Langer dan de rest

Heeii, ik ben een meisje van 13 en 1.75 lang.
Zelf vind ik mezelf veeeel te groot voor mn leeftijd.
Ik heb volgens mn moeder wel het geluk dat ik smal ben gebouwd maar toch…
Als ik naast mn vriendinnen sta dan kan ik mijn hoofd gewoon laten rusten op de bovenkant van de hoofden van mn vriendinnen (niet dat ik dit doe hoor)
Ook steek ik ver boven mijn klas uit, iedereen is rond de 1.60 of kleiner.
Vaak wordt ik 16 geschat en ik krijg veel verandwoordelijkheden.
Ook vragen redelijk veel mensen of ik aan basketbal doe, ik wordt er gewoon gek van af en toe!
Iemand tips

Weet je, met elke lengte is er wel iets. meisje die 1 m 50 zijn, vinden dat ze te klein zijn en dat iedereen een hoofd boven hen uitsteekt.

Ik ben 1 m 77 en ben 20 jaar. Aan jouw leeftijd vond ik dat ook vervelend dat ik zo groot was, ik was altijd de grootste van de groep. Maar aan jouw leeftijd zijn de jongens meestal kleiner, omdat jongens later hun groeispurt krijgen. Wanneer je ouder wordt, zijn er veel jongens die even groot zijn en groter. Je zal ook ontdekken met de tijd dat er veel voordelen zijn als je groot bent en zal je zelf niet meer willen wisselen met een andere lengte! :slightly_smiling_face:

En denk ook, aan elke nadeel hangt een voordeel. Bijvoorbeeld: als je groot bent, zijn de kleedjes in de winkel net iets te kort of maar net goed. Voordeel, je hebt lange benen en die kan je showen. Dé troef van een vrouw! :slightly_smiling_face:

Accepteer dat je langer bent dan veel leeftijdsgenoten, in ieder geval voor nu. Nu is de rest misschien nog wat kleiner, maar zij zullen snel genoeg ook langer worden (hoewel jij natuurlijk ook door kan groeien, maar er zal in ieder geval meer variatie in lengtes zitten waardoor jij minder opvalt).

Of zaag een stuk van je benen er af.

Volgens mij ligt de gemiddelde lengte van een vrouw rond 1,75 toch? Geloof me maar als ik zeg dat er genoeg meiden zijn die wel met je willen ruilen wat dat betreft. Ik zou me in ieder geval niet zo’n zorgen maken. Wat de rest al zegt: voor nu voelt het misschien lastig omdat jij en je vrienden/vriendinnen/klasgenoten nog jong zijn, maar over een paar jaar valt dat verschil echt helemaal weg.

Je bent nu nog jong, en ik snap dat het dan vervelend is. Zelf ben ik 1.76, maar momenteel ben ik ‘‘normaal’’ vergeleken bij mijn klas (hbo). Jij hebt vroeg een groeispurt gehad, andere mensen later pas. Hoewel het nu vervelend is, zul je er later niet veel meer van merken :slightly_smiling_face: + het is een mooie modellen lengte :wink:

Ik was (al) uitgegroeid op mijn 13e, en met mijn 174 ook de langste van de klas. Geef het twee jaar en zeker de jongens groeien je zo voorbij. Nu is het vervelend en maakt het je misschien onzeker, maar het komt echt goed, dus maak je geen zorgen.

Ik ben zelf 1,86 en ik snap dus je probleem hahaha
Je went er wel aan! Ik vind het ook weleens moeilijk, maar moet je je eens voorstellen hoe jaloers al die kleine meiden zijn op jouw lengte. Wees er trots op en maak je geen zorgen (;