(laptop) tas voor de universiteeeeeit!

Halllo allemaal,

Ik vroeg me af hoe groot jullie tas is, als je op de universiteit zit? Want mijn tante wilt mij een laptoptas geven waar ook nog boeken bij kunnen maar ik vroeg me af of 2 grote vakken voldoende is? Is ga waarschijnlijk iets van rechten doen en ben benieuwd of het net zo veeel zeulen is als de middelbare want in dat geval gaat het onmogelijk passen.

Alvast bedankt!!

Van wat ik gehoord heb hoef je eigenlijk nooit boeken mee naar college oid, hooguit een schrift/collegeblok voor aantekeningen, of je laptop. Boeken hebben ze vaak in studieruimten of die gebruik je alleen thuis, dus zoals de middelbare zal het niet zijn, correct me if I’m wrong :slightly_smiling_face:

^Precies wat Sparrow zegt!
Ik heb zelf een tas met een laptopvak (voor een niet al te grote laptop) die eruit ziet als een cowboysbag dus dat is opzich wel chill. Verder doe ik er dan nog eten, drinken en een collegeblok in. Heel af en toe een boek zodat ik in de trein kan lezen.

Hahaha oooh wat grappig want zo’n soort tas wil ik dan dus vragen. Nou dat is fijn dan ga ik die maar gewoon bestellen. Heel erg bedankt:)

zoals al was gezegd hoef je niet veel mee te nemen hoor! ik neem vaak zat alleenn mn laptop en wat te drinken mee. zoveeel heb je niet nodig op de uni

Top!

Als je rechten gaat studeren moet je juist wel heel veel meenemen. Bij de werkgroepen moet je sowieso een wettenbundel meenemen, en die is echt ongelooflijk zwaar en bestaat uit meerdere dikke boeken. Daarbij moet je soms ook een jurisprudentiebundel meenemen, en die kunnen ook aardig dik zijn. Om die reden zie je sommige mensen met een kleine trolley naar college gaan.

Ik zit zelf op het hbo, maar ik hoef maar zelden meer dan 1 boek mee te nemen. Enkel voor werkcolleges moet ik wel eens een boek meenemen, verder alleen maar rekenmachine, pen en papier.
Ik denk alleen dat het wel sterk verschillen kan per opleiding, sommige mensen hoeven nooit een boek mee te nemen en laten dan ook hun boeken thuis, terwijl bij sommige studies het normaal is om 3 dikke boeken mee te nemen iedere dag.

Precies. En die bundels en jurisprudentie moet je ook echt meenemen… anders kun je gewoon niet mee doen in de werkgroepen en zit je thuis nog alles te onderstrepen.
Voor veel universitaire studies geldt dat je nooit boeken mee hoeft te nemen, maar voor rechten helaas niet. Ik doe trouwens alles in een collegeblok… vind laptops maar onhandig en veel afleiding geven tijdens de colleges.

^ Oh dat wist ik niet! Dan zit ik in dit geval dus fout :slightly_smiling_face:

Hmm ik neem zelf inderdaad ook altijd alleen collegeblok, etui en agenda mee, verder nog wat troepjes die altijd in mn tas zitten + eten/drinken en dat past prima in mijn cowboysbag small.

Maar als je inderdaad zoveel boeken moet meenemen naar rechten is een laptoptas misschien niet zo’n goed plan.

Ik zie mijn vriendinnen die rechten doen inderdaad altijd slepen met zware boeken die verplicht mee moeten. Ik neem zelf nooit een laptop mee (doe dan ook geen rechten), maar die schijn je daar wel echt nodig te hebben! Dus zou toch even kijken naar een andere tas als daadwerkelijk rechten wil studeren. Je kan natuurlijk ook twee tassen meenemen naar college.

Wat voor laptop heb je? Ik neem de mijne (13,3") namelijk altijd gewoon in een laptophoes in m’n Eastpak mee. Dan past er nog best wat bij aan boeken, vind dat veel makkelijker (: