjes werken. Ik wil het eigenlijk met name om aantekeningen etc. op te maken en dingen op te zoeken, en daarvoor is deze laptop perfect.

Ik heb een macbook. Ik heb hem dit jaar gebriukt voor school, en volgend jaar ga ik hem ook gebruiken voor mijn opleiding.

Het is echt een perfect ding, hij kan alles en is echt heel snel.
Je moet wel even wennen aan Apple, maar zodra je daaraan gewend bent wil je echt geen Windows meer haha.

Alleen 1 nadeel voor jou, de prijs … :frowning_face:

Misschien willen je ouders iets meebetalen?
Of misschien zijn er aanbiedingen op Marktplaats?

Succes

2-3 uur zonder oplader vind ik nogal weinig voor een laptop.

http://forum.girlscene.nl/forum/school/wat-is-een-goede-laptop-264796.0.html

^Mij dus ook! :grinning: Ben benieuwd wat het gaat worden! :slightly_smiling_face:

Ja ik weet het ook niet precies hoor :’)
Dat is als ik 's avonds met dat ding zit.
En dan draait Youtube, Word en meerdere internettabbladen.
Dus ik vind het nog best veel voor intensief gebruik.
(mijn vader heeft namelijk een hele goede, snelle laptop met een flut accu die serieus binnen een half uur zonder oplader leeg is)
Op internet vond ik dit:

De accu zal over het algemeen tussen de 1,5 - 4 uur mee gaan. Afhankelijk van het gebruik en profiel.
Voor tekstverwerken, chat, email, surfen zal de accu zo’n 3 á 4 uur mee gaan. Mocht je (HD) films kijken, gamen of andere intensieve taken uitvoeren dan zal de accu zo’n 1,5 á 2 uur mee gaan.

Je kan ook voor een tablet of iPad gaan. De batterij van de iPad gaat echt uren mee.

Ik heb een Acer Aspire One, zijn echt niet duur en mijn accu gaat zeker 6 uur mee. Deze laptop is nu denk ik al 5 jaar in gebruik, heb wel 1x de accu en de oplader moeten verwisselen voor 100 euro in totaal, maar nu kan ik weer een paar jaar voort.

Ik vind een mini-laptop overigens niet handig voor school. Als ik hele rapporten moet typen of moet werken in een groot excelsheat vol met getallen, wordt ik gillend gestoord.

Alleen reteirritant typen als je lange verslagen moet maken.
Ik volg dit topic even.

Je kan daar ook een toetsenbordje bij kopen! Lijkt mij best een goede optie voor wat je (TS) wil :slightly_smiling_face:

Ik heb een ultrabook. Die zijn aan te raden, alleen moet je dan wel je budget verdubbelen. Hij is klein (13 inch) en licht als een minilaptop. Maar hij heeft de snelheid, geheugen en gebruiksgemak van een normale grote laptop. Ik vind het echt ideaal voor school!

MacBook Air FTW!

Maarja, die is ietsje duurder haha :stuck_out_tongue:

Macbook Air, definitely. Beter dan enige andere laptop geloof me, het is het geld waard. En je moet investeren in de toekomst, right? Ik zou zeker geen geld uitgeven aan een andere laptop dan een apple laptop, geldverspilling :’)

Jammer dat 90% van de aankomend studenten dat niet kan betalen :’)

Ik heb zelf een paar jaar terug een Toshiba Satellite gekocht die toen in de aanbieding was (voor 250 euro! Voldoet prima aan de eisen die jij stelt + doet het nu zo’n 3,5 jaar prima). Als je een beetje goed zoekt zijn er altijd wel van dat soort aanbiedingen.

Ik vind dit wel heel overdreven :stuck_out_tongue: Ik wil zelf ook niets anders meer dan Apple, maar ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen (vooral scholieren/studenten) daar echt geen geld voor hebben. En bijvoorbeeld HP kan ook gewoon goed zijn, dat zou ik echt geen geldverspilling noemen. Zéker niet voor mensen die er toch niets zwaars mee gaan doen, maar gewoon een beetje willen internetten etc!

Ik vind een Macbook juist geldverspilling, maar dat komt doordat ik sowieso om de 3-4 jaar een nieuwe laptop koop. Ik wil graag up-to-date zijn met de nieuwste hardware. Dan koop ik liever een windows laptop waarbij ik veel betere hardware gerelateerde specificaties heb dan een mac + honderden euro’s goedkoper uit ben.

Ontopic: Ik zou eens kijken naar een laptop van 13". 15" is (naar mijn ervaring) te groot om mee te nemen naar school. Ik bezit zelf een 10" laptop, maar de specificaties zijn nou niet bepaald denderend te noemen. Hoe groter het formaat van de laptop, des te betere hardware er in zo’n laptop gestopt kan worden. Ik zou dus gaan voor een 13".