Hoi, ik ben niet zo lang zelf. En ik vroeg me af of ik misschien gewoon te weinig slaap. Daarom vroeg ik me af:
-Hoeveel uur slapen jullie per nacht?(en dan ook echt SLAPEN niet gewoon in bed liggen of inslapen).
-Hoe oud ben je en hoe lang ben je?
-Heb je het gevoel dat je door beter te slapen sneller langer wordt? En groei je dan ook niet minder in de lengte dan je vader & moeder?
Even wat anders: als dat je echte achternaam is zou ik adviseren om 'm even uit je username te halen want nu kan heel het internet je hier vinden.
Oja, thanks! Meteen gedaan!
Je lengte is deels genetisch aangelegd (dus de lengte van je ouders) en deels ook door factoren zoals voeding en ziekte/gezondheid. Goed slapen is altijd belangrijker maar gaat jou niet ineens 5 centimeter langer maken.
Je kunt nog steeds je achternaam zien, kijk maar naar je bewerkte bericht. Ik zou hem nog een keer aanpassen als ik jou was haha.
Verder kan ik me aansluiten bij Estranged!
Helaas, als je ergens echt langer van kon worden was het denk ik wel algemeen bekend.
Je mag wel een paar centimeter van mij hebben
Als je van slapen langer kon worden was ik nu een reus
Maar helaas is het genetisch bepaald! Als je langer wilt zijn kun je hakken gaan dragen. Zou ik overigens ook niet elke dag doen, niet goed voor de rug en voeten.
Nou ik slaap heel veel maar ik ben maar 1m63
Maar genoeg slapen is sowieso heel belangrijk, dus ik zou gewoon 8-10 uur slapen. En genoeg (gezond!) eten.
Je ziet ook altijd in die programma’s als Spoorloos dat die geadopteerde kinderen veel langer zijn dan hun ouders en broers en zussen, dat komt gewoon omdat ons voedselpatroon gezonder is en we meer te eten hebben.
ik ben 1 m 57 en er heel blij mee, ik zou zeggen accepteer jezelf zoals je bent, je lengte kan je niet zelf beïnvloeden
Haha ik ben 1m57 (24) en ik ben hier heel blij mee!
om te weten hoe lang je ongeveer wordt moet je lengte van je vader optellen met lengte van je moeder in cm en ja als je een meisje bent 13aftrekken en dab delen door 2 das het ongeveer.
en om langer te wordeb miet je gezond eten en 9tot 11uur slapen en echt slaprn he
Ik ben 1.72 en ben 14. Ik ben al groter dan mijn vader en moeder en die zijn rond de 1.63, dus het ligt niet alleen aan de ouders. Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik een jaar of 7,8,9 was ik al vrij vroeg ging slapen, ik zat dan al om 8 uur ,half 9 in bed en allang in mn diepe slaap. Ik weet niet of dat heel veel heeft geholpen, want daarnaast at ik wel veel (ook ongezond hoor) en sportte ik vaak…
Maar jaa, iedereen groeit anders natuurlijk dus wie weet groei je nog wel of niet…
171,5 cm lang en iedereen in de familie ingehaald qua lengte.
Ik denk dat het vooral komt door het vele drinken van melk, omdat ik vroeger - en nu trouwens ook - gek op melk was en dat iedere avond dronk.
Lieverd, ik ben 1,80 m en al mijn broers zijn rond de twee meter
Maar dit komt zeker niet door hun levensstijl hoor, je hebt de genen ervoor of niet.
Ik ben zelf ook heel klein vind ik zelf (1.68 m) en wil ook graag groeien. Hier zijn wat tips die voor mij hebben gewerkt (ik ben nog niet ongesteld en ook nog in de puberteit, dus daar ligt het ook aan… maar in de laatste maanden hierdoor 4 cm gegroeid!)
-vast slaapritme (behalve vandaag ivm feestje ) meestal slaap ik al om 21:00-21:30 tot 6:50 's ochtends. In het weekend slaap ik meestal gewoon 10 uur of langer :3 veel slaap is altijd goed!!
-goed eten! eet zoveel mogelijk verschillende kleuren en veel noten, melkproducten, soja, bonen, groenten en fruit.
-af en toe lekker sporten. voor mij helpt hardlopen, longboarden en skaten heel erg om me goed te voelen en lekkerder in mijn vel ook met mijn lengte.
dit heeft mij geholpen, ik weet echt niet of het je helpt maar ik hoop het!
xxx
Volgens mij was er een paar jaar geleden een best wel populair topic hier op girlscene met oefeningen om langer te worden. Maar ik heb geen idee waar dat topic gebleven is inmiddels
Ik ben ook heel klein maar ook nog Jong
Dus ik groei Hopelijk nog wel, Maar langer worden in je slaap… Was het maar zo’n feest!
dus je kunt je uitgerekende grootte berekenen met deze formule:
grootte van je mama in cm + grootte van je papa
als je een meisjes bent -13 cm en dan delen door 2
vb. 160 + 183 - 13 = 330 / 2 = 165
deze formule is maar een richtlijn en kan beïnvloed worden door veel factoren!
mijn papa heeft biologie gestudeerd en hij zegt dat je best een gebalanceerd dieet kunt eten met veel groene groenen, fruit en vooral veel vlees en proteine! Goed bewegen is een must! 8 uur per nacht slapen is ideaal.
zelf ben ik 171 cm en 17 jaar
Als je nog vragen moest hebben mag je een bericht sturen!