Langzame computer

Mijn computer is zo achterlijk langzaam. En mijn ouders willen maar niet iemand laten komen zodat ie weer wat sneller is. (voor even)
Weet iemand een goede betrouwbare download waardoor hij sneller is?
x

Ik heb er ook een. Mijn accu/batterij is ook nog eens kapot (ik kan NIET zonder stekker) waardoor hij nog langzamer is.

Ik kreeg wel een tip om de onderkant te stofzuigen (ik heb een laptop), dat heb ik gedaan, en er kwam ontzettend veel stof uit sommige filters… Sindsdien is hij 1 à 2 minuten sneller met opstarten.

Verder weet ik wel een programma waardoor het opstarten sneller gaat (Mystartup heet dat volgens mij) maar niets om de rest ook te versnellen.
Mijn vader heeft ook het programmatje ‘Auslogics registry cleaner’ gedownload, sinds dien is 'ie ook wat sneller, dat houdt de fouten uit je computer.
En misschien moet je je computer eens opschonen qua bestanden?

Pff ik had er een aantal jaar terug ook zo eentje. Bij mij moest hij 30 minuten opstarten, daarna duurde het 7 minuten (ja ik heb de tijd opgenomen) om ONLINE te kunnen op msn (moest hem altijd standaard op offline zetten zodat niemand ging praten omdat ie anders vastliep … )

OT: Al je onnodige shit verwijderen of naar een computerzaak gaan ofzo? Weet niet of dat helpt hoor, wij kochten gewoon een nieuwe xd

Programma’s die je niet meer gebruikt of die niet nodig zijn deïnstalleren. En je computer van binnen schoonmaken kan ook nooit kwaad. Komt namelijk heel veel stof in.

Het beste is eigenlijk om je laptop helemaal op nieuw te installeren, maar dat moet je niet doen als je niet weet hoe. Plus het is ook nogal een gedoe, vind ik.

-Schijfopruiming etc. Is iets op je computer, doet hij dus zelf
-Zelf je computer dus opruimen, foto’s, muziek, documenten, spelletjes die je niet meer speelt etc. Kijk eens bij Programma’s en onderdelen.
-Stofzuigen idd, als het stof uit de filters is, is hij sneller.

Je schijf opruimen helpt vaak ook (:

• Schijfopruiming
  • Schijfdefragmentatie
  • Programma’s verwijderen die je niet meer gebruikt
  • Documenten, muziek, films, afbeeldingen verwijderen die je niet meer gebruikt
  • Externe harde schijf kopen en daar de afbeeldingen, documenten, muziek en films die je wilt bewaren op zetten
  • Filter stofzuigen
  • Grondig scannen met een virusscan

:"D