(Langebaan) schaatsen

Zijn er hier meiden die (langebaan)schaatsen? En zo ja, hoelang, waar etc?

Ik studeer sinds dit jaar in Heerenveen en ik wil al mijn hele leven leren schaatsen en dit is dus mijn kans, maar wat denken jullie, ik ben achttien jaar, en ik wil nog best graag wedstrijd schaatsen uiteindelijk, natuurlijk weet ik zelf ook dat ik nooit mee zal kunnen doen op hoog niveau, maar denken jullie dat het te laat is om ‘’ goed ‘’ te kunnen schaatsen voor wedstrijden?

JA!

Sinds 2009, 1x in de week. Ik doe geen wedstrijden, hooguit de clubkampioenschappen. Mijn bochten zijn slecht, maar ik vind het heerlijk om te doen!

Ik weet niet veel van wedstrijden af, maar je hebt op schaatscircuit.nl wedstrijden waaraan iedereen mee kan doen! Die worden toevallig in Heerenveen gereden. Dus misschien is het wat om dan uit te proberen! :slightly_smiling_face: Wel moet je een KNSB/Wedstrijdlicentie hebben. Verder is schaatsen een samenhang van techniek, conditie en kracht. Dus het hangt er maar vanaf hoe snel je dingen aanleert etc. voordat je het kan. Dus of het te laat is om het goed te doen, geen idee. Wat is goed?

De ijsbanen gaan nu zo ongeveer open, dus ik zou me wel snel inschrijven bij een vereniging o.i.d. als ik jou was. Good Luck! :slightly_smiling_face:

Cool! Mag ik vragen waar jij schaatst? En op welke schaatsen schaats je?

Ik schaats in Utrecht, en ik schaats op klapschaatsen.

Schaatsen is de leukste sport die er is (doe het al 12 jaar) in Groningen. In groningen hebben we een studenten schaatsvereniging, weet niet of je dat ook in Heerenveen heb maar zou er eens naar kijken, zijn dan ook speciale wedstrijden voor.

Veel plezier met het schaatsen!