Ik ben me er van bewust dat laptops niet voor games zijn. Maar deze is klein en moet niet moeilijk te starten zijn. Maar mijn laptop gaat na een minuut ‘spelen’ uit. Het valt gewoon uit zonder waarschuwingen. Iemand enig idee waarom? Zou ventilator schoonmaken een oplossing kunnen zijn? Help alsjeblieft xD
Het spel gewoon niet spelen. Waarschijnlijk zit er een virus op waardoor je laptop plotseling uitvalt.
Dat valt niet even zo te zeggen, heb je een juiste grafische kaart ervoor, is je processor snel genoeg, staat hij niet vol met allerlei troep, etc etc.
wtf?
Gaat hij ook de eerste tijd niet meer aan?
Bij mij was m’n ventilator stuk, en dan moest hij eerst afkoelen voor hij weer aan wou.
Tot hij op een gegeven moment helemaal niet meer aan wou en er een nieuwe ventilator is moest :’)
Dit. Je moet veel meer informatie hebben, zowel over je laptop als over het spel, om hierop antwoord te geven. Het enige andere advies wat we je kunnen geven is idd het spel niet meer spelen of opnieuw downloaden (misschien heb je wel gewoon een slechte download?).
Zo raar is dit niet hoor.
Bedankt voor de reacties. Ik denk niet dat het aan de download ligt aangezien nadat hij uitvalt ik hem idd niet meteen aan krijg. Dus waarschijnlijk oververhitting of zo. Ik ben een noob op dit gebied dus dat spijt mij zeer. xD Het spel is redelijk ‘lelijk’ - slechte graphics - dus ik denk niet dat het aan de grafische kaart ligt, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik herinner me niet of ik hier eerder spellen op heb gespeeld, heb 2 laptops gehad namelijk, en ook deze is al eens kapot geweest. Hoe zie ik hoe snel een processor is en welke kaart er in zit?
Ik zal iig aan mijn broer vragen of hij het ding schoon kan maken, ik hoop dat het werkt. :3
Overigens ligt het niet aan het spel, het is haast zeker virusvrij.
Ik weet welke ik heb:
AMD Athlon II P360 Dual-Core[/b][/font][size=12px]Description: Clockspeed: 2.3 GHz, No of Cores: 2
Other names: AMD Athlon™ II P360 Dual-Core Processor
CPU Launched: Q1 2011
CPUmark/$Price: 10.26 Overall Rank: 879
Last Price Change: $124.23 USD (2011-11-19)
Is deze zo slecht?
Dit is niet zo geweldig nee… Kijk op deze site: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Je ziet hier een beetje de processors op een rijtje. Kijk naar de ‘passmark rating’ van jouw laptop: 1274
De laptops die je tegenwoordig koopt, als je een beetje een goede koopt (gemiddeld is volgens mij een Intel i5 of zelfs i7, vaak ook quad core), hebben een passmark rating van 3000 tot wel 7000.
Jouw laptop is dus, theoretisch gezien (in de praktijk kan dit wel wat verschillen), letterlijk ongeveer 3 tot 7 keer trager dan de gemiddelde laptops nu…
Het probleem dat hij niet meer direct aangaat daarna duidt inderdaad op iets van oververhitting. Wat je kan proberen is je laptop openschroeven en binnenin van stof ontdoen. Soms blokkeert stof je koelsysteem. Anders zul je toch echt naar een professional moeten of terug naar de winkel als hij nog binnen garantie is… ? Of naar het helpdesk van de laptopfabrikant bellen ?
Misschien ligt het wel aan het spel zelf. Wat is het?
Hoeft niet eens een virus te zijn.
Klinkt idd als oververhitting en een slechte grafische kaart. Ik ben bang dat er geen makkelijkere oplossing is, dan dit te verbeteren of niet te spelen. Je laptop kan het gewoon niet aan in de huidige status :s