laptop aanschaffen

Hallo,

Ik had een vraag. Ik begin binnenkort met een nieuwe opleiding waar ik een laptop voor nodig heb. Aangezien ik hier niet heel veel verstand van heb is mijn vraag welke laptop jullie aanraden? Het is voor mij vooral belangrijk dat de laptop niet te groot is en niet veel weegt. Ook heb ik genoeg opslag ruimte nodig, want de opleiding duurt drie jaar. Zelf zat ik te denken aan deze laptop: http://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_EeeBook_X205TA/. Denken jullie dat dit een geschikte laptop is? Hij is namelijk wel lekker compact maar is de opslag ruimte genoeg om 3 jaar aan opdrachten op te slaan? Welke raden jullie anders aan?

Wat wil je met je laptop gaan doen? Want ik weet niet wat voor studie je doet. Ik maak eigenlijk alleen maar word-documenten en sla wat pdf’jes op bijvoorbeeld, dat kost bijna geen ruimte en ik heb nu makkelijk 4/5 jaar studie op deze laptop staan. Maar iets met foto/video zal veel meer ruimte kosten. Denk ook na welke programma’s er allemaal op moeten kunnen draaien? Again, alleen een officepakket of ook photoshop enzo?

Ik ga de opleiding verzorgende doen. Dus niet de grafische kant. Inderdaad vooral veel word bestanden opslaan en powerpoints.

Ik heb een Samsung chromebook. is heel erg licht en klein. Je kunt niets downloaden van het internet, maar je kunt je bestanden online maken.

Mij lijkt het wel een goede laptop. Heb zelf ook een asus en ben er zeer tevreden mee.

Hey Sweetdreams, de laptop die je zelf hebt uitgekozen lijkt me best een goede laptop. Mocht je meer geld willen besteden zou ik gaan voor een Macbook Air, ja I know, het is veel geld MAAARRR een Macbook is echt GE-WEL-DIG! Tussen Macbooks heb je verschillende soorten: macbook air en een macbook pro. Ik zelf heb een Air, een macbook air is extreem licht en dun. Als ik jou was zou ik ook voor de middenmaat gaan, die is gemakkelijk mee te nemen. Ook kun jijzelf bepalen hoeveel GB je erop wilt hebben, die keuze is aan jou. Mac heeft helaas geen word en powerpoint maar wel Pages, dat is word. Keynote voor Powerpoint en Numbers voor Excel. Je kan natuurlijk wel Word en Powerpoint erop zetten maar dat kost extra geld. Ook zal het in het begin wel even wennen zijn met je macbook maar hey, tegenwoordig is er google en kun je het zo intikken als je iets niet weet. Als je het eenmaal gewend bent wil je echt nooit meer een andere laptop. Het voordeel van een Mac vind ik dat ze super snel zijn, maar dan ook echt super snel. Ook gaan ze lang mee en na 3/4 jaar zal hij nog net zo snel zijn als toen je hem kocht! Ik spreek trouwens uit ervaring, ik heb zelf ook een macbook air, volgens mij 13 inch. Er is natuurlijk niks met andere laptops, er zitten genoeg goede tussen maar een macbook blijft volgens de verkoper van mijn mac, het neusje van de zalm en de Ferrari onder de laptops. Het enige nadeel van een Macbook vind ik dat je er natuurlijk wel voorzichtig mee moet zijn, de reparatiekosten zijn best duur & je moet natuurlijk oppassen dat hij niet gestolen word. Succes met je keuze! :sunglasses:

Ik zou sowieso je bestanden (ook) opslaan op usb-sticks.
Maar het ligt ook aan de opleiding. Heb je hem gewoon nodig voor word-documentjes en powerpoints dan is vrijwel elke laptop goed.
Moet je met bestanden als photoshop en illustrator werken, dan kun je beter een laptop nemen met een groot werkgeheugen, deze programma’s werken beter op een mac btw.

Bedankt voor de reacties! Een macbook lijkt mij echt heel fijn, maar ligt jammer genoeg boven mijn budget wat ik tegen die tijd te besteden heb aangezien de boeken ook niet echt goedkoop zijn en ik dit allemaal zelf moet gaan betalen en op mezelf woon. En ik ga het inderdaad allemaal opslaan op een usb-stick voor als er een keer wat gebeurd met de laptop.

Ik heb een chromebook. Werkt super snel en erg fijn! Alles wat je in word bestanden zet wordt automatisch opgeslagen op je account, dus je kan altijd en overal in die bestanden, ook op andere computers.

Bedoel je zo een PerfectLove? http://www.laptopshop.nl/product/504671/asus-chromebook-c300ma-ro008.html?utm_source=google&utm_medium=pla&utm_campaign=Laptops_QWERTY&utm_content=Asus_Chromebook_C300MA-RO008&ref=170630&label=16354-AGI-14754555624-ASI-106431660264-504671&gclid=COb2utOQ3cQCFQHMtAodO0sAxA#product_specifications

Zoals eerder al is gezegd, als het vooral documentjes etc. zijn, is die laptop heel goed :slightly_smiling_face:

Jaa zo eentje!
Ik heb deze:
http://www.laptopshop.nl/product-reviews/381772/hp-chromebook-14-q000ed.html

Een beetje een late reactie, maar ik raad je aan om een externe harde schijf te kopen, hierop kun je bestanden opslaan, een soort van grote usb stick. Hierdoor heeft je laptop meer ruimte en blijft hij beter werken.

P.s. indien je nog geen laptop heb gekocht, kijk dan ook zeker even naar een chromebook.