Langer van kleren genieten

Vorig jaar heb ik heel veel zomerkleding gekocht en toen ik het wou verwisselen met mijn winterkleding en kon de helft eigenlijk wel weer weg aangezien ik het dan toch niet meer zou dragen.

Heeft iemand tips om kleding beter te combineren zodat ik er heel lang mee kan?

Alvast bedankt!

Iets aantrekken en het proberen met van alles en nog wat uit je kast te combineren?

Bedoel je dat je kleding na een seizoen al niet leuk meer vind of dat je het lastig vind om zomerkleding ook in de winter te dragen?

Nee, ik snap dat je het zo opvat trouwens haha. Het is een beetje moeilijk te beschrijven maar ik ben kleding altijd heel snel weer zat en wil ik weer nieuwe maar ik wil er het liefst veel langer mee doen!

Oh ik snap het, dat heb ik ook ja dus ik volg dit topic even.

Inderdaad nieuwe combinaties zoeken? Pak gewoon random wat kleren uit je kast en ga eens kijken welke dingen nog meer bij elkaar staan.

En ik geniet zelf altijd langer van kleding als ik meer kledingstukken heb, zodat het dus ook langer mee kan. :’) Maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

Wil ook steeds andere dingen maar heb nog zoveel dat ik nooit aan heb gedaan. Wat ik zelf heb gedaan is alles een plaatsje gegeven. En ook alles in het zicht. Heb nu al mijn accessoires netjes in een kastje, zo doe ik het ook eerder om. Zelfde geldt met kleding. En beetje strenger zijn voor jezelf, en het gewoon aan doen.

Die drang is lastig. ik moet echt een andere hobby

Onderaan je kledingkast leggen en in november/december de hele stapel weer opnieuw bekijken? Dan denk je vast van: ojaaa dat had ik ook nog.

Meer basics kopen en juwelen?

Ik denk dat je wat duurdere artikelen moet kopen van betere kwaliteit. En dan vooral kledingstukken wat overal bij past. Ik had dit ook altijd maar dat kwam omdat ik shirtjes van H&M heb van 10 euro, daardoor denk je: oh dat is niet zo duur ik koop zo weer nieuwe. Als je kleding van hogere kwaliteit hebt wat iets meer heeft gekost dan doe je meer moeite om dingen te zoeken die erbij passen

Ik heb hetzelfde! En precies wat pinguin zegt. Als ik duurdere kleding koop zie ik dat meer als een collecters item en hecht ik er meer waarde aan. Toch kan ik de bezoekjes aan primark niet laten waar ik tassen vol onzinnige kleding meeneem :stuck_out_tongue:

^ Dat ‘tassen vol’-gedeelte van de Primark herken ik wel. :’)

je kan setjes maken?
of gewoon een tijd niks meer kopen en dan alles ‘opsparen’
mja primark vind ik zelf slechte kwaliteit hebben, dus koop daar niks van. esprit is persoonlijk meer mn winkel, daar heb je ook soms broeken van 20 euro en shirtjes van 10 euro.

Geef jezelf meer bedenk tijd voor je kleding koopt. Dan heb je nog de kans om te kijken of het past bij andere dingen in je kledingkast en of je het wel echt leuk vindt. Zo voorkom je impuls aankopen.
Je kan ook een lijst maken van kleding die er wel aan voldoet en dan zeggen dat je alleen dingen mag kopen die op die lijst staan.

Bedankt voor de tips dames! Lief!