Laptop op de middelbare...

Op een paar scholen is dit al ingevoerd, alle lessen online, leraren die les geven op de beamer of uitleggen waar de scholieren heen moeten op de speciale “les site” van de school, huiswerk na schooltijd op de laptop maken en geen boeken meer. Laptop huren ipv schoolboeken geld betalen.
Wat vinden jullie hiervan? verantwoord of niet? Wat is het voordeel en het nadeel van dit project?

voordeel: je hoeft niet veel boeken mee te nemen, dus geen zware tassen!
nadeel: als de computer crasht, is alles weg!

Voordeel: weinig boeken.
Nadeel: leerlingen spelen makkelijker spelletjes onder de les en worden tijdens hun huiswerk misschien eerder afgeleid door internet.
(Ik zou dar heel gevoelig voor zijn.)

lijkt me veel makkelijker:)

veel beter! alleen ik denk dat veel kinderen op girlscene/hyves/msn gaan ofzo…

en is niet goed voor je ogen

Het is lichter :slightly_smiling_face:

Haha ik ga het ook moeilijk krijgen volgend schooljaar…

awesome/

Stel dat aan mijn school voor.
Ze vinden laptops te duur terwijl ze minstens 200 computers hebben aangeschaft afgelopen jaar. Want ‘Ja we doen al heel veel op internet en blablabla.’ Het enige wat ze doen is dat je kunt leren op internet (wrts.nl) ,roosters op internet, en taalportfolio. . Bar weinig dus.

Ik ben er zeker voor :slightly_smiling_face:

Wij hebben allemaal apple macbooks op school.

Ik meen het, in groep 8 vond ik het heel erg leuk enzo dat ik met een laptop mocht gaan werken op de middelbare, maar ik zit nu in de 3e van Havo.
En ik wil het niet meer.
het is gewoon verschrikkelijk lastig leren, je wordt supersnel afgeleid en je ogen raken verschrikkelijk vermoeid.
ook vind ik het eng om over straat heen te fietsen als ik terug naar huis moet of richting school, dan heb ik het idee dat mensen weten dat ik een dure laptop in mijn tas heb…
Maar als ie kapot is of crasht, al je bestanden worden teruggezet (alles wordt opgeslagen in het hoofd beheer van de laptops) en als ie kapot is kijken ze of het onder de garantie valt, meestal wel, en als dat niet zo is moet je zelfbetalen. (laptop is verzekerd)
Jammer genoeg heb ik schade aan mijn laptop die niet onder de garantie valt, of je ff 110 euro wil dokken voor een scheurtje in het toetsenbord (Dat komt door het vervoeren en het in en uit pakken van je laptop)
Wel kun je op onze school geen spelletjes spelen, niet op hyves/msn/facebook/ebuddy komen want dit is afgesloten. Docenten hebben ook een programma waar ze iedereens beeldscherm kunnen bekijken, dus als je foute dingen doet krijg je een slot en mag je je melden (dit is mij 2x overkomen, 1x moest ik een foto laten zien de andere keer ging ik even naar mijn bureaublad en zag je Jared leto, maar ik moest iets openen van dat vak.)

Nu zegt iedereen wel: Het is lichter, maar ik heb het vergeleken met een tas van examen jaar met boeken en mijn tas, hij is beslist niet lichter! XD
voor wiskunde heb ik dan nog wel een map en boeken, en voor kunst etc heb je nog een etui nodig en je krijgt papier werk etc.
Proefwerken worden op papier gemaakt.

Hmm dat leren lijkt me ook idd lastig.

Ik heb het ook gehad, de eerste 2 jaar van de middelbare school.
Het was verschrikkelijk. Iedereen zat op hyves en msn ect. en speelde spelletjes.
We hadden ook nog steeds boeken, en mochten bijna geen vakken doen op de laptop, dus eigenlijk was het onzin. Blij dat ik weer gewoon les heb met boeken, de laatste 2 jaar!

ik leer véél prettiger vanaf mijn eigen geprinte samenvatting of uit een boek.
soms werken we wel eens achter de computer voor een werkstuk, en soms kijken we filmpjes en powerpoint dingen op de beamer (biologie) maar daar blijft het ook bij.

voordelen: compact, altijd alles bij de hand, (als je snel kunt typen) makkelijk en overzichtelijk aantekeningen bijhouden.
nadelen: afleiding! vermoeide ogen, sommigen kunnen misschien niet snel typen of uberhaupt een laptop betalen om mee naar school te nemen ofzo. Enn mijn 18 inch laptop weegt bijna zwaarder dan boeken en die vind ik eerlijk gezegd ook te duur om mee naar school te nemen x]

Oooh ik zie nu laptop HUREN. maarja komt ongeveer op zelfde neer.

Vind het niet kunnen…
Moet alles dan gedigitaliseerd worden?

Bij ons op school gebruiken ze gwoon nog boeken, maar heeft wel iedereen een laptop omdat schrijven bij de meeste (incl. ik) lichamelijk gezien niet gaat.
Dus wij zeulen het allemaal mee.
Hoop dus maar dat ze dat bij ons ook gaan invoeren, van dat zonder boeken naar school hoeven etc.
Maar krijgen jullie laptops van school!? Ö

Huren, net zoals boekengeld.
als je klaar bent met school verwachten ze dat je hem nog overkoopt x_x
ligt eraan voor hoeveel, 200 is veel te veel, 50 kan ik mee leven.

Op zich klinkt het wel goed, maar ik ben er toch tegen. Het is namelijk echt niet goed om de hele dag naar een beeldscherm te kijken, en als je nu ook al op school de hele tijd achter een laptop zit, is dat helemaal niet meer gezond.