Laptop of Netbook?

Hooi,
Ik ga volgend jaar studeren en ik heb al een laptop. Mijn laptop is alleen redelijk groot en aangezien ik altijd een hoop meeneem (water,deo, borstel en natuurlijk boeken, etuitje en dergelijk…) zit ik te twijfelen om mischien een netbook aan te schaffen. Ik heb alleen geeen idee wat ik met een netbook allemaal kan. Ik wil gewoon graag een computertje dat handig mee te nemen is waar ik op kan internetten en opdrachten/aantekeningen mee kan maken. Ook vind ik het handig als powerpoint en exel en dergelijk erop zitten. Is een netbook dan iets voor mij of niet?? Heeft iemand er ervaring mee? Alvast bedankt!
xxx

Ik zou het niet doen, het is gewoon vreselijk. De meesten gaan zo snel kapot en zijn zoooo langzaam.

Ik zou gewoon voor een 13"inch laptop gaan. Is wat kleiner maar geen mini en loopt normaal.

Ik zou gewoon voor een 13"inch laptop gaan. Is wat kleiner maar geen mini en loopt normaal.

Als je die voor school ook alleen maar op school gaat gebruiken, dan zou ik een netbook nemen.

ik zou geen netbook doen.

investeer in een goede laptop, 13 inch zoals hier wordt gezegd, zelf heb ik een 15,6 inch en die is ook makkelijk mee te nemen. ik heb sowieso altijd een vrij grote tas bij me, laptop in een laptopsleeve en tussen mn boeken gaat prima!

Ik zou voor een netbook gaan, ik heb er zelf ook een en ben er heel blij mee. Qua traagheid valt het heel erg mee hoor, mijne is gewoon snel. Maar het ligt eraan wat voor dingen je erop wil gaan doen. Als je niet al te ingewikkelde dingen erop wil doen (dus gewoon internet, word, powerpoint enz) dan is een netbook heel handig.
:slightly_smiling_face:

Ik zou ook echt geen netbook kopen, maar gewoon een 13" laptop, die zijn ook al makkelijk mee te nemen. De mijne is ook 13" en die past gewoon in m’n normale tas (:

Ik heb wel een netbook gekocht juist voor school. Het is echt super handig. Ten eerste is hij heel erg snel sneller dan mijn normale laptop, ik heb windows 7 basic erop. En ook was word enz al allemaal geinstalleerd dus ik hoefde alleen de code van de orginele cd in te typen en toen had ik de orginele versie.
Zonder stekker gaat hij ong 7 uur mee. Dat is ook veel meer dan mijn normale laptop. Ik kan er dus ook mee op internet en dat doe ik dan ook regelmatig in de klas. Het is heel handig om dingen met opdr mee op te zoeken.
Verder is hij klein, maar niet te klein. Typen gaat gewoon normaal en ik kan er hele verslagen op maken. En hij past perfect in mijn tas. Hij is ong net zo groot als een van mn schoolboeken.
Ik ben echt heel erg blij met die van mij en voor school is het super handig vooral ook omdat hij niet zo zwaar is. Ik zou het dus wel doen.

ik zou een kleine laptop kopen, of misschien een goedkope mini netbook die je echt alleen voor school gebruikt (word, powerpoint, internet ofzo) en dan sowieso je gewone laptop houden om andere dingen zoals spellen, downloaden, films kijken etc. op te doen.

Zit zelf 2 jaar op de uni en neem de laptop eigenlijk nooit mee, gewoon een collegeblok voor de aantekeningen in de colleges, en als ik een x mn (redelijk zware) laptop mee moet nemen, dan vind ik het niet erg. Vind een groter beeldscherm zelf wel iets fijner om langer naar te kijken namelijk.