Laptop maakt veel lawaai...

Hallo, mijn broertje heeft sinds gisteren eindelijk z’n nieuwe laptop, alleen maakt die ventilator echt veel lawaai… Als die op internet zit dan is het geblaas niet zo erg, maar als hij een game speelt dan is het geluid heel storend. Hij heeft een Dell XPS-17 en dat ding is nog gloednieuw dus het lijkt mij dat het niet aan stof kan liggen of zo… Nou heb ik op het internet zitten kijken en daar blijkt dat er meerdere mensen hiervan last hebben, maar de combinatie van Technisch+Engels is een beetje lastig en verwarrend.

Ik zou graag willen weten wat hier gedaan aan kan worden, want mijn broertje vindt het zelf ook wel vervelend.

misschien kan je terug naar de winkel gaan en het daar vragen? want in zo’n winkel hebben ze meestal wel goed advies toch?

Ik heb een Dell XPS 15 en de ventilator daarvan maakt af en toe ook best wel veel lawaai. Ik erger me er eigenlijk niet aan, want hij doet het inderdaad alleen als hij ergens druk mee bezig is. Het geluid is misschien een beetje irritant, maar wees blij dat er een goede ventilator in zit want anders kan hij snel oververhit raken en uitvallen. Ik geloof dat er niet zo veel aan te doen is en dat het een kwestie van wennen is. Succes ermee in ieder geval!

Sommige laptops maken nu eenmaal veel lawaai, daar is niets aan te doen.

Wat je eraan kan doen is een coolingpad eronder doen, dan wordt hij minder snel heet en zal de ventilator ook minder snel op volle toeren draaien.

terug naar winkel en vragen…

ik heb het ook nadat mn broer hem een keer half had laten vallen… na half uur maakt hij ongeveer bijna geen lawaai meer, ja tis irritant maarja, het moet maar he!

Zet hij hem op schoot of een harde ondergrond?

Ik zou gewoon naar een computerwinkel gaan en je probleem vertellen, zij weten het beste wat er aan gedaan moet of kan worden.

Is redelijk normaal als je een zware game speelt, anders raakt ie oververhit, en dat wil je echt niet want dan ben je verder van huis.

heb ik ook, maar dan moet je gewoon niet altijd de stekker er aan doen ,want soms betekent dat dat die adn vol is! en als die na een uurtje ofz weer begint te razen of warm word, moet je gewoon weer aandoen! :wink:

Oke, misschien dan maar contact opnemen met Dell of naar een computerwinkel gaan. Oh en hij zet de laptop gewoon op tafel.

Huh dat vind ik wel heel raar. Ik heb van dezelfde laptop het kleinere formaat (zonder numeriek toetsenbord) en wij thuis hadden al opgemerkt dat de àndere laptops zo veel lawaai maken, maar die van mij juist extreem stil is eigenlijk.

Bij zware games is het inderdaad niet zo vreemd hoor, dan moet de processor gewoon harder werken en dan krijg je dat. Maar als het ook bij lichtere spelletjes is en bij het kijken van dvd’s of het afspelen van cd’s, dan zou ik toch eens contact opnemen met Dell.

Nu het lastige van Dell is natuurlijk dat die geen winkels hebben (dat is trouwens ook de reden dat ze hun pc’s iets goedkoper kunnen verkopen, minder investeringskosten).
Maar er is denk ik wel een online supportdienst hé, stuur daar inderdaad eens iets naar als je er toch je twijfels bij hebt.

Heb ik ook last van. Nou doe ik eigenlijk nooit games, maar hij doet het ook als er gescand word. Heel irritant. En ik heb trouwens een acer.

heb ik ook 2x gehad, 2x gecrasht. :frowning_face:

Mijne blaast ook heel erg haha

Ik had dat ook meteen toen ik mn laptop nieuw had (een hp). Ben toen terug gegaan, was ook iets met de ventilator. Weet niet meer precies wat, maar was iig een fabrieksfout. Dus is weer gratis gemaakt. Zou er toch even mee terug gaan.