Laptop kopen

Ik zit er al een tijdje over na te denken om een laptop te kopen. Vandaag ben ik naar de winkel geweest en advies gekregen over een paar laptops en nu zit ik een beetje op internet rond te kijken naar verschillende laptops.
Nu zit ik te twijfelen tussen een Acer (Acer Aspire 5742ZG-P614G75MN 15.6" notebook), een HP (HP G62-B60SD 15,6" notebook) en een Packard Bell (packard bell easynote tm94-rb-135 notebook). Ze zijn allemaal rond de 500 euro.
De laptop wil ik eigenlijk gebruiken om er de Sims 3 op te spelen, en gewoon om te internetten enzo. Het liefst wil ik dat hij snel is tijdens het internetten bijvoorbeeld.
Ik heb verder absoluut geen verstand van laptops dus wie weet welke laptop aan mijn eisen voldoet en heeft iemand misschien dezelfde of een laptop die ermee te vergelijken is? :stuck_out_tongue:

Ik vind acer’s vervelend.

Ik geloof dat ik die acer heb (ik ben echt een computernoob :stuck_out_tongue:) maar hij bevalt me goed. Met de sims 3 heb ik geen ervaring en over internet, dat ligt geloof ik niet aan je laptop maar aan je modem enzo.

Snel tijdens internet kun je het beste een goede router voor kopen :wink:.
Maar je moet kijken naar de systeemeisen van de games die je speelt, en daarna gaan kijken of je laptop aan die systeemeisen voldoet.
Kijk dus naar de systeemeisen van De Sims, vul deze in op Tweakers.net bij Pricewatch, en je komt uit bij laptops die voor jou goed zijn :slightly_smiling_face:

Ik zou voor HP gaan, omdat ik zelf goede ervaringen heb met HP laptops.

Ik heb zelf ook een acer aspire en ik vind hem wel fijn maar hij is niet suuuper snel ofzo!

Okee bedankt. Ik zal nog even verder kijken. Weet iemand of Packard Bell een goed merk is?

Ik zou voor Dell gaan.
Ik heb zelf een laptop samengesteld, en hij is nu na een jaar en 6 maanden ofzo, nog steeds supersnel

macbook. ik speel er de sims 3 op en internet gaat heel snel

je hoeft ook geen antivirus te kopen want dat zit er zowiezo al op

ik heb macbook pro en sims draait er goed op.

immers als je al je keuze wil maken tussen die drie zou ik vooral letten op de laptop met het meest werkgeheugen(vaak 4 GB) en je kloksnelheid (Ghz, is bij mij 2,53)
die twee zorgen ervoor dat je pc de gegevens sneller kan verwerken en dus ook alles wat je erop doet veel sneller gaat.

oja en, mss losstaand van dit, vindik de ‘trend’ van grote laptopschermen ver gepasseerd. eenmaal je ouder bent en je laptop mee gaat nemen naar les is een klein scherm ( en dus lager gewicht) véééééél handiger! ik heb 13,3 inch en ben er supertevreden over. voor thuis kan je nog altijd een extern, groter scherm aansluiten om toch groter beeld te hebben om bv sims 3 ofzo te spelen. maar mij stoort het niet echt.

maak de goede keuze! (ervoor had ik acer, die nu al 5 jaar is en mijn ouders nog steeds gebruiken en zus heeft al 2 hp’s versleten op korte tijd), dus gewoon merkgebonden vind ik acer beter maja^^

APPLE.
sowieso.
anders heeft mn zusje net een vaio, ook heel mooi.
die heeft ook een web-knop waarmee je zonder het hele opstartgedoe snel naar het internet kan :slightly_smiling_face:

vosmij deze:
http://www.sony.nl/product/vn-e-series

Bedankt voor je tip :slightly_smiling_face:. Het is niet echt dat ik tussen die 3 wil kiezen maar in ieder geval die prijsklasse met ongeveer 4GB en ik wil erachter komen wat dat een goede laptop zou zijn, want het is toch wel veel geld. Het moet wel een goede keuze zijn. Een kleiner scherm vind ik eigenlijk ook handiger om ergens mee naartoe te nemen maar verder maakt dat me niet zo veel uit.

Ik heb een packard bell, ik vind hem erg fijn.

Bij acer krijg je heel veel onzin progamma’s. Dat is best irritant. Maar hij is wel heel snel.

oeh die is ook heel mooi en een redelijke prijs voor wat je krijgt. Dankje :grinning:

Up!

Geen acer of packardbell ofzo

Ik zou voor: Toshiba, samsung, hp gaan.

Ik zelf heb een samsung R519. Nog nooit problemen mee gehad. Is een snel ding. Alleen niet echt voor games dusja :stuck_out_tongue: hij draaid de sims wel snel met veel uitbreidingen en downloads alleen wordt de omgeving af en toe zwart gewoon omdat de videokaart niet goed genoeg is hehe

Maar ik zou sowieso geen acer of packard bell nemen zoals ik al had gezegt. Doe de HP maar :stuck_out_tongue: