Laptop betalen?! HELP

[b]Wij hebben thuis 1 pc, en dat is een laptop. Deze is vijf jaar geleden gekocht voor 1000 euro (nu zou die 250 zijn geweest.) En deze laptop doet het bijna niet meer, alleen internet zo’n beetje. Je kunt geen bestanden openen, en Microsoft enzo doet het ook niet meer. En dat heb ik wel nodig voor school, mijn moeder zei; ‘Ach, dat lost zichzelf wel op.’ WTF!
Ik heb dus een laptop nodig, niet alleen daarom maar ook omdat ik hem wil voor mezelf. Ik ga hem of course niet vragen aan mijn ouders, ik betaal de helft zelf zelf, maar ik heb haast geen geld dus ik wou vragen aan mijn ouders of ze de helft wilde betalen (wat niet gaat lukken, dus een deel mag ook.) maar ik weet niet hoe ik ze over moet halen!
Ik heb al bedacht dat ze me de helft van dat ding dan geven voor kerst, sinterklaas én m’n verjaardag. (jammer dat we met kerst en sinterklaas nooit cadeaus krijgen.)
Maar ik heb meer ideeën nodig om ze over te halen.
En ik moet zelf ook dus nog meer als de helft betalen. Maar mijn zakgeld ik maar ¤2,50 per week, en daar betaal ik alles van behalve kleren, en er zijn de komende maanden best veel vriendinnen van me jarig dus daar moet cadeaus voor kopen en dan kan ik weer minder sparen.
En de meeste baantjes daar ben ik te jong voor, behalve dat ik eens in de heelveel maanden oppas bij mijn nichtje voor ¤1.50 per uur.

Please! Hebben jullie ideeën om geld te sparen en mijn ouders over te halen?![/b]

misschien kan je een folderwijk erbij nemen, dan verdien je toch nog 10 euro extra per week. het is weinig werk (2 uurtjes gemiddeld) en je kan het al vanaf je 12e doen. en dan sluit je een ‘lening’ af bij je ouders, dan leen je bijvoorbeeld 200 euro van hun voor die laptop en dan geef je elke week 5 euro aan hun, totdat je de ‘lening’ hebt afgelost?

wat je ook kan doen is je kast/zolder opruimen en spullen die je daar vind, die je niet meer gebruikt maar nog wel goed zijn, op een hoop gooien en dan verkopen op een kleedjesmarkt of op marktplaats?!

Om je ouders te overtuigen de helft te betalen kan je bv. afspreken dat je een bepaald aantal weken/maanden één of meerdere klusjes (extra) doet. Zoals wassen, strijken, poetsen,…

Om aan je eigen bedrag te komen:

• rommel verkopen (via internet of rommelmarkt ofzo)
  • besparen op kadootjes (zelf iets knutselen of bakken)
  • minder tijdschriften of snoep kopen
  • wisselgeld in een spaarpot doen die je enkel kan openen door hem kapot te slaan
  • op zoek naar meer oppasadresjes maar gezien je leeftijd zal dat vrij moeilijk zijn
  • klusjes in ruil voor wat extra zakgeld

En zolang je hem nog niet hebt, kan je (ja, het klinkt wat saai) op school of in de bib op de computer.

Ik heb een krantenwijkje, mijn moeder helpt me [loveher!] en het is 2x per week 1,5 uur rondbrengen, het brengt 20 euro per week op! 80 euro per maand, da’s snel verdient, maybe moet jij ook eens kranten proberen.

Op welke sites moet ik kijken voor folders?

Holy raptor jezus, ik zou je moeder eerst maar eens duidelijk maken dat de gemiddelde laptop het zo’n 4 jaar uithoud en dit zichzelf nooit en te nimmer zal oplossen.

We hadden onze pc voor 9 jaar… damn mijn pa:" HALLO DIT IS EEN SUPERIEUR STUKJE TECHNOLOGIE, WE KOPEN NIKS NIEUWS!". Afgelopen jaar heb ik een laptop gekocht en mijn ouders ook; thankgod!

http://netwerkvsp.nl/bezorger_huis_aan_huis/
daar zit ik zelf bij, voorverpakte folders

http://www.vdkampverspreiding.nl/

ga naar www.google.ml
typ in; folders bezorgen *je plaatsnaam*

voila.
zo moeilijk is het niet.

Tegenwoordig gaan de ontwikkelingen zo snel.
Het is niet meer alleen tekstverwerken. Zie maar eens wat je allemaal met zelfs zo’n 13" notebookje kan.

Ik weet nog dat de vriend van mn moeder een laptop had met 10 GB harde schijf: dat was toen abnormaal veel, men wist niet eens wat je met ‘zoveel’ moest doen.
De afgelopen jaren is dat verhonderddubbeld en het zou me niks verbazen dat we over 1,5 jaar al laptops met 2 terabyte HD kunnen aantreffen.

Ja weet ik, mijn pa wou gewoon geen geld uitgeven.

de bieb kost het ¤2.50 voor een uur. Lekker besparend:P

Oh, ik weet nog dat wij dat gezeik hadden. Mijn pa had 2 jaar geleden een hele dure PC gehaald, maar die was dan echt voor heel het gezin.

Vervolgens kreeg mijn zusje UIT HET NIETS een laptop voor 800 euro, het kind is 12 en ik ben 17 en doe 80% van mijn schoolwerk op de PC.
Toen zei ik dat ik ook heel hard toe was aan een eigen PC aangezien ik hem voor school nodig heb en 3 maanden later kreeg ik er een, helemaal betaald door mijn ouders. :smirk:

Maar aangezien niet alle ouders hetzelfde zijn kan je het beste je ouders vragen of ze even de tijd willen nemen om met je te gaan zitten zodat jij heel je verhaal kan doen, zeg dat laptops echt niet zolang meegaan als die van jullie nu al doet en dat het arme ding het einde van zijn leven al bereikt heeft. Jij wil zelf écht heel graag een laptop voor jezelf en bent dan ook bereid daar het nodige voor te doen, je spaart je zakgeld op en wil je verjaardag / feestdagen ervoor opofferen. Zeg dat hij heel goed van pas kan komen voor school, dat vinden ze belangrijk.

Ik weet niet of je vriendinnen een eigen laptop / PC hebben? Maar zoja, zeg dan dat de ouders van je vriendinnen het ook belangrijk vinden dat ze hun eigen laptop / PC hebben vanwege school etc.
Ik zie dat je het helemaal niet erg vind dat je niet zoveel zakgeld krijgt, zeg dan ook dat je nooit ergens om vraagt maar gewoon niet de mogelijkheid hebt om dit ding zelf te betalen omdat je zakgeld daar gewoon echt niet genoeg voor is, en je niet oud genoeg bent voor een baantje.

Dat zou moeten helpen hoop ik, succes.

woow, dat lijkt me echt niet leuk…
zo stom dat het zo 'r aan toe gaat.
hmm willen je ouders niet de helft
betalen dan? dan moet je echt een
bijbaantje gaan zoeken hoe oud ben je dan …?
ik kan je niet echt helpen want heb niet de
same problems Sorry…

ohja; en er zijn vast wel goedkope laptops voor 200 euro…

Hoe zit het trouwens met je ouders? Moeten die niet op internet of iets typen ofzo?

Mwah, niet echt. Maar voor 400-500 moet het wel lukken.

Maak een lijst met dingen van je laptop die je écht nodig hebt voor school, maar die het niet doen, en laat die aan je ouders zien. Heb ik ook gedaan, helpt echt.

Verder zou je misschien kunnen vragen aan je ouders of zij misschien een aantal kadootjes voor je vriendinnen kunnen betalen, zodat jij geld overhoudt voor een laptop?

Je kan ook je kamer opruimen / oude dingen van zolder halen en het verkopen? Dan heb je ook nog een extraatje er bij…