Laptop valt uit bij 80%

Hooi Meiden,
Ik had een vraagje: Mijn laptop valt tegenwoordig uit bij 80%,
nu is natuurlijk de vraag hoe kan dit, en kan ik hier wat aan doen. Want ik gebruik hem nu alleen maar op netstroom nog maar, nou gaat dit ook gewoon goed, en wil dus geen nieuwe accu kopen. Maar het klopt niet dat hij uitvalt terwijl hij niet 80% oid aangeeft.
Ik heb een compac presario cq 61,
Ik hoop dat julie me kunnen helpen!

Mischien een nieuwe accu?

Is je laptop al oud?

Heb ik ook. Eigenlijk erger. Mijn accu is helemaal kapot, zodra de stekker eruit gaat is hij in een keer uit. Opladen lukt ook niet, of de stekker er langer in laten zitten.
Bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik heel vaak zonder stekker ging, en dan weer met. zonder met zonder met zonder met, dus de accu liep leeg, vol, leeg, vol etc. En dat heeft hem de kop gekost.
Ik wilde een nieuwe accu kopen, maar dat is 98 euro. Dat is iets te veel moeite.

Ik weet niet hoe oud hij is?

Hij kan oververhit zijn en valt daarom uit heb ik uit. Daarom is de accu er nu ook aan en kan hij niet meer zonder oplader leven

Dat heb ik ook, bij ongeveer 60% valt hij in een keer uit zonder te waarschuwen. Mijn batterij is namelijk gewoon op en daarom heb ik hem altijd aan de stroom. Je kan een nieuwe batterij bestellen, maar dat was bij mij bijna 200 euro dus ik laat het maar zo.

je kan dan ook je accu 2 uurtjes in de vriezer leggen en het dan opnieuw proberen! die tip gaf m’n vriend laatst aan iemand die hetzelfde probleem had en hij is ict’er. Soms werkt het, maar niet altijd! En oohja wel in een zakje doen als je het probeert, vanwege het vocht.

Daar is een laptop toch voor? Dan zou de accu dat toch ook aan moeten kunnen?

Had ik ook bij mijn compaq, dan is je accu naar de maan (tenminste, dit was bij mij zo). Bij mij kon die ook uiteindelijk alleen nog maar aan als ie aan de oplader lag.

Dat hebben wij ook op de andere laptop, ook een compaq. Die kan echt maar een paar seconden zonder oplader.

Op deze manier laad je de accu heel vaak op terwijl hij nog helemaal niet leeg is, daar kan 'ie blijkbaar niet zo goed tegen.

Die vriezer tip heb ik ook vaak gehoord ja, geen idee of het ook daadwerkelijk helpt!

Mijn laptop kan denk ik een uur zonder oplader, verschrikkelijk irritant, je batterij is dan kapot. Ik heb hem iniedergeval zelf verkloot, ik liet hem eraan zitten toen die allang opgeladen was en stak hem erin als hij 20 % was. Balen, dat wel want als ik het had geweten had ik er beter op gelet.

^ Dat heb ik dus ook.

Dat krijg je altijd als je laptop wat ouder is denk ik. Ik heb het ook, mijn laptop is 3 jaar oud. In het begin was 100% 4 uur, nu is 100% 8 minuten. :’)
Ik heb de oplader vervangen, omdat mijn oude oplader helemaal niet meer werkte. Nu doet hij het tenminste nog. ^.^

Hé dat heb ik ook met mijn Compaq. Typisch… Gelukkig zit ik er toch altijd mee achter m’n bureau. Geen idee wat je er aan kan doen, behalve een nieuwe accu kopen en die zijn lekker prijzig.

Heeii, wat een reactie’s zo snel! Super fijn!
Ik heb het niet nodig draadloos, en daarom heb ik gene nieuwe accu gekocht voor 100-200 euro.
Maar vind het gewoon zo raar dat hij bij 80% al uitvalt.
Misschien toch eens proberen in de vriezer te leggen…
Meer tips zijn altijd welkom!

Heb je het stof achterin er al eens uit laten zuigen? kan helpen

Je batterij is kapot. Het werkt namelijk zo; een batterij heeft cellen. Mijn laptop heeft er vijf.
Dus je hebt o-o-o-o-o cellen.
Als er 1 kapot gaat in het midden, doen de cellen achter in die rij het niet meer. Dus:
o-o-o-x-x

Je computer ziet dat de cellen achterin het nog wel doen, maar ze werken niet meer. Je laptop geeft dus iets aan wat niet klopt. Mijne kan zelfs 10:00 uur aangeven.
Bij mij is de tweede cel namelijk kapot, dus alle drie cellen erachter werken ook niet meer. Ik heb nog 1 cel die nog werkt.
Helaas kan je dit niet laten maken.

Wat Silverbleed zegt, ik heb hetzelfde gehad : )

@silverbleed Heel erg bedankt! Dan weet ik in ieder geval wat het is! En dat hier niks aan te doen valt! Heel erg bedankt!