Laptop HBO, handig?

Sorry als er al een soort gelijk topic bestaat maar ik ben benieuwd of het op het HBO handig is om een laptop aan te schaffen. Is het nodig of kun je veel aantekening gewoon prima op papier doen?

Dankjewel alvast!

Op veel HBO’s is het verplicht, als je bijvoorbeeld met SPSS of andere programma’s moet werken en daar tentamens over krijgt… Wat ga je studeren?

Tegenwoordig verplichten ze je al bijna om een laptop aan te schaffen omdat veel digitaal gaat.

Hmm oke, ik ga MWD studeren

Ja maar je hebt gewoon een computer thuis toch en een smartphone dus ik vraag t me af

Ik vind het prima te doen met pen en papier, bij ons kijken ze je net raar aan als je met een laptop komt aanzetten in de les, sommige docenten verbieden het zelfs.

Thuis is het natuurlijk wel aangewezen.

Ik vind een laptop wel handig, typen gaat sneller dan schrijven. Zeker als de leraar maar aan een stuk door ratelt en je dus veel belangrijke stof moet noteren.

Ik moet ook met SPSS werken maar dat moeten wij gewoon op de computers op school doen.

Ik heb zelf gewoon een laptop thuis en doe aantekeningen op papier. De verhouding schrijvers:laptoppers is bij ons 50:50 denk ik.
Het kan allebei, ik zou alleen dan wel voor een kleine laptop kiezen. Zo’n 17" word je niet blij van om mee te nemen en op de collegebanken te hebben.

En voor thuis werken vind ik dan juist een grote laptop weer handiger. Dus als je 1 laptop mag, dan zou ik het persoonlijk houden bij een grote voor thuis en in colleges gewoon schrijven.

Ja ik doe ICT ik moet wel ;p
maar ik denk sowieso dat als je een laptop voor het hbo neemt alleen voor aantekeningen, heb je niet iets beters nodig dan i3 in je laptop ;p

Nah tis wel handig, maar geen must vind ik. Wij kunnen sowieso op school op de pc op programma’s zoals SPSS en daar kunnen wij thuis ook op, via een citrix.

Vaak is een laptop verplicht en zelfs als het niet zo is dan is het zeker sterk aan te raden. Maar je kan het altijd gewoon proberen in het begin en als het je niet bevalt met pen en papier kun je altijd nog je computer inwisselen voor een laptop of een goedkope tablet kopen om naar college mee te nemen en dan thuis dat op je computer zetten (is ook lekker licht!)

Ik heb een laptop en doe er alles mee. Ik kan het je dan ook sterk aanraden. Alleen heb ik geen computer thuis, dus ik moest sowieso een laptop aanschaffen. Vind het vooral handig voor projecten en zo.

Een laptop is bij ons verplicht. Daarnaast vind ik het ook handig om aantekeningen te maken in Word.

Ik heb er in ook 1 aangeschaft. Veel handiger dan schrijven :wink:

Ik ga nu naar het tweede jaar van mijn hbo-opleiding en ik heb mijn laptop in het eerste jaar veel gebruikt, vooral om hoorcolleges mee te typen. Ik zou je zeker aanraden om er eentje aan te schaffen.

Ik heb 2 jaar geleden SPH gestudeerd en had ook een laptop. Het was niet verplicht ofzo, zeker niet als je thuis een computer hebt of op school gebruik kan maken van een laptop.
Ik ben erg chaotisch met schriften e.d. dus gebruikte em voor aantekeningen en sprak ik wel eens met studiegenootjes af waarbij we allemaal onze laptop meenamen. Tis ook handig als je met studiegenootjes bij iemand thuis afspreekt, zodat je samen achter je eigen laptop kan werken.

Bij mij is het verplicht.

Ik vond het superhandig. Ik typ sneller dan dat ik schrijf en losse blaadjes raak ik altijd kwijt en nu kan ik het zo in een mapje opslaan. Daarnaast hebben ze eigenlijk te weinig computers hier op school, dus als je aan je schoolwerk wilt werken op school hoef je niet bang te zijn dat er geen plek voor is.

Ik doe bedrijfswiskunde bij de HVA en daar is het verplicht om een laptop te hebben. Aan de ene kant vind ik dat gezeul en gesjouw hartstikke onhandig, maar aan de andere kant heb je nooit dat de mediatheek vol zit en dat je nergens meer kunt computeren.

Aantekeningen maken doe ik liever wel met de hand omdat ik dan niet afgeleid kan raken van wat er verder op m’n scherm kan gebeuren en ik kan dan makkelijker ook nog wat tekenen in m’n aantekeningen om het duidelijker te maken voor mezelf.

Bij ons wordt juist een tablet aangeraden.