Laptop of tablet kopen? Veel sites doen het niet op.een tablet?

Hoi meiden,

Mijn laptop is stuk, en ik heb een nieuwe nodig. Ik zat eigenlijk eraan te denken een tablet te kopen, maar ik heb begrepen dat Flash Player op tablets ontbreekt en daarom veel sites en filmpjes het niet doen. (op Youtube kan je wel gewoon filmpjes kijken).
Ik vraag me af of dat echt zo is.
Dus meiden met tablets: ondervinden jullie dat probleem?

Als veel sites en.filmpjes niet werken op een.tablet ga ik toch liever voor een laptop denk ik.
Ik heb het trouwens niet nodig voor school, maar gewoon echt om te surfen en dingen te regelen, enz.

Groetjes, Mina

Ik vind een tablet ook meer iets voor erbij, niet in plaats van een laptop. Meeste dingen doen het wel, maar het is toch iets langzamer en onhandiger.

Waar wil je het voor gebruiken dan? Ik denk dat een tablet sowieso beter als aanvulling is op een laptop. Als ik kijk hoe ik het gebruik dan zit ik vooral op de tablet ter ontspanning, terwijl ik op mijn notebook echt productief kan werken. Verslagen schrijven op de iPad is gewoon niet zo handig. Het kan wel, vooral met plug-in keyboard), maar ik denk dat als je ook schoolwerk erop wilt gaan doen je beter een laptop kunt kopen.

Ik ben 24 jaar, heb mijn studie al afgerond.
Ik wil een laptop of tablet om gewoon te surfen, filmpjes te kijken, enz. En misschien wil ik een blog beginnen.

^ dan is een tablet ook prima. Filpmjes enzo kun je ook gewoon op een tablet kijken, doe ik ook heel vaak.

ik zou sowieso een laptop nemen want daar kun je films/series op downloaden

Kun je op een tablet geen films en series downloaden?

niet via torrent volgens mij. Dan zul je moeten betalen

Oh, vaag.
Maar hebben jullie er last van dat sommige sites het niet doen op de tablet?

Ik heb beide en ondanks dat ik een tablet heel fijn vind zou ik toch altijd voor een laptop gaan. Je kan zoveel meer op een laptop!

Wat kan je allemaal op een laptop wat je niet kan op een tablet?

Laptop heeft sowieso veel meer geheugen. Mijn laptop heeft echt iets van 500GB of zo en bij een tablet blijft het meestal toch wel rond de 32 of zelfs minder. Als je bijvoorbeeld een blog wilt beginnen en je veel foto’s van hoge kwaliteit wil opslaan, is dat onhandig. Of als je veel films en muziek erop wil zetten.

Nee, dat niet. Maar je kunt geen series/films downloaden, en als je erop wilt gaan bloggen lijkt me een laptop wel handiger. Want je kunt op een tablet niet met een kabeltje foto’s erop zetten, dus dat lijkt me dan wel onhandig.

Ik heb beide, en vind in het gebruik een laptop wel fijner, omdat het gewoon fijner typt dan touchscreen.

Ik heb zelf beide. Een tablet kan je makkelijk nemen en start snel op, typen kan beter op een laptop. Als je graag films wil downloaden zou ik geen tablet nemen, of het kan niet of het kost (veel) geld. Heb je gedacht aan een laptop met touchscreen? Dan heb je een beetje van beide, veel succes met je zoektocht!

Laptop
maar je hebt tegenwoordig toch ook van die 2 in 1 dingen?

Ik zou een laptop nemen. Zoveel handiger dan een tablet alleen.

Misschien kun je eens kijken naar een Asus transformer book? Ik heb die nu een maand en hij bevalt prima!

^ Wat HANDLELOVE zegt. Een Asus Transformer (of gelijkwaardig product) is ideaal als je de ene keer een tablet wilt gebruiken, en de andere keer een notebook. Het is namelijk beide.

Verder wil ik er nog even aan toevoegen dat het natuurlijk afhankelijk is van het soort tablet wat je gebruikt of alle sites het doen. Op iPads is Flash ondersteuning altijd een beetje een issue geweest, maar op Android tablets heb je dat probleem volgens mij niet. Zelf heb ik een Windows tablet en daarmee ondervind ik al helemaal geen problemen. Dat is in principe gewoon een portable Windows PC :stuck_out_tongue: Ik kan volgens mij zelfs bittorrent erop gebruiken als ik dat zou willen, maar in de praktijk download ik meestal gewoon naar mijn PC en stream ik het op mijn tablet via het netwerk. Ideaal!