Laptop Kunst Opleiding

Hi!

Ik ga volgend jaar een kunstopleiding volgen en ik heb nu dus een laptop nodig. Ik heb gehoord dat een Macbook Pro goed is, omdat hij programma’s zoals Adobe Photoshop en Illustrator etc. en videobewerkings programma’s snel kan laden. Alleen nu heb ik ook van die laptops gezien die je zo kunt omdraaien zodat het een soort van tablet wordt, wat weer handig is als ik even snel iets wil tekenen of schetsen bijvoorbeeld. Heeft iemand misschien advies? En voor als je nu ook een kunstopleiding volgt, welle laptop gebruik jij nu? Alvast bedankt :grinning:

zo’n 2 in 1 tablets hebben meestal geen goede processor voor zo’n programma’s. Ga eens kijken wat voor een soort processor je nodig hebt.

Ik heb namelijk een 'gaming’laptop gekocht voor grafische vormgeving. ook omdat het zware programma’s kunnen worden :wink: Ik had al een tekentablet ernaast dus daar moest ik geen rekening mee houden. maar het is wel zo dat een 2 in 1 laptop ook niet zo goed detail kan geven bij het tekenen, + ik ben wat bang als je wat wil doordrukken (voor donkere/zware lijnen)het scherm het niet gaat aankunnen na een tijd

Je hebt de Microsoft surface book die je als laptop en tablet kan gebruiken, dit is een van de weinige (al niet de enige) 2 in 1 laptops die ook grafische dingen goed aankan. Maar een Macbook wordt toch meestal wel aangeraden voor grafische studies/beroepen. Desnoods kan je er een iPad pro erbij nemen als je echt het tekenen nodig hebt.

Heeft je opleiding niet gewoon een lijst met laptops? En het hangt vooral van de aangeraden processor af. Moet je veel renderen dan wil je een capabele i7-processor, maar anders volstaat een i5 met hoge kloksnelheid ook prima.

Kun je niet gewoon naar een goede winkel gaan en je laten adviseren? Er zijn namelijk zat Windows laptops die oa Adobe zeer goed ondersteunen.